East

SV - nybuffet voks som svetter

35 innlegg i emnet

Hei Dag og andre SV-guruer...

Har i dag lagt to deilige lag med Insignis på Golfen min, ble blankt, vått og dypt av en annen verden, men...

Er det liksom quick-finish som gjelder for fjerning av svetting eller?

Megs sin quick detailer og utlimate qiuk detailer hjalp ikke... Heller ikke skumlegging, avspyling og tørk,

Har sikker brukt 10 strøkne MF-kluter beregnet til voks også. Sitter forstatt igjen endel svetting.

Hva er forskjellen på quick finish fra SV og øvrige quick detalere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så mye godt å bidra med her, men har lest om mange som får slik svetting, men aldri opplevd det selv.

Har du mulighet til å ta bilde av det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hatt problemer med dette med Concorso på min bil...

Svettingen får man ikke bort med bare microfiber. Etter mye om og men fikk jeg bort svettingen med Quick finish.

Men det forundrer meg at dette skjer i utgangspunktet... Ingen andre vokser jeg har prøvd som svetter slik...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes også at insignis svetter MYE.

Å legge to lag med den synes jeg ødelegger finnishen på bilen(eller 4 som jeg har på min), men etter en vask så er problemet borte hos meg.

Jeg fjernet svettingen med 1:8 Greame reaper 1-2 dager etter voken er lagt..

CG Speed wipe synes jeg også gjør en god jobb med fjerning svetting. Har dog ikke prøvd QF..

Endret av Petter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lang tid brukte du mellom påføringene? Jeg har aldri hatt problemer med svetting i etterkant, litt svisj svosj med Quick Finish også har det vært strøkent her(Bortsett fra panseret med måkebæsj da).

Forskjellen på QF og andre quick detailere kan jeg dog ikke svare på..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje Dag kan hoppe inn og svare på dette?

Siden det tilsynelatende er mange som har problemer med dette.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt både QF fra SV og fra Megs og begge gjør nytten..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å kalle det problem er vel å ta i synes jeg. Det er en funksjon som voksen har og vi har en eller fler løsninger på det. Bare greit å løfte emnet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å la hvert lag herde i 4 timer og gå over med QD før neste lag

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må det da vere QD fra SV for å få det beste resultatet ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, men hvor lenge kan en vente med lag nr. 2 på en bil som er i bruk?

Jeg la på ett lag sist torsdag, full pakke med CF og Concorso.

Nå igår (tirsdag) vasket jeg grundig, og la ett lag til, og bilen ble MYE blankere syns jeg :)

Men er det noe galt i å vente så "lenge"?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lang tid brukte du mellom påføringene? Jeg har aldri hatt problemer med svetting i etterkant, litt svisj svosj med Quick Finish også har det vært strøkent her(Bortsett fra panseret med måkebæsj da).

Forskjellen på QF og andre quick detailere kan jeg dog ikke svare på..

4 timer, testet quik detailerene etter dette.

Å kalle det problem er vel å ta i synes jeg. Det er en funksjon som voksen har og vi har en eller fler løsninger på det. Bare greit å løfte emnet

problem og problem, kommer vel an på hvordan man ser på det, men etter mitt skjønn er dette en "uheldig bivirkning"

Har vel i dag brukt mer tid på å buffe voksrester enn det tok å rulle over hele bilen med CFPDA maskin...Også ser det fortsatt ikke bra ut...Det anbefales i hvert fall ikke å legge denne dagen før utstilling f.eks.

Skal gå over med QD igjen i morgen, så får vi se hvordan det ser ut.

Iduttis: Det ser nesten ut som hologrammer, men kan buffes bort om man buffer, buffer, buffer, vasker, buffer osv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, det er ikke nødvendig..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må vel ikke det, men etter det jeg vet inneholder ikke SV Quick Finish like mye (eller ingenting

i det heletatt) voks sånn som en Quick Detailer gjør.

Om dette har noen påvirkning på hvor lett svettingen går av vet jeg ikke da SV QF kanskje i tillegg

inneholder noe som gjør at svettingen slipper lettere siden SV vokser ofte svetter.

Derimot testet jeg her en dag fun-faktor forskjellen 50/50 mellom SV QF og Scholl SW20 (QD)

på ett panel med ca 4 timer herdet Blau-Weiss voks. Den sheeter/beader ganske bra når den er

ny, men jeg har tidligere opplevd at denne effekten raskt har forsvunnet ved bruk av SW 20 eller

annen QD. Og 50/50 testen min bekreftet dette, for på den delen hvor jeg brukte SV QF forble

beading/sheeting egenskapene uforandret (i den grad øyet kan bedømme), mens den delen

med SW 20 ble med en gang noe dårligere. Dette skyldes vel at SW 20 inneholder litt voks

som legger seg oppå Blau-Weiss voksen (eller evt annen voks for den del) og voksen i SW 20

har nok ikke like gode beading/sheeting egenskaper. Dette er jo smak og behag.

Det lille laget SW 20 tilfører vil jo forlenge levetiden på voksen under da SW 20 må slites bort

først. Men fun-faktoren går dog noe ned for hver gang. <_<

Å legge voks er jo en kosejobb, så det jør jeg gjerne litt oftere på sommeren for å opprettholde

fun-faktoren. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk så er det du sier der Ole noe jeg har tenkt på endel tidligere, når man legger på feks SW20 el annen "flytende" voks, så legger man jo faktisk en dårligere voks over den voksen som er der fra før.. Mens en QD heller vil booste lakken og fjerne de "urenhetene" som ligger på voksen som ligger på lakken fra før av..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp det som er hele poenget med QF, den inneholder ikke noe voks - og fjerner eller svekker ikke vokslaget som allerede ligger der. Den renser minimalt(tar svetting etc.) og gir en flott glans. Nano Express er en sprayvoks man kan bruke hvis man ikke rekker vokse bilen skikkelig, eller ønsker å friske opp dekk,felg, alu etc.

Edit: Bernhard var noe raskere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så Sw20, last touch og Optimum No Rinse som QD funker dårlig å fjerne svette med?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også hørt at hvis man vil fjerne merker etter ett produkt så bruk produktet som satt merker til å fjerne det....

Prøvde dette på litt søl jeg fikk med Black Wow og det fungerte utmerket....

har dog ikke prøvd dette med en voks...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje Dag har lyst å svare her? Han sitter vel bare å fråsse i seg kake nu :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje Dag har lyst å svare her? Han sitter vel bare å fråsse i seg kake nu :)

Tror Dag spiser i garasjen jeg.... Sitter vel med hele hodet inne i voksskapet nå og ruser seg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive