Gå til innhold

Golf 4 Shine Obs. Mange Bilder


Meguiars Fan

Recommended Posts

Damn så bra avfettinga fungerte her!

Hvordan går du frem når du bruker #105?

Mengde produkt? Pad? Produkt på lakk eller pad? Rpm? osv osv..

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
Damn så bra avfettinga fungerte her!

Hvordan går du frem når du bruker #105?

Mengde produkt? Pad? Produkt på lakk eller pad? Rpm? osv osv..

Bruker lite med produkt.(som en liten chilinøtt ca) Tar små felter av gangen ca 40x40 om jeg skal tippe.

Legger alltid produkt på pad jeg, aldri vært komfortabel med annet.

Hastighetene varierer ifra 600rpm til 18-1900rpm, men har ikke noe bestemt måte å kjøre på.

For meg styres det av defekten på området, hvor fort defekten fjernes og hvordan pad/maskin/produkt oppfører seg på underlaget. Samt om det midt på en flate, på kanter etc etc etc. Er ikke så lett å forklare alt ordrett :|

Syntes M-105 er uberdigg, den renser bra, minimalt med hologrammer/kjøregater og det blir blankt.

Kan oxo tilføre att jeg syntes den er drøy i bruk. Ett lite minus må være att den kan støve litt noen ganger, men det styrer man jo som regel selv.

Hadde egentlig tenkt å ramse opp div slikt på slutten av tråden, men siden du lura så prøver jeg å gi litt info nå :D

Håvard

Endret av Meguiars Fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info :) Jeg fikk den ikke til å fungere, når jeg hadde den på padden..

Måtte ha den på lakken.. Men nå brukte jeg wool da, og jeg syns den tørka ut med en gang.. Syns ikke den cutta noe bra heller.

Har du prøvd powergloss compound?

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
Takker for info :) Jeg fikk den ikke til å fungere, når jeg hadde den på padden..

Måtte ha den på lakken.. Men nå brukte jeg wool da, og jeg syns den tørka ut med en gang.. Syns ikke den cutta noe bra heller.

Har du prøvd powergloss compound?

Bruker Ull her oxo da, den røde Solopadn. Ja, har testa PGC. Likte den første gangene jeg brukte den, men nå har det snudd. Syntes det er for mye olje i den, rett og slett for feit. Men att den sliper bra er jeg helt enig i. Men smaken er jo som baken, den er delt. :D

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
Håvard; har du testa både 95 og 105? i så fall, hva er forksjellen på brukervennlighet og resultat?

Kristoffer

Hei.

Jada, begge er testet. Om jeg skal si noe med fornuft, M-95 er en sterkere og nyere versjon av 84(føles slik, ser slik ut og har samme farge/konsistens)

M-105 føler jeg er en sterkere og nyere versjon av M-85 med en liten touch av M-86. Etter min mening, samt smak og behag er det M-105 som stikker av med seieren her i gården. Likte oxo M-85 best av den og M-84 ifra før av :D Dette med produkter er jo ikke så lett, alle har vi forskjellige kriterier, bruksmetoder, forventninger etc etc etc etc. Men jeg er og blir glad i Meguiars, så jeg gir M-105 en tommel opp.

Når det kommer til hvor lang tid M-105 og M-95 bruker på å brytes ned er det stor forskjell, iaff med min arbeidsmetode. M-105 brytes ganske raskt ned, mens M-95 kjører jeg mye lengre før den er brutt ned. Forøvrig samme mening jeg har om M-85 kontra M-84. M-105 etterlater seg en mye finere finish enn det jeg greier få med M-95. Men dette har sikkert noe med bruksmetoder etc etc etc å gjøre.

Håper det var sånn noenlunde ett greit svar.

Håvard

Endret av Meguiars Fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

Skjedde så mye annet i helgen, men her kommer resten av bildene.

010-1.jpg

021-1.jpg

Ikke pusset rundt bokstavene, men ser da en forskjell

053-1.jpg

023.jpg

024.jpg

025.jpg

054-1.jpg

058-1.jpg

065-1.jpg

066-1.jpg

067-1.jpg

075.jpg

På neste Writeup skal jeg præve ta før og etter bilder på akkurat samme punkter, mekke ett lite system på det. Ble mye virrvarr denne gangen. Men det viktigste var att eieren av bilen ble fra seg av glede :D Kommer flere biler ifra den kanten :D

Dette var heller ingen førsøk på å oppnå 100% shine. Det var i mine øyne en 80% av hva den hadde kapasitet til. Bilen har mye småsår og steinsprutskader.

Håvard

Endret av Meguiars Fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
Veldig bra Håvard :D Bilen ble veldig fin, blank!! Skydriver det der :P

Takker.

Skulle ha fixa masse mere bilder av "defektene" og mere av ferdig shina. Men det får jeg gjøre på neste :D

Man oppdager ting å forbedre i alle ledd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

om det der er 80% gleder jeg meg STORT til du legger ut noe som er 100%.....den ble uansett knallblank...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
om det der er 80% gleder jeg meg STORT til du legger ut noe som er 100%.....den ble uansett knallblank...

Masse smått igjen som jeg ikke greier ta bilde av med mitt jalla kamera. Må vel få kjøpt no speilrefleks etterhvert. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Tilbud på canon eos 400d på Buskerud storsenter (ur og foto) nå..... 4999,-

løp og kjøp i morgen så har du det før 1700...he he

morro å se arbeid fra deg uansett 80, 90 el 100%

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...