Gå til innhold

3M MF-kluter


johnsta

Recommended Posts

Skal til å bestille diverse 3M pads, bakplate og polish imorgen. Ser at de har gule, blå, og grønne kluter til FCP, EFC og UFSE. Noen som har testet disse? Hva kan være forskjellen mellom de, utenom fargen? Hva bruker dere til å tørke av rester med? Har bare de fluffy fra Eurow, så hvis 3M sine duger bra så kan jeg utvide mf samlingen med dem.

Hvor mange pads trenger jeg av hver? Tenkte å bestille blå, orange, gul og grønn i 150 og 75mm, men holder det med en av hver? eller bør jeg går for 2 eller 3? Kommer jo ikke til å ta noe veldig med biler, er mest for å teste ut maskinpolering i første omgang.

Og forresten. Ser at 3M har noen forskjellige glaze beregnet for maskin. Noen som har prøvd dem, og som mener det er noe som jeg som nybegynner kan få brukt for (etterhvert)?. Fant en brosjyre på nett som jeg så de i, men finner den ikke igjen for øyebllikket.

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3M-MF'ene er like, kun farge som er forskjellen. Ikke spesielt imponert over de selv om jeg selger dem :P

Pads trenger du nok bare en av hver i første omgang, de grønne slites som regel først ut, og tildels de orange.

Glaze er det veldig få som bruker om dagen, Har du Ultrafina SE og en god LSP for hånden er det skjelden du trenger dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Jeg kjøpte like godt en to pack med grønne 3m pads når jeg kjøpte fordi sammen med Fast Cut Plus så går det ikke lang stund mellom hver vask. Så har du to kan du holde på med den ene mens den andre vaskes. Synes grønn pad forsvinner veldig fort også, men er gode og jobbe med for det. De slites gjevn ned og sprekker ikke opp sånn som Scholl padsene jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Da dropper jeg mf'ene og glaze. Skal vurdere om jeg bestiller to av grønn.

Hvilke type mf bruker dere igrunnen til å tørke av restene etter polishen med? Samme som dere tar voks med, eller noen som er mindre fluffy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Jeg har brukt begge deler, men har akkurat kjøpt noen veldig myke eurow kluter som jeg bruker til å ta av siste runden med polish og voks. Før det bruker jeg noen litt mindre fluffy, men fortsatt myke MF kluter fra Scandic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva som er det "riktige" valget når det kommer til mf. Men når jeg tørker polish, bruker jeg microfiber som ikke er så veldig fluffy - de brukes bare på voks.

Har brukt Meguiars sine en del og syns de er knall, og kan kjøpes her feks

Har akkurat fått Cobra microfiber som virka perfekt til polish (noe ale Meguiars, litt mykere muligens) Blank bil selger disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som reiser ofte til USA, så håper han kan ta med noen fra meguiars hjem til meg. Koster vel bare 15-20kr per stk der nede. Føler også at de som er veldig fluffy egner seg best til å buffe av voks/sealer osv, uten at jeg har erfart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Kjøpte Meguiars sine kluter jeg, water magnet for å tørke etter vask og de "vanlige" til lakkrens, polish og voks..

Prøvde også en Autorange-klut jeg fant på BilXtra, de kostet 99 kr stk. Har ikke testet enda, men så helt OK ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du om Water magnet? Har lest at de er et hakk dårlige enn f. eks CG miracle dryer. Har sett meguiars sine mf på bilextra, men koster ca 130 eller no. Litt dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt veldig glad i MF fra Autobahn bilpleie.

Cookie monster v2.0 er en veldig allsidig myk mikrofiber.

Micropack ultraplush er og veldig fin. Ikke fullt så myk som cookie monster, men fortsatt myk, og to litt forskjellige sider.

Kongen av tørkehåndkler må være Micropack Ultra-Soft Waffle Weave. Suger til seg alt av vann, syns denne går miracle dryer en høy gang hvertfall. Ble veldig positivt overrasket.

Ellers har også Scandicshine mye gode microfibere. Er godt fornøyd med de jeg har derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du om Water magnet? Har lest at de er et hakk dårlige enn f. eks CG miracle dryer. Har sett meguiars sine mf på bilextra, men koster ca 130 eller no. Litt dyrt!

GodKjemi selger meguiars mf for 229,- for 3 stk. :)

Water magnet syns ikke jeg er noe særlig. Mothers tørkehåndkle har fått skryt (også GodKjemi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Hva synes du om Water magnet? Har lest at de er et hakk dårlige enn f. eks CG miracle dryer. Har sett meguiars sine mf på bilextra, men koster ca 130 eller no. Litt dyrt!

Ja, 130 kr for de "vanlige" klutene. Men somsagt, Autorange så ganske lik ut, prøv en slik evt. 99 kr pr stk, og de er 5 cm kortere enn Megs i en retning, og 5 cm lenger i den andre retningen. Hadde de på BilXtra på Lørenskog/Skårer, så regner med de får tak i på andre bilextra'r også.

Er fornøyd med WaterMagnet, syns den suger bra. Tørker en hel bil med 1 håndkle, jeg er overrasket iallefall. Men nå skal jeg også si at jeg IKKE har testet noe særlig andre microfibere i tillegg. Men titter litt på Ebay, da du omtrent får 3-pack billigere enn 1 i Norge.. :)

GodKjemi selger meguiars mf for 229,- for 3 stk. :)

Water magnet syns ikke jeg er noe særlig. Mothers tørkehåndkle har fått skryt (også GodKjemi).

Er Mothers like stort?

Hadde vært gøy å prøvd litt forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt veldig glad i MF fra Autobahn bilpleie.

Cookie monster v2.0 er en veldig allsidig myk mikrofiber.

Micropack ultraplush er og veldig fin. Ikke fullt så myk som cookie monster, men fortsatt myk, og to litt forskjellige sider.

Kongen av tørkehåndkler må være Micropack Ultra-Soft Waffle Weave. Suger til seg alt av vann, syns denne går miracle dryer en høy gang hvertfall. Ble veldig positivt overrasket.

Ellers har også Scandicshine mye gode microfibere. Er godt fornøyd med de jeg har derfra.

Var veldig fristet å legge til en av mikrofiber pakkene til SS på bestillingen derfra, men droppet det og gikk for Eurow for å få litt mer å rutte med til andre produkter. Tørkehåndkler trenger jeg også. Trodde jeg hadde bestilt 3 CG miracle dryer, men hadde visst bare lagt inn 1, så skal sjekke ut ultra-soft waffle weave.

GodKjemi selger meguiars mf for 229,- for 3 stk. :)

Water magnet syns ikke jeg er noe særlig. Mothers tørkehåndkle har fått skryt (også GodKjemi).

229 for 3 stk var jo ikke så gale nei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Ikke spesielt imponert over de selv om jeg selger dem :P

Imponerende uttalelse B)

Jeg blir rett og slett imponert over uttalelser som dette fra forhandlere.

Slikt øker troverdigheten og jeg er ganske sikker på at det ikke har noen negativ virkning for "pengeflommen".

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel også ganske kjent at Meguiars watermagnet ikke er noe særlig bra. Det var vel nesten det første jeg lærte om bilpleie, og jeg har nok hørt et par hundre ganger etter det også at watermagnet suger (ikke).

Når det gjelder de vanlige mf klutene deres synes jeg de er VELDIG gode. De riper ikke, linter ikke og tåler mage vask uten å bli "slitne". Høy kvalitet rett og slett. Desverre er de FORFERDELIG overpriset i norge da de i USA koster ca 14kr stk og i norge ofte over 100kr. Det er de ikke verdt.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Det er vel også ganske kjent at Meguiars watermagnet ikke er noe særlig bra. Det var vel nesten det første jeg lærte om bilpleie, og jeg har nok hørt et par hundre ganger etter det også at watermagnet suger (ikke).

Når det gjelder de vanlige mf klutene deres synes jeg de er VELDIG gode. De riper ikke, linter ikke og tåler mage vask uten å bli "slitne". Høy kvalitet rett og slett. Desverre er de FORFERDELIG overpriset i norge da de i USA koster ca 14kr stk og i norge ofte over 100kr. Det er de ikke verdt.

Da lurer jeg på hvor vannet blir av når jeg tørker av bilen... :P

Hvilket ble du fortalt var "the-shit" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker greit de første gangene du bruker det, og så blir det "hardt". En runde avfetting kan delvis gjenopplive det, men det blir aldri helt 100. CG miracle dryer synes jeg er det beste jeg har prøvd. Dodo's supernatural er heller ikke dårlig :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...