Gå til innhold

Blackfire


Matsbuer

Recommended Posts

Da har jeg vært en tur hos Arnfinn i Autobahn bilpleie og lettet på lommeboken igjen, denne gangen ble det handling av ett ganske nytt merke her i landet. Nemlig Blackfire. B)

Tenkte å lage en lit tråd om de produktene jeg kjøpte med noen bilder så folket kan få tittet litt på flaskene og få en ide om konsistens, størrelse og lukt. For de fleste av oss her inne er jo skremmende nysjerrig på hvordan et bilprodukt lukter, kan vel snart kalle det en liten fetish :)

Etter å ha lest litt på hjemmesiden til Blackfire så står det at produktene er produsert i samarbeid med Tyskerne og Svenskene.

Vi starter med Gloss Enhancing Polish.

Den skal være Blackfire's pre wax cleaner / Glaze.

Innheholder fyllere, gir wetlook, kan påføres med DA maskin eller for hånd.

1.jpg

2.jpg

Lukt: Vanskelig å beskrive, men har en svak eim av noe som kan minne om fruens negl-lakk. Dette kan jo tyde på at den faktisk "renser" siden den lukter kjemi.

Konsistens: Medium flytende, som de fleste glazene og prewax cleaners.

Farge: Hvit.

Link til fabrikatens hjemmeside: BLACKFIRE Gloss Enhancing Polish

Blackfire Wet Diamond All Finish Paint Protection (langt navn ja)

Blackfire's Sealer, som er boostet av Polycharger (Polycharger)

Det står på flasken et den reduserer swirls, men kan ikke se på flasken eller hjemmesiden et den innholder fyllere.

Hvis den inneholder fyllere tror jeg det er akryl basert og ikke silicon da akryl varer mye lengre og det vil jo uten tvil være bedre i kombinasjon med en sealer, men dette er bare spekulasjon fra min side.

Denne skal også gi wetlook.

3.jpg

5.jpg

4.jpg

Lukt: lukter maling. Kanskje også et godt tegn siden maling er sterke saker?

Konsistens: Meget tyntflytende.

Farge: Lyseblå.

Link til fabrikatens hjemmeside: Blackfire wet diamond all finish paint protection

BLACKFIRE Interior Cleaner

Denne skal kunne bruker på alt du har inne i bilen, nå er ikke jeg noe geni når det kommer til kjemi (men rime kan jeg)

Blackfire sier at den er vannbasert, inneholder ikke butyl eller butyl ether. Hva de stoffene gjør kan jeg ikke svare på.

6.jpg

7.jpg

Lukt: lukter veldig likt Surfex HD bare svakere.

Konsistens: vann

Farge: Klarte ikke se det pga boblene etter jeg ristet på den.

Link til fabrikatens hjemmeside: BLACKFIRE Interior Cleaner

BLACKFIRE Interior Protectant, også boostet av polycharger (Polycharger)

Et vannbasert produkt som kan bruker på plast, tre, metal og skinn. Er PH nøytral (PH 7)

Inneholder ikke olje, alkohol eller petrolium ifølge Blackfire's hjemmesider.

8.jpg

9.jpg

10.jpg

Lukt: klarer ikke komme på noe som beskriver det, har ingen spesiell lukt, beklager.

Konsistens: vann

Farge: Hvit

Link til fabrikatens hjemmeside: BLACKFIRE Interior Protectant

BLACKFIRE Gloss Shampoo

Er PH nøytral så denne er snill mot voksen, kan brukes på biler som er beskyttet med hvem som helst carnuba voks.

Skal ifølge fabrikaten inneholde ekstremt mye suds, den har TUFF SUDS II teknologi. Ineholder samme polymerene som er i sealeren og voksen til blackfire.

Må også legge til at 249 kr for 32OZ er mye bang for the buck.

11.jpg

12.jpg

13.jpg

Lukt: Ifølge fruen luktet den jentete shampoo.

Konsistens: tykflytende

Farge: Rød

Link til fabrikatens hjemmeside:BLACKFIRE Gloss Shampoo

Eimann Fabrik Clear Pearl II

En Quick Detailer jeg tenkte å teste fordi den var så billig, 170 kr for 32OZ!!!

Fant ikke noen egen hjemmeside, men jeg trur det er properautocare som har laget den når jeg leser på demmes side.

Clear Pearl legger igjen beskyttelse og ifølge properautocare så vil ukentlig påføring gi voksen du bruker en levetid på 1 år, det tror jeg vi skal ta med en klype salt siden vi ikke bor i California. Kan brukes på både voks og polymer sealere, så den er en god erstatter til Blackfire Deep Gloss Spray Sealant. Men jeg tror blackfire Quick detaileren vil gi mer beskyttelse. Denne kan også boostes med Polycharger.

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

Lukt: Luktet bare plastik fra flasken.

Konsistens: vann

Farge: ingen

link til "Fabrikat": Eimann Fabrik Clear Pearl II

Og så til rosinen i pølsa

BLACKFIRE Midnight Sun Ivory Carnauba Paste Wax

Carnuba voksen til Blackfire, kommer i en sort eske med setningen: Don't just turn heads, create WHIPLASH!

I esken ligger 198 gram med voks, ikke mililiter. 1 stk aplikator og 2 stykk microfiber kluter. For 635 kroner synes jeg det er mye for pengene. Blackfire anbefaler 2 lag av denne over sealeren, men de opplyser ikke hvor mange prosent carnuba den inneholder.

Varigheten på to lag kan ifølge produsenten ikke sammenlignes med for eksempel Collinite, men for oss som vokser 4 ganger eller mer i året så gjør jo ikke det noe i mine øyne. Men jeg vil tro at jeg kan få 6 måneder ut av den ved bruk av mild såpe og quick detailer etter hver vask 1 gang i uken uten problemer.

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

Lukt: Hint av renati

Konsistens: Hard

Farge: gul

Link til fabrikat: BLACKFIRE Midnight Sun Ivory Carnauba Paste Wax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker og da.

Mye snadder her Mats.Må vel teste etterhvert.

sitter å tester på en interiør list som jeg nappet av døren og tok med meg opp, ble blank ja. voksen ligger og herder as we speak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Jøss, Volvo Orginal Cup-compliant den Clear Pearl2 .. :P

Jeg ville ikke brukt dette, dårlig reklame med swirls på flaska... :P

Greie priser, men er det en "forbrukerserie" eller "proffserie" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, Volvo Orginal Cup-compliant den Clear Pearl2 .. :P

Jeg ville ikke brukt dette, dårlig reklame med swirls på flaska... :P

Greie priser, men er det en "forbrukerserie" eller "proffserie" ?

Der tror jeg autobahn bilpleie har mer peil, men jeg kan vel nesten påstå at det er en entusiast serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Jeg hever denne litt, dette er forbrukerserie :)

Blackfire er en serie med meget gode produkter og Midnight Sun settet er ekstremt billig i forhold til kvaliteten på produktene man får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Michael

Henter frem denne tråden da jeg er veldig nysgjerrig på Midnight Sun voksen. Hvordan er glans, beading, holdbarhet osv på den?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bil1.bmp

bil2.bmp

Her er to bilder av voksen fra da jeg lå den over Meg's 21 i oktober. Jeg er meget fornøyd med glans og dybe, og til tross for at det er fem måneder siden jeg lå på voksen, er både beading og sheeting tilstede. Dette til tross for en hard vinter med stor bruk av avfetting (utblandet surfex hd) og en runde med selvvaskavfetting over hele bilen :eek:

Nå er jeg ikke blant de med lengst erfaring her inn, så sammenligningsgrunnlaget mitt er ikke det helt store, men det er i alle fall det beste jeg har hatt på mine biler(så langt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet denne voksen på litt feil tidspunkt,men den leverer så det rekker med hensyn til det visuelle.Wetlook,dybde og glans.Tror ikke du kommer til og bli skuffet.Eneste jeg ikke kan si noe om er holdbatheten siden jeg la den på 2 uker før snøen kom i oktober,men den skal ikke holde noe kortere enn andre vokser i samme klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Har du fått prøvd denne Gloss Shampo'en? Eller er det andre som har prøvd den?

Er nysjerring på hvordan denne er å vaske med pluss hvordan beading og sheeting er etter vask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Denne er jeg nysgjerrig på... ser tråden er gammel, er dette produkter som ikke blir benyttet av folk her på forumet?

 

så en video på YouTube og det så lett ut å legge sealeren, og så ut til å gi flott finish med voksen utenpå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jonia skrev:

Denne er jeg nysgjerrig på... ser tråden er gammel, er dette produkter som ikke blir benyttet av folk her på forumet?

 

så en video på YouTube og det så lett ut å legge sealeren, og så ut til å gi flott finish med voksen utenpå.

 

 

Eg har den voksen men ikkje brukt noe særlig. Men den er mye brukt i US tror eg. Har også forresten sealeren. 

Endret av ALFRED
Lagt til ord.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29.5.2018 - 20.49, hgnubel skrev:

Jeg brukte blackfire midnight sun voksen en del for noen år siden. Kan ikke tallfeste noe holdbarhet, men var ikke noe å utsette på bruk eller resultater i hvert fall. Jeg fikk bare nye vokser og så ble de eldre stående...

Kjent fenomen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...