Joakim-G_R

Høytrykksspyler, bytte ut den jeg har..

Hoi!

Føler koffert-HT'en min er moden for utskiftning (evt legges tilbake i garasjen til mor..) så titter litt på ny spyler.

Er Kärcher jeg har idag, og er fryktelig fornøyd med den, bortsett fra kanskje litt kort slange, og litt dårlig trykk/vannmengde.

Har sett på Alto, Nilfisk, Foma og ny Kärcher. Virker som Foma og Alto er "veien å gå" ? Nilfisk og Alto er vel samme ulla.

Ser flere skriver Kärcher har plast-deler i motoren og Foma har messing, og er dermed bedre. Gjelder det ALLE Foma, eller de fra rundt 3000 og oppover?

Vil ikke legge noe sææærlig mer enn 1500 kr, maks 2000. Men som med alt annet, minst mulig penger for mest mulig produkt.

Har sett Bauhaus har en Foma 300 M med 100 bar og 300L/T, til 890 kr. Men denne blir vel litt liten?

Så også Beinhard (hihi) hadde en tråd ang Foma 727 til under 1500 kr på Torshov, men det var en gammel tråd. Er de gått opp i pris? Bauhaus skal ha 2990, og da følger det med terassevasker osvosv.

http://www.bauhaus.no/fileadmin/mounts/no/3D/Avis_uge_25-NO.htm#/15/ side nr 14.

Så da er spørsmålet, hva anbefaler dere? Blir nok å kjøpe en foamlance til Kärcher'n, også evt da en ny "fitting" når jeg får meg ny HT-spyler.

Hilsen Frustrert-Jokke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke være skråsikker her nå.. men tviler på at du får en spyler med messingpumpe til 1.500,-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får jo Foma 737 til rundt 2000,- (raskt søk på google)

Har selv 747 og er knallfornøyd med den og en kamerat har 737 og etter å ha prøvd begge syns

jeg forskjellen er liten. Litt mer vannmengde fra 747 men 737 er HT nok i massevis.

737 er i mine øyne "bang for the buck" iallefall, med god levetid og helt ok spec's :)

Mulig det varierer fra butikk til butikk, men 737 og 747 leveres uten alt dill-dall som

terassevasker osv for de som ikke har behov for dette. ;)

Endret av Olelink
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så mye annet enn egne erfaringer her, men jeg hadde tenkt å kjøpe en Foma 737, men la i litt mer penger, og kjøpte Foma 747, ikke pga bar og vannmengde, men pga slangen. Den har en 10m armert gummislange som ikke kveiler seg hele tiden. Det i seg selv er verdt pengene. Sjekket ut pris på å bytte slange på 737, men det ble dyrere. 737 har 7m slange, og den er ikke gummi, så den kveiler seg fortere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye ble det for 747'en da? (høres ut som Boeing vi prater om.. :P )

Jeg skal ikke være skråsikker her nå.. men tviler på at du får en spyler med messingpumpe til 1.500,-

Nei, det var riktig det, 1749 kr var det.

Og som jeg forstod av denne tråden så var det messingpumpe på denne?

http://www.detailersclub.no/forum/topic/1043-foma-737/

Mulig jeg har forstått feil.

EDIT: Så nå jeg har kommet med faktafeil, 737 til under 1800, ikke 727 til under 1500.. Varmen tar knekken på meg...

Hvordan er Stihl? Hva med kobling på den, KEW/Alto?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21610867

Endret av Joakim-G_R
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

747 ligger vel en tusenlapp høyere i pris, betalte ca 3000,- for min.

Men i tillegg til, som nevnt over, en bedre/lengre slange følger det også med variolanse på 747.

Den er fin til å bruke inne i hjulbuer og under bilen, dog bruker jeg den sjelden selv.

Variolansen er den i midten med leddet endedyse:

hires%5Cadded%5CFOMA_747_Standardutsyr.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til allerede nevnte fordeler med 747 kontra 737, har 747 en mer solid kopling mellom slange og pistol.

Bauhaus har solgt 747 for 1990,- som kampanjepris i vår, og det må være bang for the bucks så det holder. Det kommer helt sikkert slike tilbud igjen. Jeg solgte min 737S brukt etter et år, og handlet 747. Det har jeg ikke angret et sekund på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte jeg opp med en nesten ubrukt Foma 780S. Prøvde den straks jeg kom hjem, for en maskin! :D Leverer ganske bra med vann og veldig mye trykk, i mine øyne. Strålen står langt ut fra pistolen. :)

Var SÅ mye bedre med lang slange. Er vel 10 meter lang slange på denne. Og en ganske lang kabel til strømtilførsel.

Her står'n trygt i garasjen!

28062010029.jpg

Også er visst foamlance og stæsj på vei også.. Får det vel på fredag eller lørdag, håper jeg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har; en billig gammel Alto/Nilfisk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har; en billig gammel Alto/Nilfisk ;)

Hmmm... jaja... ikke dårlig det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei for å si det sånn har jeg blitt ganske "merketro" til Alto/NF etter denne.. har stått ute i frost 6-7 vintre uten å ha tatt skade, den har blitt MYE brukt, og alt funker som når den var ny :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er billigst på 747 NÅ? =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er billigst på 747 NÅ? =)

Elprice visstnok på 1999...

Men seriøst jeg kjøpte jo en derifra,men den hadde "fallmerker" på pistol og vann innenfor...akkurat som den hadde blitt brukt før man satte på proppene i vann inntakt/uttak og pakket den ned....Heregud,nettop fått kredidert tilbake...Så nå blir det en Alto/nilfisk på meg tenker jeg.....makan til dårlig service fra Elprice......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elprice visstnok på 1999...

Men seriøst jeg kjøpte jo en derifra,men den hadde "fallmerker" på pistol og vann innenfor...akkurat som den hadde blitt brukt før man satte på proppene i vann inntakt/uttak og pakket den ned....Heregud,nettop fått kredidert tilbake...Så nå blir det en Alto/nilfisk på meg tenker jeg.....makan til dårlig service fra Elprice......

Nei...det er 737 de har til 1999,-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei...det er 737 de har til 1999,-

Ok,my bad :/ men www.kelkoo.no er et fint sted og søke,ellers har man google,the only friend you can have online ;D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tilbud på en Foma 747 på fredagen. Helt ny med 3 forskjellige "dyser". Vanlig, tornado (?) og vario. <-- Litt usikker på hva de heter :)

Fulgte med en 10 meter lang stålarmert slange også.

Prisen var 3250 kr - 20 % rabatt. = 2600 kr, ink moms. '

Er dette en grei pris?

Har ikke brukt 747 før, så lurer vell egentlig på om det er noe "tess" i den? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tilbud på en Foma 747 på fredagen. Helt ny med 3 forskjellige "dyser". Vanlig, tornado (?) og vario. <-- Litt usikker på hva de heter :)

Fulgte med en 10 meter lang stålarmert slange også.

Prisen var 3250 kr - 20 % rabatt. = 2600 kr, ink moms. '

Er dette en grei pris?

Har ikke brukt 747 før, så lurer vell egentlig på om det er noe "tess" i den? :)

2600,- er ikke noe dårlig kjøp. Bauhaus er en ordinær forhandler som stadig annonserer 747 i kundemagasinet sitt. De har vær nede i 1990,- ei kampanjeuke i vår, en annen uke solgte de for rett under 2500,- normalt ligger den der på rundt 2800,-

Jeg har ikke sett andre "vanlige" butikker som selger for under 2600,- De billigste internettbutikkene er ikke alltid like gode å handle hos. En bør i hvert fall være forberedt på noe ventetid, og mer knot ved evt reklamasjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2600,- er ikke noe dårlig kjøp. Bauhaus er en ordinær forhandler som stadig annonserer 747 i kundemagasinet sitt. De har vær nede i 1990,- ei kampanjeuke i vår, en annen uke solgte de for rett under 2500,- normalt ligger den der på rundt 2800,-

Jeg har ikke sett andre "vanlige" butikker som selger for under 2600,- De billigste internettbutikkene er ikke alltid like gode å handle hos. En bør i hvert fall være forberedt på noe ventetid, og mer knot ved evt reklamasjon.

Og det du sparer på går somregel alltid opp i frakt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive