envida

Nybegynner med ny bil og nytt bilpleie utstyr

Hei har fulgt med på forumet et stund nå og merker jeg har blitt bitt av bilpleie basillen ;)

Men har lest så mye i det siste at alt går i surr for meg. Så jeg har et par spørsmål.

Jeg har kjøpt meg en ny Ford Mondeo som blir levert i løpet av august og hadde tenkt å starte et nytt bilpleieliv, slutt på maskinvask med børster nå ja…

Jeg har derfor satt opp en lang liste med utstyr jeg skal bestille og hadde tenkte å fleske til meg et Swissvax Master Collection sett.

Det første jeg har tenkt å gjøre når bilen kommer er dette:

- Step 1 Meguiars Deep crystal cleaner

- Step 2 Meguiars Deep crystal polish

- Swissvax Cleaner fluid

- Swissvax Voks

Er dette en bra løsning? Eller er det unødvendig med meguiars produktene når jeg bruker Swissvax?

Hvilken Swissvax voks anbefaler dere til en Mondeo? Hadde tenkt shield eller concorso.

Jeg har bestilt Mondeoen med det som heter Individual interiør – har litt finere skinnkvalitet og lurte på hvilken beskyttelse jeg burde ha på. Ser Swissvax har noe som heter Leather Glaze, funker den bra?

Hadde tenkt å bestille en Shinearama Foam Lance med Kew/Alto Fitting. Passer denne til en Nilfisk spyler?

Supert forum, jeg har lest mye og lært mye. Håper jeg kan bidra etterhvert :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden bilen er ny, og du også, innen bilpleie, ville jeg kjøpt Cleaner fluid regular og f. eks Swissvax Concorso i første omgang. Det finnes svært gode vokser til en brøkdel av prisen, men det er noe eget med å koste på seg noe ekslusivt til nybilen.

Jeg hadde valgt bort SV masterbag, og heller brukt de pengene på å en DA maskin og profesjonell polish/pad etc

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde vel gå fint å gå over med Cleaner Fluid Medium i stedet for step1 og 2 siden det er så ny bil?

For derretter å gå over med vanlig cleaner fluid før voks :)

Tengte på disse midlene siden du har planer om master collection.

Jeg ville gått for begge voksene :wub: eller Concorso først og fremst :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei har fulgt med på forumet et stund nå og merker jeg har blitt bitt av bilpleie basillen ;)

Men har lest så mye i det siste at alt går i surr for meg. Så jeg har et par spørsmål.

Jeg har kjøpt meg en ny Ford Mondeo som blir levert i løpet av august og hadde tenkt å starte et nytt bilpleieliv, slutt på maskinvask med børster nå ja…

Jeg har derfor satt opp en lang liste med utstyr jeg skal bestille og hadde tenkte å fleske til meg et Swissvax Master Collection sett.

Det første jeg har tenkt å gjøre når bilen kommer er dette:

- Step 1 Meguiars Deep crystal cleaner

- Step 2 Meguiars Deep crystal polish

- Swissvax Cleaner fluid

- Swissvax Voks

Er dette en bra løsning? Eller er det unødvendig med meguiars produktene når jeg bruker Swissvax?

Hvilken Swissvax voks anbefaler dere til en Mondeo? Hadde tenkt shield eller concorso.

Jeg har bestilt Mondeoen med det som heter Individual interiør – har litt finere skinnkvalitet og lurte på hvilken beskyttelse jeg burde ha på. Ser Swissvax har noe som heter Leather Glaze, funker den bra?

Hadde tenkt å bestille en Shinearama Foam Lance med Kew/Alto Fitting. Passer denne til en Nilfisk spyler?

Supert forum, jeg har lest mye og lært mye. Håper jeg kan bidra etterhvert :)

Gratulerer med ny bil. Jeg ville droppet step 2, men gjerne bruk step 1 før CF(hvis det i hele tatt trengs). Shield er en kanonvoks som sitter lenge på bilen, det samme er Concorso - men den er litt bedre på glans og dybde. Leather Glaze er ypperlig å bruke etter en god rens med Leather Cleaner for å beskytte skinnet i lang tid framover. Husk bilder til oss da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kew/Alto passer Nilfisk-Alto spyler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk alle for svar, dere var kjappe :)

Siden bilen er ny, og du også, innen bilpleie, ville jeg kjøpt Cleaner fluid regular og f. eks Swissvax Concorso i første omgang. Det finnes svært gode vokser til en brøkdel av prisen, men det er noe eget med å koste på seg noe ekslusivt til nybilen.

Jeg hadde valgt bort SV masterbag, og heller brukt de pengene på å en DA maskin og profesjonell polish/pad etc

Grunnen til å kjøpe sv masterbag var at jeg allerede har tenkt å kjøpe en del der slik som leather settet, felgvoks og diverse.

Og som du sier så er det noe eget å koste på seg noe ekslusivt på nybilen. Det er også første privatbilen jeg kjøper ny så det blir spennende :)

Hadde tenkt å vente litt med DA maskin til jeg ble litt mer erfaren..

Det burde vel gå fint å gå over med Cleaner Fluid Medium i stedet for step1 og 2 siden det er så ny bil?

For derretter å gå over med vanlig cleaner fluid før voks :)

Tengte på disse midlene siden du har planer om master collection.

Jeg ville gått for begge voksene :wub: eller Concorso først og fremst :)

Gratulerer med ny bil. Jeg ville droppet step 2, men gjerne bruk step 1 før CF(hvis det i hele tatt trengs). Shield er en kanonvoks som sitter lenge på bilen, det samme er Concorso - men den er litt bedre på glans og dybde. Leather Glaze er ypperlig å bruke etter en god rens med Leather Cleaner for å beskytte skinnet i lang tid framover. Husk bilder til oss da ;)

Da kutter jeg megauries 1 og 2 og tar bare med Leather Glaze. Skulle gjerne tatt begge voksene men det begynner å bli dyrt! Altfor dyrt ifølge samboeren ;) Har en lang handlekurv hos shinearama allerede som venter at jeg skal trykke buy....i tillegg til swissvax varene. phuh :lol:

Kew/Alto passer Nilfisk-Alto spyler.

Høres bra ut. Da er den lagt i handlekurven :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke slik at Kew / Alto passer alt av Alto Nilfisk vaskere. Jeg selv bestillte Foam Cannon til Kew / Alto gjennom SS, og denne passer ikke på min Alto Nilfisk Pro 150.1

Vaskeren er dog en av de større i forbruker serien til Nilfisk, så vet ikke om det er grunnen. Jeg hadde dobbelt sjekket dette der du kjøper Foam Lance.

Good luck!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nilfisk-Alto har Compact, Super og Pro om jeg ikke husker helt feil.

Pro har helt andre deler og helt andre koblinger enn de to andre. Super går opp til 140 bar, Pro begynner på 150 bar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flyttet tråden til "nybegynner" da den er av interesse for andres om også er i startgropa mht denne galskapen ;)

Velkommen også envida

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sittet framfor dataen og lest gamle tråder på forumet her flere kvelder på rad men har ikke sett at jeg fått svar på min egen tråd :lol:

Det er ikke slik at Kew / Alto passer alt av Alto Nilfisk vaskere. Jeg selv bestillte Foam Cannon til Kew / Alto gjennom SS, og denne passer ikke på min Alto Nilfisk Pro 150.1

Vaskeren er dog en av de større i forbruker serien til Nilfisk, så vet ikke om det er grunnen. Jeg hadde dobbelt sjekket dette der du kjøper Foam Lance.

Good luck!

Nilfisk-Alto har Compact, Super og Pro om jeg ikke husker helt feil.

Pro har helt andre deler og helt andre koblinger enn de to andre. Super går opp til 140 bar, Pro begynner på 150 bar.

Det skal jeg sjekke. Godt tips, har ihverfall ikke en Pro, min har 120 bar.

Flyttet tråden til "nybegynner" da den er av interesse for andres om også er i startgropa mht denne galskapen ;)

Velkommen også envida

Takk for det. Galskap uten tvil, har lagt til og fjernet varer i handlekurver i diverse nettbutikker og studert x antal såper +div i flere dager og synes det er morsomt :huh: Må snart ta en avgjørelse og bestille. Dyr hobby blir det ihvertfall :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg satt meg opp en liste over utstyr jeg tenkte jeg skulle kjøpe. Det ble mye til slutt men tror jeg skulle ha det jeg trenger en stund...

Jeg slår til med alle disse Swissvax produktene fordi jeg har kjøpt fabrikkny bil og vil kose meg litt med den når den kommer. I tillegg så har jeg en arbeidsbil (jeep commander) som virkelig trenger en shining, den har blitt torturert i maskinvaskehall i to år nå :o

Hadde vært flott hvis noen gidder å se gjennomlista og kommentere litt valgene, kanskje det er bedre produkter å velge eller enda bedre ting som er overflødige eller billigere :)

Fra Swissvax

Swissvax Master Collection med Shield Voks (evt. Concorso)

Swissvax Nano Express Sett

Swissvax Interiør Quick Finish

Swissvax Leather Glaze

Swissvax Motor Shine

Swissvax Waschpudel

Swissvax Pneu kost

Rain-X 200

ScotchGuard Impregneringsspray (til stoffmater)

Fra Shinearama:

Dodo Juice Soft Touch Microfibre Drying Towel

Dodo Juice Fantastic Fur Buffing Microfibre Weekender

Dodo Juice Mint Merkin Waffle Weave Window Cloth

Dodo Juice Mr Pink Microfibre Interior Mitt

Dodo Juice Supernatural Wash Mitt - Wookiee

Meguiar's Deep Pile Microfibre Wash Mitt

Meguiar's Even Coat Applicator Pads

Meguiar's All-Surface Interior Brush

Meguiar's Triple Duty Detail Brush

EZ Detail Brush

Shinearama Foam Lance - Kew/Alto Fitting

Valet Pro Orange Pre-Wash

Poorboy's Super Slick & Suds Concentrated Car Wash

Meguiar's All Purpose Cleaner

Optimum No Rinse Wash & Shine

Meguiar's Ultimate Quik Detailer

Meguiar's All Purpose Cleaner Bottle - Green

Meguiar's Chemical-Resistant Spray Head

Shinearama Plain 16oz bottle

Shinearama Foam Trigger Spray Head

Shinearama Dispenser

Shinearama Chemical Resistant Pump-Up Foamer/Sprayer

Fra Scandicshine

Chemical Guys New Car Scent.

Mothers Børste til hjulbuer.

Vaskehanske i Chenile.

15L bøtte inkl gritguard og gamma seal

Chemical Guys Grime Reaper Avfetting

Mothers Felgbørste

Fra Blank Bil

Mothers Contoured Tire Brush

Prickbort

10 stk NanoLotus® Nano Svampen

Espuma Revolution Wheel Cleaner 1l

Det skulle vel være "alt" :o Tror det blir ca 10000 for dette! Tok litt av dette men kanskje dere kan moderere meg litt :D Swissvax står for meste av utgiftene her da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feit pakke det der, men om du trenger og ønsker å kjøpe alt på en gang eller heller posjonere litt utover og se hva du savner/får lyst på etterhvert må du nesten bestemme selv. For min egen del kan jeg si at når jeg hadde holdt på lit så oppdaget jeg hva jeg savnet, og noe av det jeg kjøpte i min første bestilling har jeg enda ikke brukt :)

Ang den Even coat applicatoren til Megs så synes jeg den suger litt mye produkt, ville heller kjøpt de vanlige foam applikatorene + kanskje en mindre mf-applikator som Eurow sin. Den desidert beste applikatoren jeg har brukt er Ultimate German apllikatoren som de har på Shinearama! Anbefales på det varmeste! Og grattis med helt ny bil! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive