Larsen-Racing

Frustrasjonen brer seg nok en gang....

80 innlegg i emnet

Noen av dere husker sikkert min fjorårets frustrasjon, og min ekstase i år.

VEL..... Etter at jeg hadde maskin polert bilen i år var jeg så godt som kvitt alt av hologrammer og dritt som jeg slet sykt med i fjor.

Nå er det tilbake...Noe gjør jeg feil, men jeg vet ikke hva.

Voksen holder seg dårlig også, spesielt på bak fangeren. Det er en snau måned siden jeg polerte og la på to lag med Concorso, MED soling mellom lagene.

Jeg bruker roterende maskin.

I år kjørte jeg på med en 1 steg polering. Brukte da

-Blå Sönus pad

-Menzerna 106FF

-IPA Wipedown

-Swissvax Concorso

Når jeg vasker har jeg ein Grit Guard bøtte og en vanlig bøtte. Bruker såpe vannet i GG bøtta.

Jeg bruker Meguiar's Gold Class shampo og en svamp forma chenchille(?) mitt. Vasker felgene, motor rom og inni dørene først. Bytter så vann og vasker karossen.

Spyler GODT med høytrykkspyler før jeg går på med mitten.

Til å tørke med bruker jeg Miracle Dryer fra Scandic Shine, jeg kjøpte nylig no nye slike. I mitt øye så begynner jeg faktisk å lure på om det kan være den som lager de hologram lignende stripene. De er ikke visuelle i direkte sollys eller arbeidslampe lys. (Har ikke sun gun).

Kan Sonüs paden lage noe tull? Den er brukt en del og er nok to år gammel....

Er 106FF for grov til finish og kan mulig lage hologrammer?

Forresten, jeg vant 1. plass BMW og 1.plass Meguiar's Show'n Shine på Gatebil Rudskogen som var nå i helgen. (Vant 1.plass Show'n Shine i fjor også)

Men det nytter lite når JEG ikke har det resultatet jeg vil ha, de fleste synest jo bilen er døds strøken og ny lakka. Når jeg sier det er 5 år siden den ble lakka så får noen hakeslepp. Lurer på hvordan deres biler ser ut.

Prøvde å ta noe bilder av det i dag, men er veldig vanskelig.

Mvh

Bjørn W. Larsen

Etter polering og ett lag med Concorso

DSC01894.jpg

DSC01895.jpg

Og etter vask i dag, det er veldig vanskelig å se. Men jeg legger ut de jeg tok.

DSC01950.jpg

DSC01951.jpg

DSC01952.jpg

DSC01953.jpg

Sånn utenom så er jeg fornøyd, når man ikke ser hologrammer og sånnt. Er jo sykt blankt og pent!

DSC01954.jpg

Endret av Larsen-Racing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørking kan gjøre endel ugang, men slutt å dra tørkehåndkleet over lakken og bruk "pat drying" metoden. Det funka for meg på myk lakk. Det tar 2 min ekstra, men er verdt det synes jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dvs at du tapper på lakken i stedenfor å dra?

Mista suge evnen fort det håndkle også. Jeg vasker de alene på 30 grader og henger dem til tørk.

Dvs at du tapper på lakken i stedenfor å dra?

Mista suge evnen fort det håndkle også. Jeg vasker de alene på 30 grader og henger dem til tørk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, du legger hånklet på lakken og presser lett, veldig lett, med flate hender på hånklet. Helst med hånklet brettet sånn at det fjærer mer.

Det pleier å fungere meget bra uten å ripe eller lage merker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplever selv hololignende swirls på egen svart bil etter vask med ull-mitt... Før vask swirlfri, etter vask noe som ligner på holo flere steder på bilen. Konkluderer snart med at min bil ikke tåler mekanisk berøring under vasking, kun lspkiller til prewash og blåse den tørr... :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håndkler vasker jeg på 90 grader og de suger som fy enda..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved tørking av vertikale paneler bare bretter jeg tørkehåndkleet i en kladd og "tapper" det bortover, det går ganske raskt, men det forutsetter at tørkehåndkleet ditt "funker". Jeg vil anbefale å legge de i en presoak blanding av f.eks vanish eller annet vaskemiddel over natta innemellom før vask da dette fjerner all kontaminasjon som kan tette fibrene. En dash eddik i mykningsmiddel beholderen gjør dem også fantastisk myke og hjelper til med å skylle ut såperester skikkelig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved tørking av vertikale paneler bare bretter jeg tørkehåndkleet i en kladd og "tapper" det bortover, det går ganske raskt, men det forutsetter at tørkehåndkleet ditt "funker". Jeg vil anbefale å legge de i en presoak blanding av f.eks vanish eller annet vaskemiddel over natta innemellom før vask da dette fjerner all kontaminasjon som kan tette fibrene. En dash eddik i mykningsmiddel beholderen gjør dem også fantastisk myke og hjelper til med å skylle ut såperester skikkelig :)

Gjelder det bare tørkehåndkler, eller er det å anbefale til vanlige mf også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjør det med alt av mikrofiber. Etter en jobb legger jeg alt i en bøtte for presoak i noen timer før jeg hiver det i vaskemaskinen. Føler det er et must for å få dem helt rene. Særlig når de er brukt med voks og sealere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følte ikke mine ble helt rene forrige vask, så da skal jeg prøve dette neste gang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, det må jeg prøve! Men da må jeg få orden på håndlene først. Tipper at fibrene har blitt tette etter jeg har vaska dem sammen med andre MF som har vert voks o.l på.

Så jeg har prøvd å vaske på ulike temperaturer med og uten vaskemiddel.

Men hva tenker dere om pad'en jeg bruker som kanskje er litt i det gammleste laget, kan det ha noe å si? Tenkte å prøve Scholl pads og kanskje noe annet enn Menzerna. Jeg kjøpte jo Menzerna siden det er tysk bil og skal være hard lakk, men min er langt i fra hard hvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, det må jeg prøve! Men da må jeg få orden på håndlene først. Tipper at fibrene har blitt tette etter jeg har vaska dem sammen med andre MF som har vert voks o.l på.

Så jeg har prøvd å vaske på ulike temperaturer med og uten vaskemiddel.

Men hva tenker dere om pad'en jeg bruker som kanskje er litt i det gammleste laget, kan det ha noe å si? Tenkte å prøve Scholl pads og kanskje noe annet enn Menzerna. Jeg kjøpte jo Menzerna siden det er tysk bil og skal være hard lakk, men min er langt i fra hard hvertfall.

Så lenge du er sikker på at padden er helt ren, og du ikke ser tydelig at den er slitt (velldig fillette og oppfliset) skal det ikke ha noen betydning. Men en ny pad er jo en billig invistering uansett om du vill prøve det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg har prøvd å vaske på ulike temperaturer med og uten vaskemiddel..

ikke umulig, legg miracle dryeren din i vann + avfetting før du hiver det i maskinen på 90 igjen.... mitt suger som bare juling

husk! Ikke noe skyllemiddel, bruk milo eller egnet MF rejuvinator ...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om bilen din er vokset så bør jo vannet renne godt av, så da blir det ikke mye tørking.

Etter tørking, sjekk de områdene eller linjene som det var vann, har det blitt hologrammer der? Da finner du feilen.

Det er ikke washmitten som lager de merkene vertfall.

Men du er HELT sikker på at du fikk bort alle hologrammene før du vokset bilen? På de plassene som nå er "verst", tenker jeg på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du er sikker på at padden er helt ren, og du ikke ser tydelig at den er slitt (velldig fillette og oppfliset) skal det ikke ha noen betydning. Men en ny pad er jo en billig invistering uansett om du vill prøve det :)

Helt ren er den, for den vasker jeg i maskinen og inni mellom poleringen også når jeg ser den er skitten,

ikke umulig, legg miracle dryeren din i vann + avfetting før du hiver det i maskinen på 90 igjen.... mitt suger som bare juling

husk! Ikke noe skyllemiddel, bruk milo eller egnet MF rejuvinator ...

Skal prøve å vaske dryeren i dag og se. Vaska bilen i går så det blir ikke no vasking på en stund nå, er jo bare piss vær så da står den å koser seg i garasjen.

Om bilen din er vokset så bør jo vannet renne godt av, så da blir det ikke mye tørking.

Etter tørking, sjekk de områdene eller linjene som det var vann, har det blitt hologrammer der? Da finner du feilen.

Det er ikke washmitten som lager de merkene vertfall.

Men du er HELT sikker på at du fikk bort alle hologrammene før du vokset bilen? På de plassene som nå er "verst", tenker jeg på.

Den er jo vokset med Concorso, men den har mistet litt av effekten synst jeg...Alt for raskt. Bak fangeren ligger det en film av vann på nå når jeg vasker. Skjønner det ikke.

Jeg tørker hele bilen, viss vannet skal tørke av seg selv så får man jo slike flekker der vannet har tørka.

Jeg er HELT sikker på at det var bedre enn det er nå hvertfall. Panseret er jo der man ser det lettest da...Er det jeg pleier å bruke som referanse.

Og forresten, den der duster greia til Meguiar's. Er det noe å bruke eller?

Jeg stod i teltet til Meguiar's på Gatebil og de drev å kosta bilene med en sånn inni mellom. Jeg sa de ikke skulle gjøre det på min fredagen, men på lørdagen så såg jeg hologrammene mine så godt at da sa jeg de bare kunne gjøre det.

Jeg vant en slik duster når jeg vant Show'n Shine ser dere. Den er jo veldig grei siden jeg stort sett bruker bilen i fint vær og det bare er støv som kommer på den. Jeg pleier å blåse den med trykkluft for å få av det verste jeg da, men den dusteren tar jo alt. Da ser bilen ny vaska og pen ut :)

Endret av Larsen-Racing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang det med vannfilmen. Har du sjekka sheetinga etter vask og qd? Min bil ligger det 2x concorso og vannet henger på når jeg vasker men ikke når bilen er ren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk denne guiden når du vasker MF produkter da går du ikke helt galt i byen ;)

Veldig fin bil du har forøvrig og gratulere med 1. plasserne :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang det med vannfilmen. Har du sjekka sheetinga etter vask og qd? Min bil ligger det 2x concorso og vannet henger på når jeg vasker men ikke når bilen er ren.

QD, skal det være nødvendig da? Jeg bare vasker og tørker jeg....

Den beader bra når det regner da men, synst å huske den har beadet og sheetet pener før.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke nødvendig med QD eller annen "boost" så lenge du har brukbar beskyttelse på lakken nei. Jeg HAR opplevd at LSP sitter dårligere på en type lakk enn en annen, men aldri såpass drastisk. Har du prøvd en mer dedikert wipedown produkt enn IPA? Har ofte erfart at ikke IPA greier å ta alt av gjenværende oljer. Spesiellt med 3M polish, men det kan jo også glelde menzerna.

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må ihvertfall bruke qd for å bli kvitt waterspots og rennmerker etter regnvær osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive