Gå til innhold

Swissvax metal polish


Øyvind G

Recommended Posts

Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Hvordan den er på krom vet jeg ikke men på alu og metall er den super... står dette her ang denne:

Cleans, polishes, seals and protects all kinds of metal surfaces (Chrome, Aluminium, Nickel and Brass)

Removes deposits, corrosion and oxidation efficiently, quickly and gently and provides an efficient long term protection and best finish

Is easy to apply and guaranteed safe for all metals

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

bra. regner med du poster et innlegg her om åssen det gikk? :)

Legger ut tråd på show and shine om 2-3 dager, men skal prøve å huske å si min mening her først :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autosol inneholder tildels grove slipemidler sammenlignet med mye annet som kalles metall polish.

Jeg har selv brukt Meguiars NXT All Metal Polish mye ganger, og det funker bra for å rense og beskytte metallet, beader bra etterpå.

MEN.. om metallet er "skadet" eller har begynt å oksidere osv, må det slipes bort og da ville jeg brukt noe med mer punch, feks Autosol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Jeg tok eksosen på A6'en min her i vår (rustfrie stusser), den var så kraftig oksydert at jeg begynte med hyler (rettsliper) med "gulrot", og gikk etter med fil (leverer relativt bra finish fort).

Deretter brukte jeg tørt 40-80-120-300-600 papir, og i mangel av noe annet gikk jeg rett på 2500 vått, det ble ganske matt, men fin finish.

Da tok jeg en del SV metal polish på en gammel MF, og gned den fort over og VOILA, skikkelig krom overflate.

La på ett lag med Autobahn, og stussene er like pene idag 2-3 måneder etter.

Endret av roadrune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Da har jeg prøvd metal polishen :) Den var veldig god.vet at Swissvax er drøyte i bruk, men denne krukka med metal polish var litt vel barbie synes jeg,hehe.Men den holder til mange M2 med polering. Tar ingen riper ser det ut til på den chromen jeg holdt på med.Men den renser bedre enn noe annet jeg har prøvd, og det er bra.Brukte Autobahn voks etterpå, og den virka bra :) Er nybegynner på chrom, men kan tenke meg at metal polish, så autosol og deretter autobahn vil være en grei rekkefølge for ett ok resultat.

På ene stigtrinnet prøvde jeg blå sholl pad,DA og S17. Men har siden lest at Chrome ofte er en veldig tynn legering og den bør ikke slipes.. Gjorde ikke noen skade med DA og så mild rubbing, men det tok lite riper, så gjør det ikke flere ganger.

Kommer altid til å bruke metal polish eller lignende produkter på metall legeringer med

ikke strøken overflate fra nå av.

Så den delen av kluten jeg gnidde det inn med ble helt svart, så

den løser nok opp mye som sitter litt i metallet.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

jeg har ikke noe særlig riper i felgene (kjøpt nye ifjord), men det er noe vanndråper som har laget brune "spor" etter dråpene som var der hvis du skjønner. lurer på om jeg må kjøpe meg en sånn "krukke" med SV metal polish :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Bumper denne tråden så jeg slipper å lage en helt ny med samme tittel.

Det jeg lurer på er om jeg kan bruke den på kromlister rundt vinduene osv?

Og om jeg kan bruke den på takrails?

Legger ved et bilde av bilen så dere får et lite bilde av hvilke rails det er snakk om.

Beste bilde jeg hadde lagra på dataen hvor man kan se railsene dessverre..

post-1971-0-05535000-1334694359_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott! takk skal du ha! :)

Er vel ingen fare for å fjerne klarlakken på dem eller hva dem er behandlet med asså?

tenkte det var greier å spør før man gjør det.

Det har funka gull på eksospottene så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er SV metal polish verdt penga ovenfor f.eks MG NXT metal polish eller CG sin? Synes det er veldig lite produkt ein får for pengane når det gjelder SV Metal polish sammenlignet med pris og mengde i CG sin.

Endret av BChris

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ganske sjokkert over hvor liten boksen faktisk var! og da synes jeg plutselig den ble veldig dyr.

Har brukt en del autosol tidligere.. og har vært vel verdt dem 40kr den koster.

MG NXT har jeg ikke fått testet og CG sin har jeg på vei i posten.. men det jeg har forstått er at CG sin er mer en metall rens uten slipemidler?!

Men blir nok en MG NXT neste gang for å få testet den og.

Endret av Kenni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på CG sin i posten sjøl, og skal kjøpe inn MG NXT også. Synes SV sin var veldig dyr iforhold til mengde, med tanke på at CG sin inneholder 450ml mens SV sin har 50ml. Og prisen nesten er den samme :/ Men for all del, SV sin metal polish kan jo være mye bedre enn CG sin, men Ola Normann tviler eg på merker store forskjellen, eller? Kommentar fra noen som har prøvd begge deler hadde vore interessant :)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på CG sin i posten sjøl, og skal kjøpe inn MG NXT også. Synes SV sin var veldig dyr iforhold til mengde, med tanke på at CG sin inneholder 450ml mens SV sin har 50ml. Og prisen nesten er den samme :/ Men for all del, SV sin metal polish kan jo være mye bedre enn CG sin, men Ola Normann tviler eg på merker store forskjellen, eller? Kommentar fra noen som har prøvd begge deler hadde vore interessant :)

Jeg trodde faktisk SV metal polish var ei krukke på størrelse med den lille autobahn voksen. samtidig som jeg og trodde det var noe vokslignende greier... så så mye visste jeg før jeg handla den.

Ja hadde vært greit å høre fra noen andre med erfaringer på dette område! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...