TomRabb

Polering/Rubbing av glass

Jeg har fått et par "riper" i frontruten min etter viskerbladet. Finnes det et produkt for å redusere disse stripene?

Har gått til innkljøp av nanolotus vindusbehanding, og ville helst forbedret ruten før jeg legger dette på.

Har ikke lyst til å bytte ruten enda, da det ikke er noen steinsprut enda, og merkene ikke er altfor store. Men hadde vært supert å blitt av med dem

Hilsen Tom :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det å polere glass er ikke lett, materialet er stein hardt og tåler ikke så alt for mye varme. Husker ikke hvem det var her inne som gjorde en test på det, men han la ned godt med tid og resultatet ble ettersom jeg skjønte ikke noe stor forbedring og det endte også opp til slutt med sprukken frontrute.

Så tror ikke det er så lett og redusere de stripene dessverre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått et par "riper" i frontruten min etter viskerbladet. Finnes det et produkt for å redusere disse stripene?

Har gått til innkljøp av nanolotus vindusbehanding, og ville helst forbedret ruten før jeg legger dette på.

Har ikke lyst til å bytte ruten enda, da det ikke er noen steinsprut enda, og merkene ikke er altfor store. Men hadde vært supert å blitt av med dem

I utgangspunktet er det ikke lurt å polere frontruter i biler.

Det er som tidligere nevnt veldig vanskelig og tidkrevende å få til et forbedret resultat.

Det største problemet er imidlertid at du ved polering av glasset mest sannsynelig vil få en optisk feil i det.

Dette er selvsagt ikke spesielt lurt for en frontrute.

Endret av bmg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig å få redusert ripene litt ved å polere med et produkt som inneholder masse fillere, men det krasjer litt med nanolotus da rensen mest sannsynlig fjerner fillerne igjen..

Endret av AndersB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør på ditt lokale bilskadessenter.de ordner steinssprut, så kan sikkert ordne ett par sånne riper også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes egne midler for å slipe opp glass, men det er da (i alle fall fra 3M) en 2-stegs jobb, med egne pads.. med andre ord skal du polere opp *noen* ruter før det lønner seg. Tar fort mye tid også, så med mindre du ikke kan bytte ruta på egenandel, lønner det seg neppe å polere opp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive