Gå til innhold

Avfetting i hjulhus - tar for mye olje og smøring?


Mizuno

Recommended Posts

Tok nettopp en skikkelig vask av bilen min, en BMW 5'er, E60. Av med hjul og kjørte på med Prickbort og såpe fra foamcannon i hjulhusene. Bare Bones på plasten og alt som hører til.

Etter vask har jeg fått en helt utrolig irriterende knirking bak. Mistenker at det som skulle være der av olje/fett er helt borte. Om det er dempere

eller noen foringer aner jeg ikke, men det er i hvert fall helt uholdbart. Høres ut som en gammel T-Ford :unsure:

Jeg har lest mye på forumet om avfetting, men aldri noe om risiko for å fjerne for mye. Pleier dere å smøre opp deler etter å ha brukt avfetting??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kan være noen foringer el demperne som er slitne fra før av og at når du nå har vasket over så er det som har hindret lydene er borte.. Mercedes E klasse og BMW E 60 er utsatte har jeg inntrykk av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, smøring er påkrevet. Mulig det er noe slitasje også som Bernhard sier. Service er rett rundt hjørnet, så da blir det i orden.

Kan jo ikke bare være blankt, men må også høres riktig ut også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...