Gå til innhold

vaalergarasjen: BMW X3 07mod sort solid


Tyggern

Recommended Posts

Tyggern

BMW X3 2007mod

Hadde egentlig ikke store planer for denne bilen skulle ta en lett shine og legge på litt beskyttelse. Men etter å ha testa diverse 1 stegs komboer ga jeg opp og startet heller på en skikkelig skrubbing....

Det er ikke så mange bilder i denne og den blir heller ikke like veldokumentert som andre jobber da tiden egentlig var knapp nokk som den var til 1-stegs... Hadde tre kvelder på meg og tok meg litt god tid den første dagen.........

utstyr:

washi.

Prickbort

KCL micro royale

CG Maxi Suds

CG glossworkz

SV wash pudel

CG sticky long name

div koster

Paint correction

Scholl clay bar blue

ONR lube

Scholl S03Gold

Scholl S17

Scholl S30

Scholl S40

En haug med diverse pads.....

LSP

CD EZ-creame glaze

Swissvax Shield

CG new look trim gel

SV Pneu

Bilen ved ankomst... hadde fått beskjed om at den ikke skulle være så ille i lakken....... det lønner seg å inspisere biler på forhånd........

IMG_7139.jpg

IMG_7146.jpg

IMG_7140.jpg

IMG_7141.jpg

IMG_7152.jpg

IMG_7153.jpg

IMG_7142.jpg

IMG_7143.jpg

IMG_7148.jpg

IMG_7147.jpg

IMG_7150.jpg

IMG_7149.jpg

IMG_7151.jpg

Vask av bil etter standard rutine som de fleste vet hvordan er...............

Men de vanlige skum/skitt bildene må med :) Også testet jeg belles måte med interiør børste og avfetting på plasten og må si det funket knall bra på de ekstremt mange asfaltflekkene...

IMG_7154.jpg

IMG_7155.jpg

IMG_7156.jpg

Så var det inn i garasjen for en claying av en dør og sjekke litt på kombo.

tok bare en rask sjekk og testa litt forskjellig men etter denne med S17 og Blå pad var jeg fornøyd og gikk å la meg for denne kvelden glad og fornøyd...... Det varte ikke lenge

IMG_7157.jpg

IMG_7158.jpg

IMG_7161.jpg

IMG_7165.jpg

IMG_7169.jpg

Så var det bare å komme seg hjem fra jobb neste dag, trykke ned litt mat og starte på jobben.

Clayet resten av bilen og startet og maskere opp resten av bilen. Slet litt med å fjerne noen "sevje" flekker, men disse fikset 3M citrus rens og en MF etter claying...

Hadde jo testet litt komboer agen før, men etter en inspeksjon så jeg at det så nesten verre ut nå en før, det var så mye dype swirls at når mye var fjernet så resten ut som skikkelige riper, den var liksom ikke jevnt "grå" lenger. så da var det bare å teste med scholl S03Gold og gul pad. dette tok det aller meste men måtte til med 2 runder flere steder.

planen var jo egentlig 1 stegs men med nesten ikke noe borte og værre utseende etter S30 og orange klarte jeg ikke la bilen være slik.

Testet med å følge opp med S30 og orange etter S03 runden og det så nesten greit ut men så ut til å bli litt hollogrammer....

bestemte meg for å kjøre på å rubbe resten av kvelden og ga meg vel sånn i 0100 tiden for skulle jo på jobb kl 0700 dagen der på.

dro på jobb å gruet meg for å komme hjem for jeg viste det kom til å bli en lang kveld.... det ble det og vel så det....

bilder fra dag 2..

gjorde meg ferdig med taket denne dagen med galze og voks og det hele for å slippe å klatre opp dit dagen etter..

IMG_7172.jpg

IMG_7176.jpg

IMG_7178.jpg

IMG_7180.jpg

IMG_7182.jpg

IMG_7191.jpg

IMG_7192.jpg

IMG_7205.jpg

IMG_7211.jpg

IMG_7214.jpg

Dag 3

fortsatte med rubbing og hadde fått hjelp av "HUSE" med interiøret, noe jeg setter stor pris på for hvist ikke hadde det ikke blit noe søvn den natta... ble til at jeg ga meg ved fire tiden... 2 timer søvn før en skal på jobb er jo akkurat passe..........................

bilen ble kjørt ferdig med S03 etterfulgt av S30 og en inspeksjon som viste MASSE hollogrammer.....

Prøvde meg frem med DA og s30 og s40 osv..... men for å bli kvitt hollogrammene måtte jeg kjøre med litt press og etter en inspeksjon da så lagde den en hel HAUG med micro swirls..............

Etter masse testing frem og tilbake ble oppskriften kjøre 2 pass med litt press på orange scholl og s30 med ganske mye produkt for så å kjøre 2 lette pass, så var det å kjøre ferdig produktet på DA med sort uber å spe på med en dråpe s40 også kjøre dette en god stund på nesten full fart helt uten press...... å tørke VELDIG forsiktig med Rosa SV MF for å ikke lage riper....... (burde sikkert skrevet masse mer her) dere får heller spørre så skal jeg svare litt senere...

Litt random pics... starter med noen gode 50/50 shots.... :D

IMG_7219.jpg

IMG_7220.jpg'

IMG_7222.jpg

IMG_7229.jpg

IMG_7230.jpg

Også det jeg kaller før og etter seksjonen. bildene her er tatt på stativ før og etter S03 og gul pad. med og uten blits...

før (uten blits)

IMG_7241.jpg

Etter (uten blits)

IMG_7244.jpg

Før med blits

IMG_7242.jpg

Etter med blilts

IMG_7243.jpg

Samme igjen på et annet sted..

IMG_7253.jpg

IMG_7259.jpg

IMG_7255.jpg

Så en masse random pics again...

IMG_7239.jpg

IMG_7245.jpg

IMG_7249.jpg

IMG_7256.jpg

IMG_7260.jpg

IMG_7266.jpg

IMG_7267.jpg

IMG_7274.jpg

IMG_7272.jpg

IMG_7277.jpg

IMG_7282.jpg

IMG_7285.jpg

IMG_7287.jpg

Interiøret ble støvsugd, tepper renset og stoler renset med greenclean og foma mimo.

alt annet fikk seg en god vask og en runde med scholl purple 9000...

IMG_7226.jpg

IMG_7227.jpg

IMG_7228.jpg

IMG_7301.jpg

LSP ble lagt rundt 0300 tiden og alle kriker og kroker ble vasket for polish støv plasten fikk seg en runde med new look trim gel..

IMG_7296.jpg

IMG_7292.jpg

Noen ferdig bilder... som ble tatt etter ca 1 times lett shine av resterende små plukk som jeg ikke hadde sett etter å vert våken i 23 timer...... Dette ble lett shinet (blandt annet pneu på dekk og litt annet smått)... som ble gjort rett før jeg kjørte bilen til eieren...

Noen bilder tatt rundt 0330 tiden natt til fredag...

IMG_7297.jpg

IMG_7298.jpg

Ferdig og klart til levering

IMG_7301.jpg

IMG_7302.jpg

IMG_7303.jpg

IMG_7304.jpg

IMG_7305.jpg

IMG_7306.jpg

IMG_7307.jpg

IMG_7308.jpg

IMG_7309.jpg

IMG_7310.jpg

IMG_7311.jpg

IMG_7312.jpg

IMG_7313.jpg

IMG_7314.jpg

IMG_7315.jpg

IMG_7316.jpg

IMG_7317.jpg

IMG_7318.jpg

IMG_7319.jpg

Det var alt fra meg nå, skal se om jeg kan legge til litt tekst senere i dag eller i morgen....

Dette er den verste bilen jeg har vert borti med tanke på hollogrammer og myk lakk.. når ikke det lagde hollogrammer ble det mase micro swirls.. av pads og det meste av mf lagde også micro riper.......

Så jeg vet at denne bilen blir vasket på noen av disse "håndvask" for en hundrings sjappene så det kommer nok fort tilbake..

Er jo tross alt bare kone/barne transport bil.......................

Takk for meg i denne omgang....

  • DCN Poeng 20

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

pent arbeid. blei som ny den nå.

en ting jeg lurer på. ser denne bilen har rails på taket. åssen er det mam kommer til men maskin under rails'a? (hvis ikke du vil skrive svar på det spm i tråden din, så skjønner jeg det. send meg PM eller noe :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Ser bra ut dette! Godt jobba. Har inntrykk av at det er mye orange-peel på nyere bmw... Ser ut som denne og var rimelig "belastet" med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobb og flott resultat av en fin bil... (for ikke og være en Volvo.. :)

Eieren ble nok fornøyd..

Kyrre

Johan Kyrre Karlsen

Hyundai Santa Fe CRDI 4x4, 2006 mod.

KYRRES
HOBBYPOLERING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Meget bra jobb. Er utrolig å se hvordan "småbarnsfamilier" ofte behandler (mishandler) bilene sine ref: instigningslister, og stolrygger. Jeg vil tippe at det går maks 6 mnd, så ser denne bilen like ille ut igjen.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

pent arbeid. blei som ny den nå.

en ting jeg lurer på. ser denne bilen har rails på taket. åssen er det mam kommer til men maskin under rails'a? (hvis ikke du vil skrive svar på det spm i tråden din, så skjønner jeg det. send meg PM eller noe :) )

Så myk som denne var vil jeg tippe den ikke så slik ut når den kom fra klargjører/leverandør.....

Som på denne er det akkurat litt plass pad under rails, men må være ekstremt forsiktig for er for å komme borti.

Men på andre biler kan det lønne seg å ta de av... også kan du få en verktøymaker eller lignende til å lage en "distanse" hylse til å ha på maskinen. (mellom maskin og bakplate)

Ser bra ut dette! Godt jobba. Har inntrykk av at det er mye orange-peel på nyere bmw... Ser ut som denne og var rimelig "belastet" med det...

takker.

godt med appelsin på denne ja.... syntes jo ekstra godt på sort solid også da...

Flott jobb og flott resultat av en fin bil... (for ikke og være en Volvo.. :)

Eieren ble nok fornøyd..

Kyrre

Jeg håper han blir fornøyd når han kommer hjem ja... (bilen overlevert kone, eller dvs nøkkel)

Kan ikke bare ta volvoer heller ;) en blank bil er en pen bil..

Bra dette Torgeir. Digg på jobb den fredagen eller...? var det metallic på denne eller? kjipt at folk misbruker bilene sine på denne måten!

Tusen takk..

Var ikke så lett å sitte foran maskinen og skulle tegne autocad tegninger da nei.... måtte opp å "lufte" meg litt innimellom ;)

Det er sort solid som i overskrift... med klarlakk..

Meget bra jobb. Er utrolig å se hvordan "småbarnsfamilier" ofte behandler (mishandler) bilene sine ref: instigningslister, og stolrygger. Jeg vil tippe at det går maks 6 mnd, så ser denne bilen like ille ut igjen.

Takk Tommy....... tror du det går så mye som 6mnd altså.....

Kjempe jobb. Nydelig resultat

Bra jobba! du må huske å sove litt imellom øktene Myke lakker skulle ikke vært lov,hehe.

Hjertlig, rakk jo sove litt....... Det er ikke enkelt å holde det i orden når det er så mykt..

heftig bildedokumentasjon. Heftig jobb. Heftig resultat :)

Tusen takk...

Uansett hvor myk lakk dette var, så skal du ha for innsatsvilje Tyggis!

Bilen ble jo skikkelig blank, og syntes tråden din var bra :thumbup:

Godt jobbet!

Takker Lars Ø, hadde ikke S&S i tankene når jeg startet. Men en liten en virket greit siden det var en grei turn over. også er det jo så stille her inne om dagen...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kremjobb dette her Torgeir.... du er en wizzard of gloss...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Kremjobb dette her Torgeir.... du er en wizzard of gloss...

Takk takk Truls, tryllet frem en pils og da ble alt så mye bedre.....

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

sort og andre veldig mørke farger er vises det seff ekstra godt på... Har sett mange nybiler med så ille orangepeel at jeg ALDRI hadde akseptert det om jeg hadde bestilt meg en bil til f.eks 500.000,- og fått en slik.... Finnes grenser :P

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Dette var enstegsen sin dette...hehe. Bra pågangsmot og resultat! :)

takk, avsluttet jo med 1-steg...... ;)

sort og andre veldig mørke farger er vises det seff ekstra godt på... Har sett mange nybiler med så ille orangepeel at jeg ALDRI hadde akseptert det om jeg hadde bestilt meg en bil til f.eks 500.000,- og fått en slik.... Finnes grenser :P

Jeg syntes ikke det var avskrekkende mye på denne, ikke mer en normalt. litt vil det altid være om ikke det skal slipes mellom lakk lagene...

flott jobb,liker myke lakker bedre enn harde,eneste som er synd er att etter første vask så er ripene tilbake:)

Men det er forskjell på myke og SUPER MYKE.....

De må være et helsike å holde i god stand.... når de er så myke som dette.... Men de er morsomme å ta da når du får skikkelige turn overs..

Men det er jo fordeler og ulemper med alt. Det som også kan være noe dritt med veldig myke lakker er at mye av ripene fra vasking blir veldig dype...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, avsluttet jo med 1-steg...... ;)

Jeg syntes ikke det var avskrekkende mye på denne, ikke mer en normalt. litt vil det altid være om ikke det skal slipes mellom lakk lagene...

Men det er forskjell på myke og SUPER MYKE.....

De må være et helsike å holde i god stand.... når de er så myke som dette.... Men de er morsomme å ta da når du får skikkelige turn overs..

Men det er jo fordeler og ulemper med alt. Det som også kan være noe dritt med veldig myke lakker er at mye av ripene fra vasking blir veldig dype...

enig med deg der,er "lett" å korrigere myk lakk,hard lakk igjen er vanskeligere noe jeg erfarer på en Audi A4 jeg holder på med as we speak,fikk låne en roterende til korrigering men den tok kvelden,så måtte fortsette med flex DA,å det er mildt sagt et lite helvette,den lar seg rett å slett ikke korrigere,bruker s03 gold,men man har vel igjen for det når bilen er ferdig,da kan den faktisk vaskes uten å tenke på vaskeriper til sammenligning med myk lakk som man nesten ikke kan se på før det blir riper,

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

enig med deg der,er "lett" å korrigere myk lakk,hard lakk igjen er vanskeligere noe jeg erfarer på en Audi A4 jeg holder på med as we speak,fikk låne en roterende til korrigering men den tok kvelden,så måtte fortsette med flex DA,å det er mildt sagt et lite helvette,den lar seg rett å slett ikke korrigere,bruker s03 gold,men man har vel igjen for det når bilen er ferdig,da kan den faktisk vaskes uten å tenke på vaskeriper til sammenligning med myk lakk som man nesten ikke kan se på før det blir riper,

Ofte syntes jeg det kan være verre å korrigere myke lakker, siden ripene ofte sitter dypere og du må fjerne mer lakk. og da er det jo større fare for å gå igjenom. og når en ikke får målt lakken skikkelig nøyaktig kan det være halv skummelt å korrigere veldig hardt. du vet jo ikke om det har vert noen der før deg og fjernet en masse klarlakk.... (jeg skulle/må ha meg lakkmåler snart) :P

harde lakker løser seg oftest med litt hardt arbeid, mye press og godt med varme, er jo plasten som er kjip å korrigere på harde lakker..

så da blir ofte ull og god tid løsningen..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...