Gå til innhold

Hvordan fjerner du oblatene før du setter på nye?


Drumlin

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Setter bare på bak da jeg virkelig hater de emblemene.. Men jeg har kun satt de over så langt, men tenkte å fjerne de gamle iår :) Barberblad høres fornuftig ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Setter de bare utenpå de gamle jeg........ Når jeg hadde min 61 Opel Rekord satte jeg de ikke på i det hele tatt, men la de i hanske rommet! Ville blitt helt feil med oblater på gamle seksiffrete osloskilter i tidsriktig utforming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Kan bli spennende å kjøre uten foran nå mtp det nye laserutstyret polisen har i år. Som skjekker fart, årsavgift, EU kontroll og forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye nummerskilt er så vanskelig å lese for utstyret til ordensmakta at man har laget nye strek-koder på oblatene som da inneholder bl.a. reg.nr - dette blir da slått opp mot sentral database og man har info på skjermen etter ca 7 sekunder (hvis ikke sentral database kneler, eller det er kommunikasjonstrøbbel, eller man "scanner" feil, eller skjelver på hånda, eller har møkkete skilt....)

Barberblad eller tapet-kniv, rens, oblat på, nytt lag voks. Ferdig. Dvs man står der i noen minutter ekstra, mens naboen både rekker å klaske på nye oblater, reise og handle og vaske bilen sin før voksen er buffet av sitt eget skilt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører barberblad, så litt sitrusrens for å fjerne de siste limrestene. Når det er babyglatt setter jeg merket på :D

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

framme går jeg rett på med huggjern som er brett nok og jobber forsiktig med litt sidevegs beveglse , av på et blunk , bak tar jeg av skiltet for å få liten nok vinkel på huggjernet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerner de gamle ved hjelp av tapetkniv / barberblad og 3M sitrusrens. Jeg bruker kun kniv på ene hjørnet for så å dra resten forsiktig av. Er noe dritt at de ryker så fort. Skal ikke mye til før de sitter der med 40 biter :lol:

Respekt til de som har 10 oblater utpå hverandre. Ser oblatene stikker litt ut B) Kommer alltid til å fjerne gamle oblater før jeg evt setter på nye. Tar den tiden det tar.

Også er det jo noen som ikke klarer å sette de oppå de gamle. Som da resulterer i et fargekart av oblater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er det jo noen som ikke klarer å sette de oppå de gamle. Som da resulterer i et fargekart av oblater.

Så en nydelig versjon av sånt her en dag :blink: Fjorårets opblat var satt "vanlig", og årets var satt vannrett :lol:

Prøvde å tegne i paint:

v32du9.jpg

Personlig brukte jeg forresten hårføner for å myke opp limen litt, og barberblad for å løsne det :)

Endret av Sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør på følgende:

Bruker HT på merket som er i midten,der er det FIRE vinkler,inni dette feltet skal oblatet stå. Ja har de plastskiltene,så legger jeg munnstykket helt nedtil og spyler vekk dette.Tørker over med mf,og når det er tørt,setter jeg på det nye ;) Trenger ikke sitrusrens og gudane vet hva for akkurat et oblat merke ;) hehe.... Å ja,de sitter på uansett hva ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...