Eskild

Noen som driver med scuba diving her ?

Hva bruker dere å vedlikeholde maskene deres med ? Tenkte å legge på Nanolotus antidugg på innsiden det vil vel funke ? :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bruker dere å vedlikeholde maskene deres med ? Tenkte å legge på Nanolotus antidugg på innsiden det vil vel funke ? :rolleyes:

Menneskespytt og en skikkelig maske holder dugg unna. Men test gjerne NL Antidugg! :) Hvis det skulle funke så må jeg nok kjøpe det selv. Dykkerlappen snart. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo sikkelig maske da, kosta jo 1000 kr :) Trur du ruteforsegling på utsiden fungerer a ? Mot skitt og dritt eller reagerer det med salt vann ?

Endret av Eskild
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo sikkelig maske da, kosta jo 1000 kr :) Trur du ruteforsegling på utsiden fungerer a ? Mot skitt og dritt eller reagerer det med salt vann ?

Hadde værtfall blitt en fin test! Vil tro saltvann tærer ganske kraftig på. Men husk, IKKE bruk rensen, eller er det glass på de maskene? :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det jo ikke noe problem. Fungerer nok heller dårlig vil jeg tro. Vil fungere et par turer tenker jeg.

Hadde værtfall blitt en fin test! Vil tro saltvann tærer ganske kraftig på. Men husk, IKKE bruk rensen, eller er det glass på de maskene? :D

Er herdet glass. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

antidugg kan funke selv om spytt+avskylling alltid har hjulpet meg når jeg har dykket....

kjedelig å gjøre klar til dykk, komme seg i vannet for så å finne ut at NL rutefors reagerer med saltet på noe vis.... hvem vet

kanksje nanolotusrasmus vet noe mer der ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også vært inne på tanken flere ganger, men har aldri blitt noe med meg.

Spytt har funket veldig bra for meg, men testet tannkrem noen ganger og det funker knall det også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tannkrem og spytt funker gull! Men får vel teste nanolotus da, også snorkle litt med den først å se om det funker :) Så kan jeg lage en test :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

antidugg kan funke selv om spytt+avskylling alltid har hjulpet meg når jeg har dykket....

kjedelig å gjøre klar til dykk, komme seg i vannet for så å finne ut at NL rutefors reagerer med saltet på noe vis.... hvem vet

kanksje nanolotusrasmus vet noe mer der ?

Ikke noget problem at legge på utsiden av dykkerbrillerne, så lenge det er glass funker det konge, er også veldig bra på fx akvarier osv.

Antidugg blir sikkert bra på innersiden av brillerne men jeg har ikke testet dette, bare husk at vores antidugg ikke er en forsegling så den må legges en ny hver gang du bruker brillerne. Men den er drøy så du har vel til 1000 gange i en flaske :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg hatt på Antidugg på masken så får se om det funker : ) Kan ta noen bilder :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ei ny maske, så funker det best om du gnir inn glasset med tannkrem og skylle godt. Så bruker du bare spytt som du gnir på tørt glass før du skal i havet. Får du dugg mens du dykker så e no det bare å fylle maska m vann, og tømme den igjen... problemet løst

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet tips er å ikke bruke solkrem i ansiktet før dykk ;)

Har også brukt anti-dugg produkter, men det er ingen ting som egentlig slår ei real spyttklyse :P å så billig ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nettopp et par dykk her i Miami, og ombord på båten brukte de en flaske med 50/50 av babyshampoo og vann. Fungerte bra det også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hatt en del dykk med Nanolotus på glasset og det funker gull! Var nede i 65 min på ett av dykkene og ikke antydning til dugg! Bare må legge på ett nytt lag hvergang du skal ned, så funker fint med spytt og! Men alltid moro og teste noe nytt :D Så nå ligger antidugg i dykkerbagen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive