Gå til innhold

Falmet svart plast


offroad

Recommended Posts

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • ESPP

    13

  • Øyvind G

    9

  • Mighty

    4

  • Knutis

    3

Populære dager

Mest aktive i dette emnet

Hmmmmm..kanskje man må gå til innkjøp av litt peanøttsmør i dag...

Har sett denne før og tror faktisk at det fungere helt greit det. Masse olje i Peanøtter som trekker inn i plastikken. Gjør noe av samme jobben som Polytrol. Usikker på holdbarheten med peanøttsmør(olje) men tror nok at jeg heller står med Polytrol.

Får alt for mange rare blikk sånn som ting er nå, så orker ikke begynne å smørre bilen inn med peanøttsmør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett denne før og tror faktisk at det fungere helt greit det. Masse olje i Peanøtter som trekker inn i plastikken. Gjør noe av samme jobben som Polytrol. Usikker på holdbarheten med peanøttsmør(olje) men tror nok at jeg heller står med Polytrol.

Får alt for mange rare blikk sånn som ting er nå, så orker ikke begynne å smørre bilen inn med peanøttsmør ;)

Mulig det fungerer, hvem vet. Tipper uansett at naboene mine plukker opp telefonen og ringer åsgård ved første øyeblikk da jeg står der med peanøttsmøret og en applicatorpad på bilen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det fungerer, hvem vet. Tipper uansett at naboene mine plukker opp telefonen og ringer åsgård ved første øyeblikk da jeg står der med peanøttsmøret og en applicatorpad på bilen... :lol:

Er nok akkurat det som blir problemet ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne linken:

Kjente jeg blei skeptisk.. Noen som har prøvd??

jeg prøvde denne teknikken på bilen til en kompis for noen år siden , og det ble sykt mye finere men ikke perfekt , som nevnt over så var det vanskelig å få det jevnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde denne teknikken på bilen til en kompis for noen år siden , og det ble sykt mye finere men ikke perfekt , som nevnt over så var det vanskelig å få det jevnt

Hvordan ble holdbarheten på denne behandlingen? Virket det som om plasten var som ny igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd dette en gang, og det funker. Men det er liksom ikke noe poeng lenger nå som vi har funnet polytrol som gir et fantastisk resultat og holder i årevis :) Det går myyye kjappere også.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble holdbarheten på denne behandlingen? Virket det som om plasten var som ny igjen?

ang. holbardhet så ble bilen solgt like etterpå så det er jeg usikker på , om plasten så ut som ny igjen? ikke like fin som ny men MYE finere enn den var før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd dette en gang, og det funker. Men det er liksom ikke noe poeng lenger nå som vi har funnet polytrol som gir et fantastisk resultat og holder i årevis :) Det går myyye kjappere også.

Okei, så Polytrol gir minst like bra resultat? Regna med at det tar litt tid og forsiktighet å varme opp plasten ;)

ang. holbardhet så ble bilen solgt like etterpå så det er jeg usikker på , om plasten så ut som ny igjen? ikke like fin som ny men MYE finere enn den var før

Okei, kjipt. Ønsket gjerne å vite litt om holdbarhet.

Høres jo ut som at man nesten "koker" plasten litt og på den måten får tilbake "ny" utseende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg bruker polytrol på pleier å bli som nytt ja. Minus hakk og riper selvfølgelig. Og med forbehold om at plasten ikke er stappfull av polishrester :)

Bilen til dama har ulakkert plastfanger foran og bak. La på polytrol foran og CG new look trim gel bak for et par mnd siden. Foran ser det fortsatt som nytt ut men bak er den like blek og skjoldete som før igjen. Hadde ikke forventet annet heller men.

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Polytrol på noen biler nå og spesielt en kompis sin 1997 Passat ble virkelig forbedret. Fanger bak/foran ser enda ny ut! Det er virkelig et av mine må ha produkter!

Endret av ESPP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Det jeg bruker polytrol på pleier å bli som nytt ja. Minus hakk og riper selvfølgelig. Og med forbehold om at plasten ikke er stappfull av polishrester :)

Bilen til dama har ulakkert plastfanger foran og bak. La på polytrol foran og CG new look trim gel bak for et par mnd siden. Foran ser det fortsatt som nytt ut men bak er den like blek og skjoldete som før igjen. Hadde ikke forventet annet heller men.

kunne jo laga tråd, men siden du nevner det her, så spør jeg. hva er trikset for å få vekk polish rester fra plast. sitter hvertfall godt der det er sånn "knuddrete" plast. finns det soe stoff for sånnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke surfex HD i 1:5 blanding og skrubbe med f.eks en malingsbørste. Det pleier å ta en det meste. Ellers så finnes det spesielle "stifter" å få kjøpt som fjerner polishrester fra plast.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øyvind: gamle krittrester kan trenge inn i plasten på lang sikt, og bli omtrent umulig å fjerne.

Sålenge merkene er ferske er Nanosvampen og vann helt konge. Går fort i stykker på skikkelig ruglete plast, men funker konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...