Gå til innhold

Ganske ny svart silverado.Full pakke omtrent.(38t)


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Fikk ha denne bilen over ei uke.Fikk bare 1 dag maskinpolering siden jeg fikk den på en lørdag, men fikk bort veldig mye rds.Ble fort hologrammer, men det gikk fort bort med DA og Sholl S40. Gikk over hele bilen med ganske agressiv clay fra Nanolex.Takk for prøva Håvard.Den funka utmerket. Lett å forme, men fort gjort at det lå igjen litt på lakken om jeg ikke pøsa på med mye clay lube.Alt i alt så gjorde den jobben akkurat som jeg ville da denne bilen hadde mye hvite sprayrester på alt utenom inni motorrom.

Her er litt bilder og forklaring om det trengs. Lakken på denne bilen var forresten mye vanskeligere enn på 2001 Silverado.Gikk tørr med en gang jeg hadde fordelt produktet, og måtte derfor bruke S40 i tillegg til S17+.

litt før maskinpolering.

013-9.jpg

002-15.jpg

012-8.jpg

010-9.jpg

011-9.jpg

021-7.jpg

Prøvde en ny maskeringstape fra bunnpris,hehe.Satt dårlig og farga over på paden, men helt grei om en går tom for 3m.

022-9.jpg

Jardar vasker innvendig.

023-8.jpg

Gikk for fort tørr med ull.

024-9.jpg

Tar ett testpunkt.

025-7.jpg

026-8.jpg

Ull pad ga fort hologrammer :)

028-7.jpg

Går over til gul Sholl.Bra cut og kjører mye lengre før det går tørt.bruker medium press.

Kanskje litt bedre.

030-7.jpg

Avslutter en hard dag med holo dødaren. Er forresten eneste måten jeg kan å få bort hologrammer på, men det virker jo gang på gang så.Kan bruke roterende også sikkert, men gjør ikke det før jeg må en gang.Altså om jeg glemmer DA maskina hjemme :)

037-5.jpg

Vasker og behandler gummi og plastslanger.Glemte etterbilder..Men ble ganske pent synes jeg : )

044-6.jpg

Autosol på chrome som ikke var særlig skitten eller skadet.

062-5.jpg

Clay igjen.Ser litt lakkstøv overalt, så bruker clay helt til siste dagen nesten.Tar vindua her.

Etter 1 times bruk med nanolex sin clay så går den nærmest i oppløsning.Gjør ingenting da.Hadde brukt den kjempelenge på felgene, og den ble helt myk, og dermed enklere å komme til her og der på siste felgen.

060-4.jpg

058-3.jpg

059-5.jpg

Det funker jo.

061-5.jpg

Legger ett lag Shield for holdbarheten sin del.

047-7.jpg

Clayer i kriker og kroker jeg finner mere spraylakk rester før jeg legger ett lag Insignis.

070-4.jpg

055-4.jpg

057-3.jpg

Bruker gode gamle turtleflaska mi på all plast.

049-6.jpg

Siste dagene har jeg fått litt forsyninger og kan utforske nye produkter.

077-4.jpg

Godkjent!

081-1.jpg

Likte veldig godt dette produktet!Passende med farge.

Brukte ca 3-5 min pr dekk å pensle på, men gjorde det forsiktig uten å søle.Brukte heller ikke penselen hardt, bare lett hele veien.Spraya litt på penselen og litt på dekket, alt etter hvor mye det blåste.

079-4.jpg

Vokser inni dører før jeg prøver glassrensen.Ikke noe wow opplevelse, men det fungerer da.

082-1.jpg

083-3.jpg

Vanelig vask og skinnbehandling innvendig da jeg ikke hadde mottat de nye varene da det ble gjort.

086-1.jpg

I hjulbuer.

068-4.jpg

Felger.

065-2.jpg

Ruteforsegling.

069-2.jpg

Metal polishen er godkjent.Drøy i bruk.Gikk ikke stort mere enn 3-5 gram på 2 store eksos stusser og ene stigtrinnet.

071-4.jpg

076-4.jpg

073-4.jpg

Autobahn felgvoks var veldig drøy i bruk og lukter godt!! Den er hard, så jeg gnidde Swissvax aplikatoren mange ganger på den for å ha nok til hele eksos stussen.

Vasket mange ganger i løpet av uka pga mye pollen og annet fra trærne, så etter Shield, Insignisx2 så avslutter jeg med SV quick finish rett før levering.

Sluttbilder.

098-1.jpg

097-2.jpg

096-2.jpg

095-2.jpg

094-2.jpg

Ypper litt.

093-2.jpg

092-3.jpg

095-2.jpg

090-1.jpg

089-2.jpg

088-1.jpg

105-1.jpg

104-2.jpg

103-1.jpg

102-1.jpg

101-2.jpg

114-1.jpg

113-1.jpg

112-1.jpg

111-1.jpg

110-1.jpg

109-1.jpg

107-1.jpg

106-1.jpg

116-1.jpg

115-1.jpg

Da tar jeg ferie ;) Håper noen likte noen av bildene.

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 10

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som denne ble veldig fin :) Blir bedre for hver gang. Men det var litt mye bilder av produkter og litt lite bilder av selve jobben synes jeg :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Dette ser ut som en en grundig og fint utført jobb. Mye snadder i master'n virker det som.

Bilen ble blank, og detaljene satt i fokus.

Godt jobbet :D

Takk for det :) Master bagen har mye fint ja.Er en fin pris for så mye synes jeg.

Det ser ut som denne ble veldig fin :) Blir bedre for hver gang. Men det var litt mye bilder av produkter og litt lite bilder av selve jobben synes jeg :)

Målet er å bli bedre og bedre.Ikke fort, men lære litt og litt.Har skrivd inn litt mere om noen av produktene nå, men har ikke noen bilder in action.Skal huske det til neste jobb ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Røslig bil det der... bra jobb på denne....

Når blir det Truck`en da.... the BIG red one ?

do it, do it, do it....

  • DCN Poeng 1

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Røslig bil det der... bra jobb på denne....

Når blir det Truck`en da.... the BIG red one ?

do it, do it, do it....

Mener du jeg skal polere peterbilten??? :) Den er nylakka i sverige, men chromen er ikke helt bra enda.Vært med å prøvd litt å friske opp, og jeg tror han har funnet rette produktet nå.Litt sånn sv metal polish virkning, men kommer ferdig dosert i kluter.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ga deg en cred for bra innsats på god bil! :)

Bernhard.. Jeg tror han mente at han synes Crystal Rock er bedre nå, enn det han synes mens han brukte den på den bilen her.

:)

Hvor i all verden får du Crystal Rock fra? :P

Glassrensen til swissvax heter Crystal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt på gamle S&S.Jeg skreiv at Swissvax Crystal funka, men ikke ga noen wow opplevelse.Tar tilbake den,hehe :P

Mener du at den er bra eller dårlig? :)

Sånn som du formulerte deg er det rom for missforståelser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Hehe, jeg var ikke helt tydelig her :) Jeg mener glassrensen!Har prøvd flere nå, og synes crystal er best :) Har også litt med flaska og fordelinga på strålen å gjøre at den er god.Cg sin på 1L scholl flaske er ikke så god å jobbe med.Og scholl sin lukter best :) Husker ikke navnet på de fra cg og scholl da.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...