Gå til innhold

Kärcher 650M - En god HT?


sickpuppy

Recommended Posts

sickpuppy

Som topic sier så er spørsmålet ganske enkelt.

Er dette en grei HT-spyler? En Kärcher 650M altså. Fant den ute i redskapshuset til fattern når jeg drev å rydda der før helga nemlig, den har trommel til slange, vanlig spyledyse, turbodyse og sånn vaskekost.

Finnes det sånn skumkanon som passer til denne? Hva koster det og hvor kjøper jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Kjenner ikke til akkrat den modellen, men 6 serien er i premiumklassen og har så vidt meg bekjent vannmengde på 500l i timen eller mer. Trykk på 130bar eller mer så den skal være en allright spyler. Har selv 6.75 eller 6.85 (husker ikke helt og er bortreist for øyeblikket) og den funker bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Skumkanon finner du hos Scandicshine,, 850,-

finner den HER

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt om du skal inn til Trondheim selger blant annet Coop Obs! bygg på Tiller og lade, samt plantasjen på tillertorget den originale skummeren. Kärcher 650 M gir forøvrig 530 liter vann i timen og ca 140 bar om jeg ikke husker feil, så det er absolutt en god høytrykk til bilvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sickpuppy

Er den originale skummeren bedre eller dårligere enn den scandicshine har da?

Jeg så forresten at SS også har en skummer man kobler på hageslangen.. Er dette noe bra? For jeg skal bo her i "guttekjellern" hos fattern ei lita stund bare, så når jeg flytter videre så vil nok HT'n bli stående igjen her hos han. Så da er det kanskje like aktuelt å kjøpe en slik om det er noe brukbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Foam Canon er en egen klasse den mht skum....

Orginale Karcher jeg har testet og den du kobler til hageslangen er vel i samme klasse (sånn sirkus) mht skupp på bilen..

Vet karcher har en som har dosseringsmulighet også som er bedre, men har ikke testet akkurat den typen...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sickpuppy

Så den man kobler til hageslange er helt grei å bruke?

Siden jeg ikke helt har varma opp fattern rundt tanken på at jeg skal kjøpe av han denne HT'n enda så er det bedre å sikre seg med en sånn hageslangeskummer tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

les under tester, test av original kärcher skummer... den passer denne ht. Funker bra, skummer litt mindre enn ss sin, men koster en tredjedel og skummer bra. Har selv både ss skummern og den originale og liker begge o godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Den du kobler til hagelsangen er vel ok og ikke mer en det syntes jeg, men greit når en ikke har annet..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Da kan jo du heller selge den originale til meg for en billig penge :P

Den får du jo nesten gratis der de selger kärcherspylere... 249,- er veiledende pris... Jeg kjøpte min på plantasjen, har sett de på mekonomen og andre steder for 199,-

Kjekt med to... En med sterk prewashblanding, og en med hverdagsvask-blanding :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sindre2

Jeg har en Kärcher 650M. Har hatt den i et par år og er veldig godt fornøyd med den! Bra trykk, vannmengde osv. Jeg bruker en slik orginal Kärcher skummer kjøpt for ca 200,- hos en jernvarebutikk. Funker helt OK den, men kan ikke sammenlignes med den du f.eks får kjøpt hos Scandicshine. Bakdelen med den er at det er utrolig liten tank på den! Jeg må nesten løpe rundt bilen for at jeg skal rekke å skumlegge hele bilen før beholderen blir tom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

@sindre: Har du en annen skummer enn den som jeg har tatt review på? Jeg har SS skummer og original skummer, SS sin er 0,8L og Kärcher sin er 0,6L av den typen jeg har iallefall, jeg har til dags dato ikke brukt opp en 0,6L på å skumlegge en bil, ikke på arbeidsbilen som er en Transporter T5 engang... SS sin på 0,8L holder fint til to biler inkl motorrom.

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sickpuppy

Siden vi har begynt å diskutere en del rundt denne skumleggeren..

Hvilke såper er bra å bruke i en slik skummer? Som både gir greit med skum og god såpevirkning..

Jeg beklager at jeg har så mange spørsmål sånn i starten, men det har sin grunn.. :P Jeg er både fersk og har dårlig erfaring med at jeg blir "litt ivrig" når jeg får noe nytt mellom hendene. Derfor prøver jeg å tilegne meg mest mulig kunnskap før jeg faktisk går løs på jobben.

Edit:

Oi, så ikke innlegget ditt før nå Øyvind, supert!

Tror det må bli en tur til trondheim i morgen på meg.. Så får jeg vertfall begynt å lære meg å vaske bilen inntil videre :)

Edit2:

Men så har de den ikke på lager noe sted i nærheten da, så da er jeg like langt.. :P

Endret av sickpuppy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Det der er den gamle typen. Mye mindre tank og ingen målestreker.

Den typen der går vel strengt tatt på lavtrykk og, så det kan sammenlignes med de man setter på hageslangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi har begynt å diskutere en del rundt denne skumleggeren..

Hvilke såper er bra å bruke i en slik skummer? Som både gir greit med skum og god såpevirkning..

Jeg beklager at jeg har så mange spørsmål sånn i starten, men det har sin grunn.. :P Jeg er både fersk og har dårlig erfaring med at jeg blir "litt ivrig" når jeg får noe nytt mellom hendene. Derfor prøver jeg å tilegne meg mest mulig kunnskap før jeg faktisk går løs på jobben.

Edit:

Oi, så ikke innlegget ditt før nå Øyvind, supert!

Tror det må bli en tur til trondheim i morgen på meg.. Så får jeg vertfall begynt å lære meg å vaske bilen inntil videre :)

Edit2:

Men så har de den ikke på lager noe sted i nærheten da, så da er jeg like langt.. :P

Jeg bruker såpene:

CG CW&G og Maxi Suds II

Skummer og rengjør meget bra med orginale til Karcher. (Nye typen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...