Bjerknez

SV Pneu på annet enn dekk?

36 innlegg i emnet

Her om dagen så tok jeg en kjapp shine av bilen min, og klinte til for første gang med SV Pneu på gummilistene rundt vinduene samt de sorte plastskinnene på taket (rails).

Jeg sprayet på noen sprut på en pensel og penslet det på... lot ligge i noen sekunder og buffet av med microfiber. Resultatet ble fantastisk og uten skjolder overhodet. Det lille som kom på lakken og vinduene kunne lett fjernes i etterkant og i det hele tatt syntes jeg det er litt urettferdig og skrive at denne kun bør brukes på dekk på flasken.... ?

Prøvde også Black Wow her om dagen på listene og dette ble også greit... men litt mer klin og vesentlig vanskeligere å fjerne samt mer tidkrevende og påføre.

Om Pneu skulle ha kortere varighet spiller ingen trille, da det går lynkjapt og smøre på denne samt buffe av...

Noen her som har samme erfaring med Pneu?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope

Jeg bruker Pneu på dekk (eller CG VRP Dressing). Gummilister rundt vinduer får SealFeed. Svart plast ellers får Polytrol

Forøvrig bruker jeg MG app-pad sammen med Pneu / VRP / SealFeed. Polytrol pensles på (har litt over i en plastikk-kopp) og buffes litt etter 10-15 minutter.

edit: men flott at du har funnet et nytt bruksområde for din Pneu :) Og nei, jeg tror ikke den kommer i gallons ;)

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt den på brødskiva med stort hell.. En liten spray og brødet får en god og frisk smak..

Er nok mange produkter som kan brukes mer om hverandre enn det de blir gjort..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pneu kan fint brukes på alt av plast, no problem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig å finne produkter som kan brukes flere steder på en utmerket måte... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om Pneu på dekk eller noe. Bruker da mye heller Nano express eller VRP

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om Pneu på dekk eller noe. Bruker da mye heller Nano express eller VRP

Jeg har testet DP Tire Gel/CG Silk Shine/Black Wow og alle gir vel det samme resultatet på mine dekk vertfall. Forskjellen ligger i påføringen og evt. avbuffing.

Pneu bare pensles lett på. Lar den så bare tørke inn selv uten noe mer dilldall (dette gjelder kun dekksidene) Blir veldig bra!

Siden den også med enkelhet kan brukes på gummilister og plast uten at vesken biter seg fast i lakken og vinduer, så er dette så langt mitt favorittprodukt til dette formålet.

Kanskje jeg skulle testet Nano Express ja...

Husker ikke engang om jeg har denne eller ikke jeg... hehe..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det du ikke synes om den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøvde faktisk Polytrol fargen tilbake eller hva den heter på dørtrekkene på en V70N, ble veldig blankt og fin og trekke så mye blankere og finere ut etterpå. Litt stramlukt ble det i etterkant så litt usikker på om det kanskje er å anbefale.

Vet ikke helt om det svetter av på klær ennå, har ikke kommet så langt at jeg har fått sjekket, i verste fall så er det vel bare å tørke over noen ganger med litt såpevann.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og nei, jeg tror ikke den kommer i gallons ;)

Finnes i 1 og 5-liter ;)

Endret av bjorke
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker ikke så godt at det blir så blankt jeg da...

Jeg liker best at dekksider og lister er sort matte....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker ikke så godt at det blir så blankt jeg da...

Jeg liker best at dekksider og lister er sort matte....

Polytrol blir matt det også - må bare gå over med mf etter en liten stund

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes i 1 og 5-liter ;)

Regner med at disse Gallons pranks'a er myntet på meg hehe... så derfor svarer jeg på denne...

Ser det er noen her inne som er veldig opptatt av å tulle med meg angående gallons... noe jeg tar som et kompliment.... da jeg regner med at det innerst inne finnes litt missunnelse i noen.... Noe må det jo være.. hehe

Men produkter som dette er nok ikke noe jeg foretrekker i gallons, da jeg har en helt vanlig bil og ikke noen buss å ta vare på :)

Såpe trenger man jo alltid, sammens med felgrens og avfetting. Dette kan jo også brukes til båtvask og andre ting så her er større mengder produkter litt kjekt og ha. Ikke for at jeg er redd for å gå tom på en goood stund ennå... men liker som sagt og ha litt ekstra i tillfelle krig :lol:

Polytrol blir matt det også - må bare gå over med mf etter en liten stund

Okay...

Men som sagt så er jeg veldig fornøyd med Pneu så langt...

Men Petter liker Nano Express til slike oppgaver bedre samt at NE også kan brukes som booster til lakk mellom hver voks. Derfor så kan det hende jeg skal teste ut denne...

Må bare sjekke om jeg har den først eller ikke... hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der traff du spikeren på hodet.. Jeg er kjeeeeeeeeeeeeempemisunnelig på det du har..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der traff du spikeren på hodet.. Jeg er kjeeeeeeeeeeeeempemisunnelig på det du har..

Regner nok med at du har vesentlig mer produkter enn det jeg har Bernhard (ikke for at det skal være en konkurranse) så den ironien tar jeg :)

Er nok heller ikke deg jeg siktet til... men det skjønner du sikkert :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er årsaken til at gallons blir nevnt for deg ofte, og i humoristisk sammenheng, er at du fremmer det i nesten annethvert innlegg du har her..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er årsaken til at gallons blir nevnt for deg ofte, og i humoristisk sammenheng, er at du fremmer det i nesten annethvert innlegg du har her..

Hvor har jeg nevnt gallons i denne tråden da Bernhard?

Har ikke noe i mot dette heller jeg Bernhard... jeg tåler å bli spøket med jeg.

Faktisk så er det litt festlig :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, jeg synes det er koselig at du liker produktene så bra at du liksågodt handler inn i litt kvanta. I det lange løp sparer man ganske mye penger også. Jeg har såpass lite med "jobber" at jeg ikke kan forsvare å ha 200 liter med produkt stående :) Og min lagringsplass er ikke i nærheten av det du har heller :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, jeg synes det er koselig at du liker produktene så bra at du liksågodt handler inn i litt kvanta. I det lange løp sparer man ganske mye penger også. Jeg har såpass lite med "jobber" at jeg ikke kan forsvare å ha 200 liter med produkt stående :) Og min lagringsplass er ikke i nærheten av det du har heller :)

Noe av grunnen er at jeg handler inn i gode tider... slik at jeg slipper utlegg i trangere tider.

Dessuten så driver jeg med dette på litt hobbybasis og trenger ikke tjene inn dette i det hele tatt. For i praksis så tjener jeg ikke en dritt... hehe. Bare for morro faktisk :)

Men bare spøk i vei dere gutter... så lenge det er humoristisk ment så gjør det meg overhodet ingenting... så kjør på! :lol:

Nå har jeg satt det på spissen..

Jeg skjønte det...

Jeg vet jeg har skrytt lit av dette under "mine produkter" men jeg tror ikke jeg har nevnt mine gallons på langt nær så ofte som du hevder. Har skrevet veldig mange innlegg her inne og ofte så er det andre som kommer med humoristiske utsagn rundt dette først før jeg har nevnt noe som helst.

Sån som i denne tråden...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det du ikke synes om den?

Får liksom ikke noe dreis på denne kosten. Ender som regel med mer Pneu på felgen enn dekket. :rolleyes:

Jaja, vet, øvelse gjør mester.. Foretrekker heller noe i tykkere konsistens som jeg kan påføre med pad.

Fredrikstad har fått en ny serverdighet i tillegg til Gamlebyen.. Gallonsamlingen til Bjerkenez. Ja, litt misunnelig siden jeg bare har tomme gallons.. :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive