Øyvind G 2 128 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 (endret) hva har felgvoks som ikke en vanlig voks har? kan man ikke bruke vanlig voks på felgene? eventuelt hvorfor? Redigert skrivefeil i tittel. -Torby Endret 2 Juli, 2010 av Torby Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solhaug 40 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 swissvax autobahn inneholder teflon,som gjør den meget varmebestandig,iforhold til andre vokser som løser seg opp ved ca 70-80 grader mener jeg og ha lest, Siter A6 Avant bitdi S2 avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez 181 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 hva har felgvoks som ikke en vanlig voks har? kan man ikke bruke vanlig voks på felgene? eventuelt hvorfor? Jeg tipper en felgvoks er mer motstandsdyktig mot varme og bremsestøv... Altså en mer "solid" voks. Men gir nok ikke nødvendighvis den samme dybden og look'en som en vanlig voks... Bare gjetting... men det er det jeg har for meg... swissvax autobahn inneholder teflon,som gjør den meget varmebestandig,iforhold til andre vokser som løser seg opp ved ca 70-80 grader mener jeg og ha lest, Jeg ser Shield også har teflon i seg... Vil det si at denne kan brukes både på lakk og felg? Siter Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 2 Juli, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 ok. har akkurat handla poorboys wheel sealant, så jeg har jo felgvoks. noen som har testa denna før? har prøvd SV autobahn tidligere og den er bra den. skal nok gå i innkjøp av den etterhvert, men nå har jeg hakkurat handla poorboys voksen, så jeg får vel prøve denna først Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniel 30 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 jeg har pb wheelsealant.... la den oppå to lag med jetseal før dekkene kom på denne sesongen. erfaringen hittil er at felgene er lette å rengjøre..... Siter [center]I put Swissvax on my Swissvax[/center] [center]Mirage[/center] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 2 Juli, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 (endret) Jeg tipper en felgvoks er mer motstandsdyktig mot varme og bremsestøv... Altså en mer "solid" voks. Men gir nok ikke nødvendighvis den samme dybden og look'en som en vanlig voks... Bare gjetting... men det er det jeg har for meg... Jeg ser Shield også har teflon i seg... Vil det si at denne kan brukes både på lakk og felg? har akkurat bestilt SV shield så detta tenkte jeg også litt på istad. MÅ man bruke felgvoks liksom? felgene blir jo ikke varmere enn en svart bil som står i sola i mange timer. felgene blir jo litt nedkjølt når man er i fart. Endret 2 Juli, 2010 av Øyvind G Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 har akkurat bestilt SV shield så detta tenkte jeg også litt på istad. MÅ man bruke felgvoks liksom? felgene blir jo ikke varmere enn en svart bil som står i sola i mange timer. felgene blir jo litt nedkjølt når man er i fart. Felgene blir ikke nødvendig varmere. Er det varme bremsestøvet som har lett for å brenne seg fast. Du kan brukke all slags voks på felgene dine, men vil ikke gi samme beskyttelsen og ikke minst varigheten.. Rengjøringen blir lekende lett med Autobahn på felgene.. og Autobahn inneholder MYE mer PTFE en shield. Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 2 Juli, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 ok. da prøver jeg poorbys wheel sealant først jeg så ser jeg hva det blir til Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 2 Juli, 2010 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 Hvis en ikke har/vil ha felgvoks funke det bedre med en vanlig lakkforsegling enn vanlig voks på felger. Sealer tåler varme bedre. Autobahn gir glatte flotte felger, men det holder ikke mer enn et par måneder på mine hjul. Bruker P21 1:3 ved vask. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matsbuer 3 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 Jeg tipper en felgvoks er mer motstandsdyktig mot varme og bremsestøv... Altså en mer "solid" voks. Men gir nok ikke nødvendighvis den samme dybden og look'en som en vanlig voks... Bare gjetting... men det er det jeg har for meg... Jeg ser Shield også har teflon i seg... Vil det si at denne kan brukes både på lakk og felg? Har shield på felgene jeg, funker fjell hittil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 Dette har vel vært tatt opp noen ganger her før. Jeg bruker bare en god sealer på felgene da jeg synes de holder lenger enn all slags felgvoks og felgforsegling jeg har prøvd. Jeg mener "felgvoks" i de fleste tilfeller bare er en gimmick for å selge flere produkter. Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_Tk 60 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 Autobahn er vel ikke bedre enn andre vokser når det kommer til varme? At den inneholder PTFE er jo greit, men er jo voksen som gjør at PTFE'en holder seg på felge, så når voksen er borte er PTFE borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersB 167 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 Dette har vel vært tatt opp noen ganger her før. Jeg bruker bare en god sealer på felgene da jeg synes de holder lenger enn all slags felgvoks og felgforsegling jeg har prøvd. Jeg mener "felgvoks" i de fleste tilfeller bare er en gimmick for å selge flere produkter. Word Ang teflon: Teflon er er et av stoffene med lavest friksjonstall. For å få festet teflon til en overflate trengs det blant annet sandblåsing og syrebahandling for å få en overflate man kan få festet teflon til og da trengs det fortsatt høyt tykk og høy temperatur. Teflon i bilpleieprodukter er for brukervennlighetens skyld, det lave friksjonstallet gjør at produktet blir lettere å smøre utover, det har ingenting å si direkte mtp beskyttelsen..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez 181 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 Ser man det... Hvor har du informasjonen fra? Siter Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink 14 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 Word Ang teflon: Teflon er er et av stoffene med lavest friksjonstall. For å få festet teflon til en overflate trengs det blant annet sandblåsing og syrebahandling for å få en overflate man kan få festet teflon til og da trengs det fortsatt høyt tykk og høy temperatur. Teflon i bilpleieprodukter er for brukervennlighetens skyld, det lave friksjonstallet gjør at produktet blir lettere å smøre utover, det har ingenting å si direkte mtp beskyttelsen..! Ikke helt enig der, selv om det du sier om at PTFE ikke nødvendigvis sitter bedre enn voksen som binder den til overflaten kan være sant nok, så må du huske på at felgene får en overflate med langt lavere friksjon pga teflonen og dermed vil ikke det varme bremsestøvet, som kunne varmet opp voksen, feste seg i på langt nær så stor mengde som før og dermed vil ikke slitasjen på voksen bli like stor og den vil holde lengre. Det du sier om brukervennlighet har jeg liten tro på, autobahn er da ikke noe enklere å påføre/bruke enn hva andre SV vokser uten PTFE er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersB 167 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 (endret) Det du sier om brukervennlighet har jeg liten tro på, autobahn er da ikke noe enklere å påføre/bruke enn hva andre SV vokser uten PTFE er. Jeg veit ikke noe om ingrediensene i Swissvax, men kan jo være at autobahn inneholder stoffer som er litt vanskeligere å håndtere, derfor er det tilsatt teflon får å utlikne dette? Ikke helt enig der, selv om det du sier om at PTFE ikke nødvendigvis sitter bedre enn voksen som binder den til overflaten kan være sant nok, så må du huske på at felgene får en overflate med langt lavere friksjon pga teflonen og dermed vil ikke det varme bremsestøvet, som kunne varmet opp voksen, feste seg i på langt nær så stor mengde som før og dermed vil ikke slitasjen på voksen bli like stor og den vil holde lengre. Jeg sier at teflon ikke sitter på i det hele tatt, det blir borte da du buffer av. Endret 2 Juli, 2010 av AndersB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_Tk 60 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 Ikke helt enig der, selv om det du sier om at PTFE ikke nødvendigvis sitter bedre enn voksen som binder den til overflaten kan være sant nok, så må du huske på at felgene får en overflate med langt lavere friksjon pga teflonen og dermed vil ikke det varme bremsestøvet, som kunne varmet opp voksen, feste seg i på langt nær så stor mengde som før og dermed vil ikke slitasjen på voksen bli like stor og den vil holde lengre. Det du sier om brukervennlighet har jeg liten tro på, autobahn er da ikke noe enklere å påføre/bruke enn hva andre SV vokser uten PTFE er. Autobahn's overflate består ikke av et lag med PTFE, men inneholder PTFE. Det er voksen som er bindemiddelet så når voksen blir slitt, frsvinner også effekten av PTFE. Jeg tviler ikke på at Autobahn er en god voks, men jeg vet at vokser med PTFE er gimmick som ble sagt over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersB 167 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 Ser man det... Hvor har du informasjonen fra? Skole og litt reasearch jeg gjorde ang et lite prosjekt rundt teflon en gang. er sikkert ikke 100% info men ca Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink 14 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 (endret) Autobahn's overflate består ikke av et lag med PTFE, men inneholder PTFE. Det er voksen som er bindemiddelet så når voksen blir slitt, frsvinner også effekten av PTFE. Jeg tviler ikke på at Autobahn er en god voks, men jeg vet at vokser med PTFE er gimmick som ble sagt over. Men er det ikke nettopp det jeg sier da. PTFE innholdet i voksen gir lavere overflate friksjon som igjen gir mindre slitasje på voksen. Dermed holder Autobahn lengre enn en annen voks uten PTFE (eller andre innhold med samme formål). btw, har da ikke sagt at det er ett eget lag PTFE i/oppå autobahn, har da denne voksen selv, og syns den fungerer utmerket og holder lenge. Jeg sier at teflon ikke sitter på i det hele tatt, det blir borte ta du buffer av. Om du kommer med bevis som back'er opp din påstand skal jeg tro deg, men inntil det skjer velger jeg å tro som før. Sier ikke felgvoks med PTFE er det beste du kan bruke. Men inntill det motsatte er bevis, velger jeg å tro på at PTFE'n holder seg, i større eller mindre grad, på felgen og holder friksjonen nede. Endret 2 Juli, 2010 av Olelink Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 2 Juli, 2010 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2010 (endret) En sealer har stort sett alltid høyere smeltepunkt enn f.eks carnauba voks. Så hvis man er ute etter noe som skal motstå varme best mulig så er det jo bare tull å bruke noe annet enn en syntetisk beskyttelse. Jeg har brukt fk1000P på felgene mine, noe som holder over hele vinteren. Teflon vil jeg tro er tilsatt for at det skal være vanskeligere for kontaminasjon å feste seg til voksen. Vil ikke tro at den holder noe lenger av den grunn. Endret 2 Juli, 2010 av mighty82 Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.