Jan Erik Rasmussen

Min erfaring med å bestill flex fra Ebay.de

Hei.

Til alle dere som tenker på å kjøpe flex så tenkte jeg å dele min erfaring med å kjøpe den fra Tyskland. I slutten av april bestillte jeg en Flex XC 3401 VRG fra "Lefeld Werkzeuge und Maschinen" via Ebay.de. Flex DA (XC-3401) ble handlet for 333 euro på ebay med gratis transport i hele europa. (når jeg kjøpte ble det ca 2550 kr + Mva). Pakken ble sendt samme dag jeg bestillte, sporingsnummer samme dag. 4 dager etter, hentet jeg den på postkontoret. Det var rett og slett imponerende.

Super pris, lynrask levering. På den annen side har man litt mindre rettigheter vedr garanti, en jeg vill hatt når den var norsksolgt. Men det er en kalkulert risiko

Her er maskinen jeg kjøpte:

http://cgi.ebay.de/Flex-Polierer-Poliermaschine-XC-3401-VRG-NEU-OVP-/280519318318?cmd=ViewItem&pt=Autopflege_Wartung&hash=item4150411b2e

Blir nok en roterende fra samme sted på meg om ikke lenge tenker jeg.

http://cgi.ebay.de/Flex-Polierer-Poliermaschine-L-3403-VRG-NEU-OVP-/300355624524?cmd=ViewItem&pt=Autopflege_Wartung&hash=item45ee971e4c

3403 til 263 Euro inklusive frakt er ikke værst.

Lefeld Werkzeuge und Maschinen fremstår som en svært dyktig leverandør av maskiner og verktøy. De har over 16000 handler på Ebay med 100% fornøyd prosent, er det nok fler en meg som er happy. Vel verdt å sjekke ut.

Endret av jerasmussen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ikke toll oppå det igjen?

Eller ligger det i prisen..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ikke toll oppå det igjen?

Eller ligger det i prisen..?

Det er ikke toll på elektromaskiner. Det er kun mva. Slik at det ble 2550 + mva + 115kr i fortollingsgebyr. 3302 kr ferdig på døra for en flex DA.

Roterende 3403 bør komme på 2082 + 520 (mva) + 115 (gebyr) = 2718

Endret av jerasmussen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay :)

Betalte 4.200,- for min Flex DA hos Scandicshine, så det blir en liten tusenlapp dyrere å kjøpe i Norge.

Til gjengjeld så har man da altså litt bedre garantivilkår kanskje...

Er jo alltid noen sjanser man må ta... men personlig liker jeg å ha en å huke tak i hvis noe skulle gå galt... hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay :)

Betalte 4.200,- for min Flex DA hos Scandicshine, så det blir en liten tusenlapp dyrere å kjøpe i Norge.

Til gjengjeld så har man da altså litt bedre garantivilkår kanskje...

Er jo alltid noen sjanser man må ta... men personlig liker jeg å ha en å huke tak i hvis noe skulle gå galt... hehe

Det er jo en av grunnen til prisforskjeller. Jeg er ikke mest bekymret for garanti på en høykvalitetsmaskin. Det vil uansett ikke være noe problem å få den reparert i norge og jeg har en fetter som driver et firma som reparer elektroverktøy så jeg føler meg godt dekket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en av grunnen til prisforskjeller. Jeg er ikke mest bekymret for garanti på en høykvalitetsmaskin. Det vil uansett ikke være noe problem å få den reparert i norge og jeg har en fetter som driver et firma som reparer elektroverktøy så jeg føler meg godt dekket.

Da har du nok ikke gjort ett så alt for geernt kjøp :)

Grattis :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å fortsette med OT:

Bollnäs Bilvård i Sverige har også billige Flex maskiner ;)

http://shop.bollnasbilvard.se/

De har også andre billige saker som er verdt er titt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive