Gå til innhold

Meguiars Last Touch og Final Inspection?


AcciDabbi

Recommended Posts

AcciDabbi

Nå har jeg prøvd å finne ut av dette men jeg får aldrig et svar jeg kan stole helt på.. Men hva er forskjellen på disse? Hvilke bruksområder har de? Noen som har prøvd noen ev de og vet hva de er gode på? Trenger man begge?

Blir mye spørsmål her, men håper jeg kan få svar på det jeg har prøvd å lese meg til.. :P

Har forstått at Last Touch er som en slags LSP? Og Final Inspection er mer som er "rens" før LSP? Er jeg helt på jorde da? :P

Håper på noen erfaringer.. B)

På forhånd, Takk.. :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last touch er en vannbasert quickdetailer, som kan brukes utynna eller 1:1. Kan brukes som claylube, qd og "drying aid". Liker den godt selv.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Final Inspection is a body shop safe, paintable product

* Quik Detailer is not body shop safe and is not paintable

The terms body shop safe, and paintable, are terms Meguiar's uses to describe products that do not contain any wax, silicones or other ingredients that will negatively affect surface adhesion in a fresh paint environment.

Final Inspection is specifically formulated for use in body shop environments.

Quik Detailer contains ingredients that could affect surface adhesion in a body shop environment and should not be used in these areas.

Both of these products are designed to maintain that "just detailed" look between washes. Both of these products are high lubricity mist and wipe gloss enhancers that are excellent for use as spray lubricants when claying. Both of these products are excellent for maintaining your car's finish in-between regular washing and waxing. The primary difference is small, very small. Final Inspection was formulated specifically for use in fresh paint environments.

Det sier Meguiars selv :) Altså de gjør i bunn og grunn det samme, men final inspection er laget mer med tanke på profesjonelle og lager ikke trøbbel for lakkering osv.

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

* Final Inspection is a body shop safe, paintable product

* Quik Detailer is not body shop safe and is not paintable

The terms body shop safe, and paintable, are terms Meguiar's uses to describe products that do not contain any wax, silicones or other ingredients that will negatively affect surface adhesion in a fresh paint environment.

Final Inspection is specifically formulated for use in body shop environments.

Quik Detailer contains ingredients that could affect surface adhesion in a body shop environment and should not be used in these areas.

Both of these products are designed to maintain that "just detailed" look between washes. Both of these products are high lubricity mist and wipe gloss enhancers that are excellent for use as spray lubricants when claying. Both of these products are excellent for maintaining your car's finish in-between regular washing and waxing. The primary difference is small, very small. Final Inspection was formulated specifically for use in fresh paint environments.

Det sier Meguiars selv :) Altså de gjør i bunn og grunn det samme, men final inspection er laget mer med tanke på profesjonelle og lager ikke trøbbel for lakkering osv.

Genialt!! Takk for info! :D

Last touch er en vannbasert quickdetailer, som kan brukes utynna eller 1:1. Kan brukes som claylube, qd og "drying aid". Liker den godt selv.

Men hvordan er Last Touch som QD? God? Hva med i forhold til MG's UQD? Er Last Touch mere LSP-vennlig?

Endret av AcciDabbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

MG #135 og UQD skal være lik!

Last Touch er en fin quick detailer, skal ikke være slem mot LSP den? :blink:

Ja, var litt det jeg tenkte på.. om denne er grei å bruke på f.eks. voks etter vanlig vask?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG #135 / UQD / LT er fine å bruke

Personlig så har jeg brukt Final Inspection som wipedown (fjerning av oljer i forbindelse med korrigering) i det siste - synes den fungerer fint til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge, men har brukt Last Touch mest som claylube og til å gå over med dagen etter voksing (fjerne evnt svetting osv).

Føler nok at UQD er litt grommere som QD, fikk litt mer WOW av den syntes jeg, og den varer nok lengre også.

Men så koster den jo mye mer også, så de er fine til hvert sitt bruk synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

MG #135 / UQD / LT er fine å bruke

Personlig så har jeg brukt Final Inspection som wipedown (fjerning av oljer i forbindelse med korrigering) i det siste - synes den fungerer fint til det

Var det jeg tenkte selv.. å bruke den som wipedown. Så hvis det fungerer for deg så rekner jeg med at den gjør jobben.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Jeg bruker LT som claylube og siste inspeksjon av hologrammer og riper. Kjempe fin og tørke av rubbingoljer med, uten at man må gnu av seg armen. Av erfaring, tærer den null nada på LSP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Jeg bruker LT som claylube og siste inspeksjon av hologrammer og riper. Kjempe fin og tørke av rubbingoljer med, uten at man må gnu av seg armen. Av erfaring, tærer den null nada på LSP.

Bra greier.. :P Må vist handle litt i dag ser jeg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...