Sindre2

Gammel gummifornyer, OK å bruke?

Hei!

Har ryddet litt i bod og garasje i helga, og ser at jeg har et par flasker med plast og gummifornyer stående. Dette er av den typen man får kjøpt på Biltema, bensinstasjoner osv til en 50-lapp. Tror det står "Black Crome"¨på flasken.Svart, seig guffe som lukter stramt. :blink: I og med at jeg har ordentlig plastfornyer så lurte jeg på om det gikk an å bruke opp dette på dekksidene? Regner ikke med at det holder så lenge, men det ser ihvertfall greit ut med det samme. Men jeg er redd for at kanskje gummien i dekkene kan bli ødelagt av dette. Som sakt lukter det ganske stramt av denne så jeg vet ikke helt... Hva tror dere? default_dry.png

http://biltema.no/no...--og-gummivoks/

Endret av Sindre2
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet denne på utvendige plast-lister en gang og den gikk rett i søpla etterpå.

Kan aldri tenke meg at dekkene dine eksploderer dersom du tester den der, men hadde det vært opp til meg hadde jeg kastet den biltema-saken og heller vurdert å kjøpt inn en god og drøy dekkfornyer på sikt.

Anbefaler migliore tire glaze forresten, denne gir et fint og matt look. Fåes hos autobahn-bilpleie.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Black Chrome er vel Turtle Wax og den har jeg også stående...brukt en gang på lister, men det er fargestoffer i den så livsfarlig å bruke hvis man er uheldig å søler litt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive