Gå til innhold
Belle

Minitest: sprøytekanner fra Claser'n

Recommended Posts

Belle    725
Belle

Har hatt prickbort stående på en 2 liters sprøytekanne fra clasohlson nå i flere uker med trykk, og det er ikke antydning til lekk.

Samme med 7literen, har hatt KCL micro royal på den med trykk på i over en måned og den er like fin.

Info: Viton pakning på begge og av god kvalitet. Lufteventil på begge. Ståldyse på 2 literen, i plast på 7 literen

Pris: 59,- for 2 literen og 149,- for 7 literen

7 liter: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=147896763

2 liter: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=147896757

Endret av Belle
  • DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 294
ØHN

Takk for knalltips. Skal handle inn et par 2 literskanner :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
East    157
East

den to liters ser prikk lik ut de dem har på Plantasjen. Holder i noen mnd med prickbort før den kvelder. Vet ikke om den har Viton pakninger da, men kanna er helt lik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

den to liters ser prikk lik ut de dem har på Plantasjen. Holder i noen mnd med prickbort før den kvelder. Vet ikke om den har Viton pakninger da, men kanna er helt lik

Har de samme plantasjen kannene og har brukt de i 1 år nå med Rapid 9000, bilberry, Joker 1000 etc og ingen av de lekker. En av flaskene har sprutedysa gått åt skogen, men ellers er de helt fine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Jeg fortsetter og bruke de og sier ifra hvordan holdbarheten er på de med prickbort, denne er jo kjent for å være relativt sinna mot sprøytekanner.

Dette er ikke de samme som du bruker fra Plantasjen, Ørjan

Endret av Belle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 294
ØHN

Jeg ender nok med å bruke de til andre ting enn Prickbort. Prickbort er slem mot trykkkanner, så jeg bruker et par 1 liters originalflasker som refilles til den avfettingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Disse var jo utrolig billige til å ha viton pakninger. Tror nok jeg må investere i et par av disse :) Begynner å få behov for flere kanner her :) De ser helt like ut som en jeg kjøpte i sverige for 30kr. Med unntak av fargen.

Endret av mighty82

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Jeg har også tipset om disse før, de er helt like de til Plantasjen, bortsett fra fargen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Jau shø, og der røyk kanna med prickbort på.. Lekker ut igjennom pumpa faktisk, den fungerer like fint bare at den lekker litt i toppen. Hvilke slike typer tåler Prickbort egentlig? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Lar du den stå med trykk på etter bruk? Jeg har to Plantasjen kanner og de lever ennå, etter snart 2 år

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Lot den stå med trykk de første ukene ja, men det virker som problemet kom når den sto uten trykk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skovdahl    58
Skovdahl

Takk for en informativ tråd! :P Trengte svar på om det er mulig å ha PB på trykkanne...blir lei av å stå med orginalflaska!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 038
_Makki_

Mulig det er bare meg men jeg mener at PB skal helst påføres med en god spray flaske/hode. Trenger ikke å sause hele bilen med masse produkt. Unntak kan jo være når lakken er sikkelig voldtatt av asfalt.

Men PB er jo ikke noe gratis produkt og trenger ikke mere en en tynn hinne. Føler det går alt for mye PB når det påføres med trykk/sprøytekanne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Mulig det er bare meg men jeg mener at PB skal helst påføres med en god spray flaske/hode. Trenger ikke å sause hele bilen med masse produkt. Unntak kan jo være når lakken er sikkelig voldtatt av asfalt.

Men PB er jo ikke noe gratis produkt og trenger ikke mere en en tynn hinne. Føler det går alt for mye PB når det påføres med trykk/sprøytekanne.

Trenger jo ikke sause inn hele bilen bare fordi du har produktet på en trykkanne :P

Prikkbort bruker jeg som regel sjelden, og for det meste på vinteren, så om det går bittelitt mer produkt enn nødvendig fordi jeg har valgt den enkle løsningen med trykkkanne, bryr jeg meg egentlig ikke om, fyller jo uansett over fra stordunken som lett varer et par år uansett :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 907
Christer

Jeg bruker tilsvarende kanner fra Mekonomen.. har Prickbort på én, og den har holdt i et halvt år nå uten problemer. Kannene fra CO har jeg bare brukt en måneds tid, men står med guffe med og uten trykk uten at de viser tegn til å ryke enda.

Vær obs på at disse kannene ikke funker bra med Iron-X... Iron-X er litt for tyktflytende, så man må åpne dysen ganske mye, og da går det med ville mengder produkt - og Iron-X er dyrt. I tillegg angriper det metallet i sprøytedysen, så en av kannene mine er nå helt skrot på grunn av dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig