Gå til innhold

TurtleWax tråden!


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Satt å tenkte litt i sted og fikk litt lyst til å kjøpe meg en standard TurtleWax "polish" på bensinstasjon og teste denne, samt komme med en objektiv tilbakemelding om produktet.

Får se om jeg får tid til helgen, men det blir IKKE testet på min egen bil, da den nettopp har fått seg en omgang Concorso :)

Er det flere her som vil komme med tester av Turtlewax produkter med bilder og det hele så kjør på!

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bjerknez

    8

  • hmsilset

    8

  • trogha

    6

  • Joakim-G_R

    4

hmsilset

Jeg vil ikke teste, men synes noen av produktene fra turtlewax bør testes.Ice er ett må ha produkt for meg, men har ikke prøvd noe særlig annet selv om det sikkert finnes ett produkt eller to som er bra!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtle wax gule appl.pad`s: Myke og fine men har en ekstremt skummel og skarp "sveisekant" rundt hele. Anbefales ikke.

Turtle wax clear vue ruteforsegling: Grei påføring og buffing men elendig holdbarhet. Anbefales ikke.

Turtle wax bumpershine variant: Inneholder sorte fargestoffer som gjerne farger av, klissete og dårlig holdbarhet. Anbefales ikke.

Turtle wax Ice: Innholdet i min testflaske var seig og klissete, dårlig holdbarhet i.fht pris, lager dog ikke hvite merker på plast som endel andre produkter men har på ingen måte samvittighet til å anbefale denne til noen som helst .

Var det jeg kom på i farta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg vil ikke teste, men synes noen av produktene fra turtlewax bør testes.Ice er ett må ha produkt for meg, men har ikke prøvd noe særlig annet selv om det sikkert finnes ett produkt eller to som er bra!

Kanskje jeg skal slå på "stortromma" og kjøpe en flaske ICE og teste til helgen ja...

Tittet litt på hjemmesiden til turtle i sted og det virker som om ALLE produktene dems er syntetiske...?

Kunne ikke se at "naturlig" eller "carnuba" var nevnt noe sted nemmelig...

Har det seg ikke slik at syntetiske vokser har en tendens til å holde lenger enn naturlige vokser, samt at naturlige vokser kanskje har mer bling-bling effekt enn syntetiske?

Collinite 915 er vel syntetisk og denne har vist ifg. mange veldig bra holdbarhet...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke teste, men synes noen av produktene fra turtlewax bør testes.Ice er ett må ha produkt for meg, men har ikke prøvd noe særlig annet selv om det sikkert finnes ett produkt eller to som er bra!

Hva bruker du Ice til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hva bruker du Ice til?

Ble litt nyskjerrig på det selv faktisk...

Kan jo hende ICE er bra det... ikke vet jeg.. for jeg har jo ikke testet det ...ennå...

Så sant ikke han tuller litt med oss <_<

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Den flytende ice voksen bruker jeg på det meste av plast. Bruker ikke noe annet da den holder lenge og er meget drøy i bruk(har skrytt av den i mange av s&s trådene mine).Bruker også i hjulbuer.Har sånn silk CG silk dressing jeg har prøvd, men det blir skjoldete.Bruker ikke buffe av.Har den på rett etter voks, så jeg får tørka av rester som kan komme på vinduer og lakken når jeg buffer av voksen jeg har brukt på resten av bilen.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Hmmm... javel...

Mulig den er god å bruke der... ikke vet jeg...

Faren min kjøpte en 96 mod Omega i fjor.Den hadde gråe lister rundt hele etter sånn gammal jalla Turtlewax voks, så jeg måtte få det fint tenkte jeg, men fikk ikke til med børste en gang..Merka at de ble helt strøkne og svarte da jeg polete bilen hans.Gjorde det nå igjen søndagen(ca 10 mnd siden sist), og da var ikke voksrestene jeg ikke fikk vekk kommet frem enda. :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Får jo to bokser med Owatrol Polytrol for prisen av en stk. flaske med Ice.... ;)

Helt sant, men du slipper å maskere eller bruke hansker med ice ;) Skal ikke skryte mere jeg,hehe.

Har igrunn bare venta på at noen andre skal teste det en gang.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant, men du slipper å maskere eller bruke hansker med ice ;) Skal ikke skryte mere jeg,hehe.

Har igrunn bare venta på at noen andre skal teste det en gang.

Ser ikke helt hvorfor jeg skal bytte ut Polytrol med en TW voks som i tillegg er dyrere og i utgangspunktet ikke er laget for formålet........men det er vel smak og behag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ser ikke helt hvorfor jeg skal bytte ut Polytrol med en TW voks som i tillegg er dyrere og i utgangspunktet ikke er laget for formålet........men det er vel smak og behag ;)

Polytrol er ikke utviklet for å brukes på biler vil jeg tro, men for hagemøbler og sånt siden de har det på alle malerforettninger og ikke på noen bensinstasjoner(ikke her ihvertfall).TW Ice koster vel 100kr uten mf og varer lett 50-150 biler.

Håper du prøver dette produktet bjerknez :) Jeg trenger en til å støtte uttalelsene mine ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polytrol er ikke utviklet for å brukes på biler vil jeg tro, men for hagemøbler og sånt siden de har det på alle malerforettninger og ikke på noen bensinstasjoner(ikke her ihvertfall).TW Ice koster vel 100kr uten mf og varer lett 50-150 biler.

Håper du prøver dette produktet bjerknez :) Jeg trenger en til å støtte uttalelsene mine ;)

Polytrol er utviklet til å bruke på plast/gummi(?) og heter vel "fargen tilbake".... uansett om det er på hagemøbler, båt eller bil..

Sist jeg sjekket kostet TW Ice 278.- på en statoil i nærheten....

Uansett....ikke meningen å starte en "stor" krangel her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Polytrol er utviklet til å bruke på plast/gummi(?) og heter vel "fargen tilbake".... uansett om det er på hagemøbler, båt eller bil..

Sist jeg sjekket kostet TW Ice 278.- på en statoil i nærheten....

Uansett....ikke meningen å starte en "stor" krangel her ;)

Jeg er ikke noe kranglete type, men liker å diskutere :) Skal sjekke opp den prisen senere.Koster det hele Ice pakka her også, men ikke kun selve flaska.Men på det med polytrolen skal jeg ikke kverulere på ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Polytrol er ikke utviklet for å brukes på biler vil jeg tro, men for hagemøbler og sånt siden de har det på alle malerforettninger og ikke på noen bensinstasjoner(ikke her ihvertfall).TW Ice koster vel 100kr uten mf og varer lett 50-150 biler.

Håper du prøver dette produktet bjerknez :) Jeg trenger en til å støtte uttalelsene mine ;)

Jeg har allerede ett produkt jeg bruker på de svarte gummilistene på bilen min som fungerer utmerket og som jeg er veldig fornøyd med, så ICE blir nok ikke kjøpt inn av ett slikt formål for min del.

Skal jeg kjøpe ICE så blir det for å teste voksen på lakk, der den er ment for å brukes. Men dog ikke på min bil, men min fars Mazda :)

Jeg bruker SV Pneu til dekk/gummilister og er som sagt storfonøyd med denne. Bare påfører med en pensel og lar tørke. Etter noen minutter buffer man lett av med microfiber. Har man sølet litt på vinduer etc. så buffes dette også lett av uten om og men...

Gruer meg litt til å gi så svimlende summer for en Turtle Voks... da jeg med 85% sikkerhet kommer til å sette denne på hylla alikevel for så og aldri ta den frem igjen. Men for å teste så må man jo ha produktet...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

På gummi rundt vinduer fungerer det ikke så bra med Ice..Synest å huske at du brukte black wow eller hva det heter der :) kostet 149kr hele pakka på jula nå så jeg.Kun flaska må koste mindre..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

På gummi rundt vinduer fungerer det ikke så bra med Ice..Synest å huske at du brukte black wow eller hva det heter der :) kostet 149kr hele pakka på jula nå så jeg.Kun flaska må koste mindre..

Jeg kjøpte Black Wow for å teste og denne fungerer også veldig bra, men den er litt mer omstendelig og jobbe med, samt at det er skikkelig klinete. Søler man på utsiden må man tørke av ASAP, eller så må man trå til med andre saker for å få det bort.

Synes det er mye enklere og sveipe over gummilistene på bilen med Pneu for så og buffe av etter en stund. Tar meg maks 2 min. og sveipe over listene og ca. 30sek. og buffe av.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørgvin

Det du bør grue deg mest til er når du står med flasken i hånden og skal betale. Da den "hjelpsomme" betjeningen spør om du ikke heller vil prøve de nye svampene med såpe og voks i ett. Da slipper du å vokse etter vask. Dette er opplevd selv da jeg måtte svinge innom for å kjøpe noen megs påføringspads.Var vanskelig å holde tilbake:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaskarm

Jeg har testet Turtle Wax Precision og Turtle Wax Nano Tech Wax.

Begge funker vel egentligt greit nok:-) ikke så god holdbarhet, men ett helt ok resultat:-)Lettest å påføre med maskin. Litt støvete da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...