Sondre

Hva gjør jeg før lakkering?

Heisann alle detailere!

Fikk mail fra BOS om at garanti for bytte av begge bakdørene på min MB 2004 modell 211 touring vår i orden:)

I den forbindelse vil jeg undersøke med verkstedet for å få lakkert opp en framskjern som har litt feil nyanse.

Bør jeg avfette og vaske bilen først, siden jeg under vårpussen tidligere la på AG HD wax? Den er nå blitt ganske slitt så ser for meg en runde avfetting skal få bort mye av voks som ligger igjen, eller skal jeg bare opplyse om dette til verkstedet og la de avfette/vaske eller hva de nå gjør?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakkeringsverkstedet tar avfetting/silikonfjerner etter at de har mattet ned den eksisterende lakken , så jeg tror ikke det er noe poeng i å gjøre det selv først

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakkeringsverkstedet tar avfetting/silikonfjerner etter at de har mattet ned den eksisterende lakken , så jeg tror ikke det er noe poeng i å gjøre det selv først

Okay, kanskje like greit å ikke stresse med det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer som Bjørn sier. Med mindre du skal matte ned og gjøre forarbeidet selv, er det ikke noe poeng. Alt som måtte finnes av beskyttelse på bilen din blir garantert borte når lakkereren setter i gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, har de nye mercedesene begynt å ruste også? :o :/

villet ikke gjort noe jeg nei.. men sjekk bilen NØYE for lakkstøv når du får den tilbake. jeg fikk tilbake min svarte bmw med en fin gråtone og rosa nyanse i på en felg......

(hørtes ut som man vasket frontruta med sandpappir når man tok på viskerene osv....) :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive