Gå til innhold

Erfaringer med SV Nano Express?


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Vurderer å kjøpe meg en hurtigvoks på flaske som kan brukes til nettopp hurtig voksing av bilen.

Noen som har erfaringer med denne?

Jeg vet at ikke holdbarheten er på linje med en "skikkelig" voks, men blir bilen like blank med denne samt sheater/beader vannet på samme måte som feks. SV Concorso?

Ser den koster godt over 219,- for 250ml. noe som jo ikke akkurat er billig i forhold til feks. CG Insta Speed Wax, men hvis den er bedre enn CG sin i utseende samt holdbarhet så vurderer jeg noen slike...

Dag/Swissvax er forøvrig også velkommen til å svare i denne tråden, uten at han bør føle seg påtrengende.

Jeg er i full stand til å skille reklame fra virkelighet så det går helt fint. Bare hyggelig og få mest mulig informasjon, slik at jeg får silet ut det jeg mener er relevant helt til slutt :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Den varte i 5 uker på bilen min på høsten for 2 år siden.. Så god holdbarhet synes ihvertfall jeg..

Er det noe hokus pokus å legge den på... eller er det bare wipe on...wipe off?

Hva synes du om beading/sheating samt wetlook med denne kontra Concorso?

kan det sammenlignes? (bortsett fra varighet sef...)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det husker jeg ikke for å være helt ærlig, for lenge siden dessverre.. Men den har vil litt å hente på Concorso tenker jeg, men er grei å vedlikeholde med om vinteren feks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

jeg har hatt det i over 2 år ihvertfall..

Nano Express er hurtigvoks, Quick Finish er QD.

Swissvax Nano Express.

Swissvax lanserer med Nano Express den ultimate løsningen for å opprettholde nybil utseendet mellom hver voksing. Mens andre produkter på markedet gir deg et resultat som varer opp mot et par uker vil du med Swissvax Nano Express få et resultat som varer i 4-5 uker.

Du vil oppnå en fantastisk glans på få minutter og kjøretøyet vil få en ”nylig vokset” finish i løpet av kort tid. Swissvax Nano Express er det savnede leddet mellom voksingene og et produkt du garantert vil bli fornøyd med å bruke

Den er helt trygg å bruke på en Swissvax voks finish og på alle andre lakk finisher - og den kan med fordel også benyttes på kjøretøyets plastdetaljer! Settet kommer med sprayvoks, påføringspute og mikrofiberklut.

Swissvax Quick Finish

Fantastisk glans på få minutter! Ditt kjøretøy kan få en ”nylig vokset” finish på et minutt eller to: Swissvax Quick Finish er den hurtige lakk rensen for bruk en gang i blant – det savnede leddet mellom vasking og voksing. På sekunder fjerner den støv, fett, skitt eller fuglemøkk uten vann. Den er helt trygg å bruke på en Swissvax voks finish og på alle andre lakk finisher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på SV Nano express for første gang på søndag (13.06.2010). Sprut et par sprut på panelet og fordel med en SV svart pad/aplikator (skumsiden). Spruten er hard og konsentrert (forstøver ikke i en fin sky). Konsistensen virket noe seigere enn vanlig QW. Fant ut at det var like greit å ha direkte på paden. Forøvrig så skrek og hylte paden. Er litt skeptisk til den sorte SV paden. Prøvde også en sort pad da jeg la på SV Shield for noen uker siden. Like ille (trått og og hyler). Da fant jeg frem en rød pad fra Scandicshine. Den er mykere og lager ingen ulyder. Samme hvor mye jeg vætet paden med Nano Express så skrek det og det var litt trådt og påføre. Vet ikke hvorfor jeg ikke fant frem en annen pad. Skulle vel skynde meg. ;) Buffet av med engang med en rosa MF. Alt du trenger fins i Nano Express settet. Ikke så lett å legge på som andre hurtigvokser men resultatet ble svært bra. Blankt og glatt. Holdbarhet. Vel det har i iallefall holdt i 2 dager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørgvin

La på SV Nano express for første gang på søndag (13.06.2010). Sprut et par sprut på panelet og fordel med en SV svart pad/aplikator (skumsiden). Spruten er hard og konsentrert (forstøver ikke i en fin sky). Konsistensen virket noe seigere enn vanlig QW. Fant ut at det var like greit å ha direkte på paden. Forøvrig så skrek og hylte paden. Er litt skeptisk til den sorte SV paden. Prøvde også en sort pad da jeg la på SV Shield for noen uker siden. Like ille (trått og og hyler). Da fant jeg frem en rød pad fra Scandicshine. Den er mykere og lager ingen ulyder. Samme hvor mye jeg vætet paden med Nano Express så skrek det og det var litt trådt og påføre. Vet ikke hvorfor jeg ikke fant frem en annen pad. Skulle vel skynde meg. ;) Buffet av med engang med en rosa MF. Alt du trenger fins i Nano Express settet. Ikke så lett å legge på som andre hurtigvokser men resultatet ble svært bra. Blankt og glatt. Holdbarhet. Vel det har i iallefall holdt i 2 dager :P

Høres jo nesten ut som like "mye" jobb som å legge et nytt lag med vanlig voks.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Høres jo nesten ut som like "mye" jobb som å legge et nytt lag med vanlig voks.. Hehe

Ja... du sier noe der...

Hvis den skal være så vrien og påføre, så er den vel nesten litt overflødig... da det ikke blir noe enklere alikevel... ?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den koster godt over 219,- for 250ml. noe som jo ikke akkurat er billig i forhold til feks. CG Insta Speed Wax, men hvis den er bedre enn CG sin i utseende samt holdbarhet så vurderer jeg noen slike...

Hva med Valet Pro Citrus Bling? http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=VAL-CBLING-500

Syns den gir bra holdbarhet og utseende.

Den er forholdsvis billig og kan brukes som QD, clay lube og glassrens i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo nesten ut som like "mye" jobb som å legge et nytt lag med vanlig voks.. Hehe

Hehe. Du sier noe. Er nok nesten like raskt det. Mulig at man kan bruke en MF for å fordele produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...