Gå til innhold

Insekt-massakre på sort Touran


West

Recommended Posts

Vært 2 uker i DK. Har vært der noen andre somre også, men hadde glemt hvor mye "splatter" det blir på bilen på kjøring i 120 på danske motorveier. Virker til å være j.... med insekter i DK.....

Anyway.....

Hadde en halvveis totalshine av bilen før ferien, med step 123 osv, men nå ser jeg ikke helt hvordan jeg kan bli kvitt gørra uten å ta vekk alt arbeidet med å få bilen fin!

Hva må til for å få fin front igjen (grill i chrome, plast, panser, tak ....)?

Må jeg evt. ta disse områdene om igjen med LSP eller må jeg frem med hele 1-2-3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe helt vilt med insekter der nede i forhold til her...

Men en insektsfjerner på spray og litt kraftig høytrykk burde fjerne det ganske greit uten å drepe LSP.

Spørs hvor lenge det har sitti der selvsagt. Jeg prøver å finne en selvvask (det er faktsik IKKE lett der nede, er jo så billig med maskinvask at folk nesten ser rart på deg når du spør om selvvask...) og spyle fronten regelmessig mens jeg er der om sommeren og da går det ganske lett av synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Jeg var i Sverige og Finland i fjor sommer og opplevde lignende massakre. Jeg vil gjerne komme med ett velment råd og det er å få det spylt bort fort som f.... I en park i Stockholm tok jeg en skjærefamilie på fersken i å forsyne seg av "matfatet" :o

Lettvindt for fuglene, da, stå på bakken og hakke i seg av insektene på MIN lakkerte spoiler :blink:

For øvrig hadde jeg tidenes aha-opplevelse med så enkelt insektrestene lot seg vaske bort fra SV-voks B)

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får også kjøpt forskjellige sprayer som inneholder stoffer som løser opp proteinet i innsektene og som skal gjøre det mye enklere å bare spyle de av.

Jeg hadde jo en flaske med Poorboy's Bugsquash ifjor, men brukte den opp som generell avfetting da det sto den var velegnet til det.

Duragloss har vel også en som har fått tildels mye skryt.

Husk at innsektsrester også tiltrekker seg veps, som spiser av fatet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med CG Bug Bugger & Tar Remover.

Blander den 1:3, og lar den virke 3-4 min. Viktig å ikke la den tørke.

Den løser opp veldig godt, men er nok ikke den mest LSP-vennlige, men den virker bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Spraye på en insektsfjerner vente noen min og spyle de av fungerer bra... insektsfjerner må til da vanlig avfetting tar dette dårlig mht proteinene som er i slikt, alt er som nevnt over her å legge en fuktig klut over stedene og bløte de skikkelig opp før avspyling..

P21s sin insektsfjerner er super, den er i gel form og tar fluer og fuglemøkk bra...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Lager merker insekter ja, så greit å få det av fort :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...