Gå til innhold

Hvilken farge foretrekker dere?


oysf

Recommended Posts

Mulig det finnes en slik tråd før, men sitter nå og kikker på ny bil, men klarer ikke helt bestemme meg for farge, som jo er ganske viktig for oss detailing-nerder...

Er BMW jeg kikker på nå, og synes Le Mans blå er veldig fin, samme med svart, mens grå er vel lettest og holde rent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg koksgrå eller mørkegrå selv. Mørkt nok til at man kan få brukbar glans, men ikke så mørk at ALT synes. Jeg er glad i farger med masse varme og glød også da, som mørk rød / vinrød.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har knall-rød nå, HELT konge når det er rent og pent, men skal ikke mye til at det blir stygt.. Ser mange mener grå, blir det noe særlig glans og dybde da, eller vil dere ha det for det er lettest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Jeg har knall-rød nå, HELT konge når det er rent og pent, men skal ikke mye til at det blir stygt.. Ser mange mener grå, blir det noe særlig glans og dybde da, eller vil dere ha det for det er lettest?

Mørk grå, da får man en fin blanding ved at man kan få den skikkelig blank og "dyp", og at små-defekter ikke synes så godt, neste bilen min blir helst mørkegrå den også B)

Endret av AndersB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det viktigste er at fargen harmonerer karosseriet.. det finnes vanvittig mange fine farger, men selv min egen favoritt (Champagne o.l) kler langt fra alle biler.

Har man f.eks langsgående designlinjer på bilen man vil fremheve, vil lyse "duse" metallicfarger fremheve disse. Hva slags bil er det du skal kjøpe? Legg ut noen bilder i forskjellige farger, og lag avstemming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Kjøp en farge det ikke går ørten av på dusinet i Norge. Aka. grå, svart, hvit og de vanlige nyansene av nevnte farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det viktigste er at fargen harmonerer karosseriet.. det finnes vanvittig mange fine farger, men selv min egen favoritt (Champagne o.l) kler langt fra alle biler.

Har man f.eks langsgående designlinjer på bilen man vil fremheve, vil lyse "duse" metallicfarger fremheve disse. Hva slags bil er det du skal kjøpe? Legg ut noen bilder i forskjellige farger, og lag avstemming :)

Hehe. Drev å skrev noe liknende selv da PC'en plutselig restartet av seg selv.

Helt klart at fargen må matche bilen. Ikke bestemt farge kan være fin til en bil men ikke passe i det hele tatt til en annen. Nyere BMW med konvekse og konkave overflater gjør seg i lyse farger. Da får man frem skyggeeffekten i karosseriflatene. For meg var det også et poeng at utvendig farge skulle matche interiørfargene. Skal sies at jeg var veldig i tvil om mitt eget valg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svart, definitivt. Og siden du er her inne er det null stress å holde den bedre enn ny. Ingenting, og da mener jeg ingenting er som en skikkelig stelt svart vogn...gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart er alltid en sikker vinner, men jeg synes personlig at enkelte farger kan passe en bil bedre enn en annen. Hvilken bimmer er det snakk om? Etter at jeg fikk øynene opp for detailing har jeg fått sansen for rød. Det er en farge en kan virkelig friske opp med et lag med voks.

Endret av killbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok absolutt rød, da spesiellt mørk rød som er yndlingsfargen hvis det eneste som teller er at det skal se mest show ut. Det kan se sykt bra ut hvis man får den rette nyansen med skikkelig varme og glød i. Men det er forskjell på rød og rød. Det er mange livløse rødfarger som jeg ikke liker noe særlig. Jeg har alltid likt svart også, men som nevnt så er det ikke alle biler det passer til.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så blir min neste bil en BMW 320 e91 (touring) i HVIT farge.

men BMW e9X kler mange farger, må bare se litt på de forskjellige. liker den le mans blå som e sikker 2'er ho meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 rundt 06-07 modell. Tror ikke det blir rød igjen denne gang :)

Jeg tenker på å bytte til noe av det samme som deg i stasjonsvogn, og må innrømme at jeg er veldig fristet til å kjøpe den i titansølv selvom mange kanskje synes det er en kjedelig og flat farge. Men jeg synes den fargen fremhever designet på E91 veldig bra. Har også vurdert sparkling (den mørke av de to gråfargene til BMW) men synes ikke bilen "synes" like godt i den fargen, den "forsvinner" litt mer i landskapet synes jeg. Men kan godt hende det blir den fargen alikevel for å prøve noe nytt og få en farge med litt mer dydbe etter to biler i samme farge nå. Det er dessuten veldig få titansølv med M-pakke.

Etter 3 biler i svart og to i sølv nå, må jeg bare si at det er natt og dag når det kommer til problemer med riper, swirls og ikke minst småstøv som man får bare på noen få kilometerrs kjøring. Svart bil kan du vaske deg ihjel på syns jeg, og det passer meg dårlig siden det er dama sombruker bilen mest i hverdagen + at vi bor i leilighet med knotete vaskeforhold evnt vaske på bensinstasjon. Da er det digg at bilen ser ok uten å måtte vaske den HVER gang jeg skal kjøre en tur :)

Personlig så blir min neste bil en BMW 320 e91 (touring) i HVIT farge.

men BMW e9X kler mange farger, må bare se litt på de forskjellige. liker den le mans blå som e sikker 2'er ho meg :)

Hvit er en fristende farge, men jeg synes BMW sin hvitfarge er litt "møkkete", litt mer beige?

Synes den klare hvite fargen som f.eks. VW benytter kanskje er litt fetere, den lyser liksom enda litt mer opp og skinner mer?

Endret av sruben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Saphirsort nå, men neste bil kunne jeg tenkt meg enten rød eller mørkeblå. Har også vurdert sølv siden det er så lite som synes på den lakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort blir blaaaaaaankt, men man ser alt mulig med en gang det kommer noe på lakken.. Rødt er pooooorno når det er strøkent. Grå er kjedelig, men kler en god del biler, lett å holde "reint" og man ser ikke defekter så fort.

Hvilken farge jeg skal ha på neste bil? Hmm kommer helt ann på bilen. Ikke alle biler som passer i rødt, ikke alle ferrari'r som passer i sort. Ta den fargen du faktisk liker best på den type bil du skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forige bil var svart, min nåværende bil er svart og min neste bil blir nok svart:)

En varig farge som ikke går av mote og alltid lett å selge igjen.

Kunne til nød hatt mørk mørk blå også.

Mye tøft i vitt, men er redd det er en motoe farge som er en 2-3 år nå så vill plutselig ingen ha det igjen.

Så svart med perlemor/effekt/metallic er en sikker vinner for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Hadde sort sist, og det er peeent.. Men siden jeg har båt, og parkeringsplassen er grusplass, da blir ting skikkelig vanskelig! Går bra å vaske bil hver dag, meeeen..

Antrasitt har jeg nå, blankt og pent :) Veldig pen farge B)

(Men alltid artig å prøve en ny farge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...