Gå til innhold

Skal ha ny gps, men hvilken?


cyanide

Recommended Posts

Tommy

Er meget fornøyd med min TOMTOM XL Europe. Hadde en garmin på prøve, å hadde det ikke vært for at jeg bare hadde lånt denne, så hadde den fløyet rett ut vinduet.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomTom XL her også. God GPS det , eneste jeg kan komme på er at batteri tiden ikke er så god på den.Men den brukes kun i bilen så det er jo ikke noe problem egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Jeg har Garmin og er fornøyd. Men kjøpte en Tomtom til farmor til jul. For en knall GPS! Lane-assist er jo en super funksjon, og gud for en kjekk funksjon. Eneste jeg kan bli litt forvirret med på min Garmin, er NÅR jeg skal ta av motorveien når det er flere alternativer, og der er jo Lane-Assist helt genialt.

Begge er like raske på å oppdatere seg mtp tunneller og "blind-spots" (er vel det de kaller det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dyrt for kartoppdateringer og slikt da?

Vi er ikke så plaget med motorveier og slikt her oppe i nord :D Men da er det nok ekstra kjekt med en slik funksjon hvis man forviller seg sørover en dag :) Jeg skulle gjerne hatt en gps som var like enkel i bruk som Google Maps på iPhonen. Trenger ikke adresse, bare taste inn hvor man skal, så kommer det opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en TomTom GO 7ettelleranna traffic og er kjempe fornøyd med min! Eneste minuset med den er at sugekoppen på den er noe forbanna drit, men GPS'n i seg selv er knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Jeg mener TomTom har en gratis kartoppdatering når du kjøper den (innen 6 mnd) og relativt rimelige oppdateringer etter det.

Også har du jo oppdateringene som andre TomTom-brukere kan legge til, disse skal være gratis såvidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere garmin gpser og noen tomtom gpser. Jeg syns garmin er greiest å bruke for der kan du bare skrive inn gate adressa så finner den alle gatene med det navnet så står det sted bak,mens de tom tom gpsene jeg har hatt må du slå inn postnr eller stedet du skal FØR du kan skrive inn adressa (mye mulig brukerfeil). Garminen er ikke like presis på avkjøringer og bykjøring. hvis du har et avkjøringsfelt med flere avkjøringer bruker garminen lang tid på å tenke å sier ikke ta første eller andre den sier "ta av til høyere" men alle avkjøringene ligger til høyere hehe. Der er TomTom mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Life time kartpakke til Garmin får du vel for rundt 1000lappen. Selv kjøpte jeg Garmin 255W til 500 kr og er veldig fornøyd med den. Kort batteritid, men kjører man bil så har man jo også mulighet til å lade..

Har aldri prøvd Tomtom. Skulle jeg kjøpt ny i dag så hadde det blitt tomtom fordi man må jo teste det som testes kan! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Jeg har bare prøvd Tomtom og har vært ganske fornøyd. Hadde en XL One med europakart tidligere som er donert til far nå. Den var helt grei med fotoboksvarsel, men sugekoppfestet var tragisk. Så var GO930 på tilbud ved nyttår og da måtte jeg handle denne siden jeg har vært to ganger i USA uten gps og denne har det som skal til. Denne skal senere være avløst av GO950 som er en oppdatert versjon. Denne er jeg også kjempefornøyd med. Men som det ble nevnt over, så er det litt dumt at du må vite enten by/tettsted eller postnummer før du kan slå inn gateadresse. Det er massevis av funksjoner som jeg ikke har satt meg inn i enda, jeg er ikke så opptatt av stasj og gadgets. Kartoppdatering var gratis innen første måned (eller to), mens jeg har ikke sett behov for å oppdatere etter det, syns det virker dyrt på de tilbudsmailene som kommer fra tomtom.

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomTom-kart er dyrt.. tror jeg har betalt et sted mellom 400-500kr pr. oppdatering, og de kommer 4 ganger i året.. som da resulterer i nesten 2000kr pr. år!

De skal ha et eller annet slik at man betaler for et helt år, for ca. ingenting etter å ha betalt for èn, men jeg har ikke fått den opp i listen over kartpakker.. av en eller annen grunn. Link på nettsiden, som åpner TomTom-klienten, som igjen resulterer i liste over de vanlige kartpakkene (single update).

Forøvrig gir TomTom gratis oppdatering av kart innen 90 dager fra kjøp av enhet, dvs. ca. 3 måneder.'

(Jeg har TomTom Carminat, integrert løsning i bilen)

Endret av gxi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge tomtom.com skal man vist kunne "oppgradere" nyeste versjon av karet, koster ca. 500kr, til et helt år (dvs. 4 oppdateringer) for 300kr ekstra.. hadde det bare fungert. Hvis prisen ble 700kr for et helt år er jo ikke det noe jeg vil si er noe problem.

http://www.tomtom.co...eservice?Lid=16

Trykker jeg på linken der vil den bare åpne TomTom Home med listen over kart jeg kan kjøpe.. men der er det ikke noe valg om å oppgradere kartet:

post-1210-090947300 1277674074_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg ville gått for Navigon 2510 jeg... Rimelig, liten og enkel å bruke, samt om man snur den på høykant så har man ett ypperlig "bykart"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Da er navigon billigere på oppdatering av kart. Tror det var 799,- for et to års "abbonement".

Og Garmin ennå billigere på oppdatering av kart. 999,- for uendlig oppdateringer :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en Navigon 4350max i dag. Er fornøyd sålangt :) Kjøpte på elkjøp, så har bytterett hvis jeg finner ut at jeg ikke liker den likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har en TomTom Go 730.

Svikter meg aldri, men sugekoppfeste er noe shait, så jeg bruker et alternativt feste.

Ang. kartoppdateringstjenesten, så får ihvertfall jeg mail fra TomTom når nytt kart er klart for nedlasting.

Betaler ca 700kr i året og får 4 kart pr. år.

Fotoboks basen som er laget av brukere på tomtom.no har spart meg for MANGE kroner :)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Det ble en Navigon 4350max i dag. Er fornøyd sålangt :) Kjøpte på elkjøp, så har bytterett hvis jeg finner ut at jeg ikke liker den likevel :)

Hva endte du på i pris, og hvordan er det med oppdatering av kart? Pris?

Er jo bare 2 kartleverandører visstnok, TeleAtlas og det-andre-som-jeg-ikke-kommer-på-hva-jeter-nå-kartet, så litt pussig at det spriker såpass i pris mellom de forskjellige GPS-produsentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...