Bjerknez

Forskjell på felgrens og avfetting?

Jeg lurer litt på hva som er forskjellen på en såkalt felgrens og en avfetting i praksis?

Er det andre midler i felgrens eller er den bare laget sterkere?

Hvis man feks. sammenligner Prickbort med Espuma Revolution...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye som salmiakk og Lano. Du bruker ikke Salmiakk i brunøyet vettu....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye som salmiakk og Lano. Du bruker ikke Salmiakk i brunøyet vettu....

Det vet du ingenting om Petter :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei sant det. Mange ting folk tenner på..

Hvis jeg skulle byttet om på noe så hadde det blitt avfetting på felger. Går kanskje ann å bruke felgrens på lakk, men vil tro den bør være syrefri da..

Tardis er jo helt rå som felgrens BTW...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei sant det. Mange ting folk tenner på..

Hvis jeg skulle byttet om på noe så hadde det blitt avfetting på felger. Går kanskje ann å bruke felgrens på lakk, men vil tro den bør være syrefri da..

Tardis er jo helt rå som felgrens BTW...

Skjønner...

Men hvis man feks. har Surfex HD så går det vel kanskje ann å bruke denne både på felger og bil...?

At det GÅR ANN vet jeg jo... men det burde vel bli ganske så godt resultat i de fleste tilfeller...?

Så sant ikke felgrenser inneholder helt spesielle superhemmelige ingredienser da som BØR brukes på felg...

Eneste grunn til at jeg kjøper felgrens (P21S) er forde det er GEL og at den kan ligge lenge på felgen, ved siden av at den renser veldig bra, samt er "skånsom" mot felgene...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgrens og avfetting er nok ikke så ulikt egentlig. Begge deler er komponert med mye forskjellige løsemidler og stoffer som skal fungere best mulig til sitt bruk. Som du sikkert vet fungerer en avfetting godt på en type "møkk" mens en annen fungerer best på noe helt annet. Det er derfor vi har forskjellige typer avfetting.

En tar f.eks tjære og asfalt veldig godt, mens en annen tar trafikkfilm og salt best. Felgrens er vel da egentlig en "avfetting" som er fremstilt for å fungere best mulig på den type kontaminasjon som vi finner oftest på en felg, da som regel bremsestøv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner...

Så det finnes ett vist argument for å kjøpe begge deler altså....

Var egentlig det jeg var ute etter :)

Takker for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er sagt så er surfex HD en av de "avfettingene" som faktisk fungerer greit på bremsestøv :) Det beste er å unngå avfetting og felgrens på hjulene i størst mulig grad da de ikke er særlig LSP vennlige og sliter litt på lakken og matter den ned over tid selv om de er syrefrie. Når hjulene har voks/forsegling på seg er det aldri noe problem å få de rene med vanlig såpe og mitt.

Kom nettop inn etter å ha gjort rent og forseglet et hjul og en hjulbrønn nå. Det tok 2 timer, men det er verdt det. Neste hjul i morgen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner...

Er vel snart min tur til å få på noe SV Autobahn på felgene nå...

Ser det begynner å miste effekten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive