Gå til innhold

VP Poseidons Carnauba + snow foam?


Joakim-G_R

Recommended Posts

Joakim-G_R

Får (forhåpentligvis) foamcannon'en min i morgen, sammen med Valet Pro Poseidon's Carnauba Wash og Valet Pro Snow Foam Combo.

Lest litt rundtforbi, og ser noen tar 1cm såpe, 0.5cm snowfoam, 1+1 cm, varmt vann, kaldt vann, lunkent vann.

Hva er egentlig den optimale blandingen?

Og hva er den optimale tykkelsen på skummet? Ser noen foretrekker barberskum, noen vil ha en mellomting, mens andre vil ha en tynn hinne som sklir lett av bilen, for å ta med seg mest mulig skitt?

Blir det, "prøv å feil" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det, "prøv å feil" ?

Jepp! Enkelt og greit.

Min erfaring er at tykt "barberskum" er artigst og mest "spektakulert", mens tynnere skum har bedre renseeffekt. Vanligvis. Finnes sikkert unntak. :)

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes enkelte her begynner å bli litt VEL opptatte av dette barberskummet. Du kan jo blande mye slags bilsjampo som skummer voldsomt uten at det fjerner noe særlig møkk. Et produkt som er laget for formålet vil vel gjøre en mye bedre jobb, og da er det vel fullstendig likegyldig om det er tynt eller tykt skum? :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Synes enkelte her begynner å bli litt VEL opptatte av dette barberskummet. Du kan jo blande mye slags bilsjampo som skummer voldsomt uten at det fjerner noe særlig møkk. Et produkt som er laget for formålet vil vel gjøre en mye bedre jobb, og da er det vel fullstendig likegyldig om det er tynt eller tykt skum? :)

Var det jeg var ute etter, om det renser mest når det henger lenge (barberskum?) eller om det faktisk rensker mest når det renner lett av.

Også sa jeg at barberskum er gøy, men ikke nødvendigvis det som funker best.

Litt av samme grunnen som at jeg kjører gammel volvo på banen, det er gøy, men funker sikkert ikke best. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått og erfart så vil et litt tynnere skum som beveger seg på lakken rengjøre langt bedre enn "tørt" skum som bare henger stille. Bilt-Hambers auto foam f.eks blir jo relativt tynt uansett hvoran man blander det, og produsenten sier jo også selv at det skal være sånn fordi det baserer seg på å løsne møkka "mekanisk" også, ikke bare kjemisk. Dette er vel også kjent for å være blandt de prewash produktene som tar aller mest skitt av bilen.

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barberskum er jo artigst å vise frem også, er det da lunkent eller varmt vann som blir en "vinner" da?

Om du blander lunkent vann i foamcannon, så blandes jo det med kaldt vann fra HT, så skummet blir nok noenlunde kaldt uansett. Hvis du ikke har varmtvannsvasker da..?

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Om du blander lunkent vann i foamcannon, så blandes jo det med kaldt vann fra HT, så skummet blir nok noenlunde kaldt uansett. Hvis du ikke har varmtvannsvasker da..?

Jeg har K-V HT, Foma 780.

Men har lest noen bruker lunkent/varmt vann, og får bedre resultat/mer skum med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blander lunkent vann i foamcannon, så blandes jo det med kaldt vann fra HT, så skummet blir nok noenlunde kaldt uansett. Hvis du ikke har varmtvannsvasker da..?

Å blande lunkent eller varmt vann i foamcannon er vel for at såpa skal blande seg godt med vannet i beholderen.

Selv blander jeg lunkent eller varmt. Vender og rister litt. så blir det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Er man ute etter barberskum av ypperste sort så er 4cm. med CG CW&G tingen og resten vann. (kaldt vann i mitt tilfelle)

Best rengjøring vil jeg si man får hvis man tilfører Orange Prewash alene og eller sammens med CG CW&G.

Orange alene gir deg litt mindre skum, men jeg mener det rengjør bedre, selv om det kanskje ikke er like morsomt.

Så MIN konklusjon er at tynt lag med rennende såpe rengjør bedre enn barberskum. Barberskum bruker jeg hvis jeg feks. skal vaske bilen for hånd. slik at washmitt'en regelrett bader i såpe og danser rundt på lakken som en sklie fra Moss :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Da blir det flere cm såpe for å teste først. :D

Men da har vi fått bekreftet det.

Tynn rennende såpe = best rensing

Tykt barberskum = funfactor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Da blir det flere cm såpe for å teste først. :D

Men da har vi fått bekreftet det.

Tynn rennende såpe = best rensing

Tykt barberskum = funfactor.

Tykt barberskum synes jeg så absolutt har en funksjon ved håndvask av bilen og som sagt litt funfaktor :)

Men jeg har en følelse av at rennende litt mer tyntflytende såpe er mer effektivt enn tykt barberskum.

Ved berøring av lakk vedrørende håndvask så gjør vel de fleste såpene susen. Skal bilen bli mest mulig ren ved kun avspyling så er det vel 3-4cm. med prewash og resten vann somhar fungert best for meg...

Bilen min rekker jo heller aldri å bli skikkelig møkkete, så jeg bruker nok desverre alt for sterk skyts i 90% av tillfellene. Er det støv på felgene så er det liksom overkill og dynke de i Power Gel :) Men... det er jo så gøy... :)

Er så glad jeg ikke lever av dette... for da hadde jeg nok kjørt firmaet nedenom og hjem ganske kjapt med tanke på produktforbruk...hehe

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Er noe annet når det er til deg selv, og når du skal tjene penger på det, tror jeg.. :P

Ja... der kan vi vertfall være enige :)

For meg så er det jo ett tapsprosjekt uansett... Men det er jo så morsomt og jeg kan uansett glede meg leeeeeenge før hyllene blir tomme :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Ja... der kan vi vertfall være enige :)

For meg så er det jo ett tapsprosjekt uansett... Men det er jo så morsomt og jeg kan uansett glede meg leeeeeenge før hyllene blir tomme :)

Hehe, ikesant.. Tapsprosjekt vet jeg ikke, den dagen du selger bilen får du jo solgt den med en gang.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Hehe, nei det spørs. Men du får evt solgt den fortere, om du ikke tar den lettvinte veien og bytter inn.. :)

Håper det kommer i posten idag, er dårlig vær her nå (selvfølgelig...) men får håpe regnet venter til etter jeg har fått skumifisert vogna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...