Gå til innhold

Skuffet over Meguiars Natural Shine Gummifornyer...


larserso

Recommended Posts

larserso

Er det flere som har erfaring med Meguiars Natural Shine Vinyl & Rubber Protectant? Er veldig skuffa over egenskapene og ikke minst holdbarheten til denne. Ble fortalt at det skulle være noe av det bedre å få av gummifornyer for utvendig bruk. Ikke er den noe god å påføre og den holder ikke to vask en gang når man vasker kanskje en gang i uken. Synes Sonax sin gummifornyer (mest beregna på dekk riktignok) gir et mye bedre resultat og veldig mye bedre holdbarhet. Og den koster 69,- på Clas Ohlson...

Kan være interessant å høre andre erfaringer.

Skulle gjerne prøvd Black Wow og lignende, men blir så mye i frakt for enkeltprodukter så holder meg til ting som er tilgjengelig på butikk i Osloområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Har selv prøvd Meguiars Natural Shine.... på min fars bil for noen uker siden faktisk.

Jeg var heller ikke direkte imponert over denne.

Jeg har også prøvd Meguiars NXT Shampoen (til vask av bil) og denne synes jeg også skuffet... da jeg synes den satt igjen såpeflekker ganske lett.

Nå har jeg ikke prøvd så mye mer enn dette av Meguiars produkter, men førsteinntrykket var såpass dårlig at jeg valgte å kutte det ut og prøve noe annet.

I dag bruker jeg for det meste Chemical Guys og er meget fornøyd med produktene jeg har prøvd så langt.

Nå har ikke jeg prøvd så mange slike produkter som skal gjøre grå plast svart, men jeg anbefaler deg å prøve produktene du får kjøpt hos www.scandicshine.no.

Ketil (Pirex) er veldig aktiv på utenlandske forum hvor noen av verdens beste bilpleiere holder til, og produktene han kjøper inn for salg via hjemmesiden sin er produkter som har fått høy score av proffe bilpleiere.

Er selv medlem på feks. www.detailinbliss.com og kan bekrefte at det finnes mye kunskap i dette forumet!

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har erfaring med Meguiars Natural Shine Vinyl & Rubber Protectant? Er veldig skuffa over egenskapene og ikke minst holdbarheten til denne. Ble fortalt at det skulle være noe av det bedre å få av gummifornyer for utvendig bruk. Ikke er den noe god å påføre og den holder ikke to vask en gang når man vasker kanskje en gang i uken. Synes Sonax sin gummifornyer (mest beregna på dekk riktignok) gir et mye bedre resultat og veldig mye bedre holdbarhet. Og den koster 69,- på Clas Ohlson...

Kan være interessant å høre andre erfaringer.

Skulle gjerne prøvd Black Wow og lignende, men blir så mye i frakt for enkeltprodukter så holder meg til ting som er tilgjengelig på butikk i Osloområdet.

Natural Shine hører vel mest til på muséet, selv om mange sverger til denne i interiøret. IKKE bruk vinylbehandling dersom det du egentlig er ute etter er gummifornyer med lang varighet.

Til utvendig plast/vinyl: trim detailer

Til innvendig plast/vinyl: tech protectant

Lengst holdbarhet på dekk: Endurance

Gigaflow: At NXT-såpa skal legge igjen såpeflekker tyder på feil blanding. Dette gjelder alle såper, les bruksanvisning på baksiden. Veeeeldig mange på forumet her som sverger til den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
Natural Shine hører vel mest til på muséet, selv om mange sverger til denne i interiøret. IKKE bruk vinylbehandling dersom det du egentlig er ute etter er gummifornyer med lang varighet.

Til utvendig plast/vinyl: trim detailer

Til innvendig plast/vinyl: tech protectant

Lengst holdbarhet på dekk: Endurance

Gigaflow: At NXT-såpa skal legge igjen såpeflekker tyder på feil blanding. Dette gjelder alle såper, les bruksanvisning på baksiden. Veeeeldig mange på forumet her som sverger til den...

Den ble garantert blandet etter boken, så tror ikke det var blandingen det var noe galt med.

Jeg sier ikke at den var elendig... men den satt igjen såpeflekker mye lettere enn andre såper jeg har prøvd.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Den ble garantert blandet etter boken, så tror ikke det var blandingen det var noe galt med.

Jeg sier ikke at den var elendig... men den satt igjen såpeflekker mye lettere enn andre såper jeg har prøvd.

At Nxt såpa legger igjen mye såpeflekker har jeg aldri vært borti ihvertfall, både NXT og GoldClass såpene til Megs synes jeg begge er helt overlegne...

Trim detailer fra Megs er dritbra på utvendig vinyl, god holdbarhet og en fin matt look...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
At Nxt såpa legger igjen mye såpeflekker har jeg aldri vært borti ihvertfall, både NXT og GoldClass såpene til Megs synes jeg begge er helt overlegne...

Trim detailer fra Megs er dritbra på utvendig vinyl, god holdbarhet og en fin matt look...

Var litt sol... men det er ingen av de andre produktene jeg har prøvd som har satt flekker...

Samma det... er smak og behag.

Halleluja!, for valgfriheten :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Natural Shine Vinyl & Rubber Protectant passer best til interiørbruk etter min erfaring. Dekkene blir brune hvis du her den på dem :( Vaskes bort etter første vask på lister o.l

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...