Gå til innhold

Lav hastighet, mye press?


AcciDabbi

Recommended Posts

AcciDabbi

Jeg var innom på et bilpleie-senter her i Stavanger en dag.. Snakka med en som jobbet der og da gikk jo samtalen selfølgelig om produkter og polering.. :P De bruker bare Meguiars produkter der så vi kom innpå å begynne å snakke om #105.. Han sa at de brukte denne på så si alle biler.. Varierte bare på puter etter hvor mye korrigering som skulle til. MEN, han sa at de kjørte den så si aldrig over 1000-1500 omdreiniger og brukte heller mere press.. Synspunkter på¨dette? Jeg ble litt i tvil, men disse driver jo med dette dagen lang.. Er disse som tar de fleste Porsher i distriktet så de skal jo ha peiling.. :P

Normalt snakker vi jo om 2000-2500 omdr på denne?

Endret av AcciDabbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Jeg kjenner ikke sååå godt til #105, men null problem å gå opp på 2000 rpm mener jeg...

Jeg bruker den også i denne hastigheten, sammen med noe annet slik at den ikke skal tørke ut med en gang. Men han snakket om at hvis du la litt press så trenger du ikke så mye hastighet, den tar like mye og det tørker ikke så fort ut.. De brukte den helt ren uten å blande i noe mere andre prudukter..

Endret av AcciDabbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Riktig og galt, ja hva er nå det?

Om de får det til å fungere på lav speed med mye press, så er nok det en teknikk som fungerer for dem.. Selvede middelet er jo i utgangspunktet ikke "designet" for lav hastighet, mer en spre, pang opp på høy hastighet og ferdig der.

Mye press/lav rpm lager mer varme enn hva lite press/høy hastighet gjør, også litt avhengig av paden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Riktig og galt, ja hva er nå det?

Om de får det til å fungere på lav speed med mye press, så er nok det en teknikk som fungerer for dem.. Selvede middelet er jo i utgangspunktet ikke "designet" for lav hastighet, mer en spre, pang opp på høy hastighet og ferdig der.

Mye press/lav rpm lager mer varme enn hva lite press/høy hastighet gjør, også litt avhengig av paden da...

Så du anbefaler mer fart/mindre press altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Mulig de gjør det fordi det er litt tryggere? Så de kan kjøre litt mer cowboy med mindre risiko for at pad-kant eller bakplate skal ta borti noe med 2000 rpm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Mulig de gjør det fordi det er litt tryggere? Så de kan kjøre litt mer cowboy med mindre risiko for at pad-kant eller bakplate skal ta borti noe med 2000 rpm?

Mye mulig.. De gjør det fort i alle fall.. :P 2 timer normalt på en bil, MAKS 3t sa han.. Men jeg vet ikke vor grundig dette blir eller hvor mye de tar om gangen osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Mye mulig.. De gjør det fort i alle fall.. :P 2 timer normalt på en bil, MAKS 3t sa han.. Men jeg vet ikke vor grundig dette blir eller hvor mye de tar om gangen osv..

Hvor grundig det tas da forklarer fort seg selv. Tidsbruken forklarer nok også bruken av lav hastighet. Mindre korrigering = mindre kjørespor og mindre "opprydding"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#105 går helt fint å kjøre opp til 2000+ på roterende, men da må man være litt årvåken. Med grov pad eller ull så kutter det noe sykt fort. På lavere hastigheter kutter det også veldig bra, men man får ikke varmeutviklingen på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt 105 endel nå, og for meg så bli den tørr gansk fort hvis jeg kjører noe over 2000 rpm. kjører heller 1600-1700 rpm med moderat press, så får jeg kjørt mange flere pass og føler selv jeg har god kontroll over hvor mye som blir kuttet.

Men er vel mange tekniker som fungerer for denne polishen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...