Gå til innhold

vålergarasjen 1992 mod "chevy" corvette C4 UPDATE


Tyggern

Recommended Posts

Tyggern

1992 Chevrolet Corvette LT1

Denne bilen skulle jeg ha å kose meg med. Gjøre en god jobb og få et ”greit” resultat.

Har holdt på med bilen i ledige stunder å hatt ca 14 dager til sammen. Antall timer gått med til detailing anslått til ca 60 timer hvor av maskin føring er rundt halvparten.

Ble jo noen ekstra timer også på denne…. Kall det gjerne strafferunde….. eller straffejobb…..

Akkurat det kommer jeg tilbake til om litt.

Har tenkt å legge meg på en litt annen stil hva angår writeup denne gangen, og tar gjerne i mot både ris og ros på den. Legge litt fokus på de forskjellige delene av jobben og lagt opp til litt mer før og etter bilder. Bilder av det som er brukt… ja dere skjønner nok tråden i det om dere ”orker” å lese dere igjennom hele jobben.

Her er tråden!

Ved ankomst…

IMG_6403.jpg

IMG_6392.jpg

Ved avreise :)

IMG_6789.jpg

IMG_6790.jpg

Takk for meg… ;) ;) ;):P (eller kanskje ikke)

Jeg er vertfall godt fornøyd med slutt resultatet.

Neida, her kommer selve tråden..

Først noen bilder fra ankomst, bilen er slett ikke dårlig stelt. Men noe er det jo alltid å ta tak i.

IMG_6383.jpg

IMG_6384.jpg

IMG_6385.jpg

IMG_6386.jpg

IMG_6387.jpg

IMG_6393.jpg

IMG_6391.jpg

IMG_6397.jpg

IMG_6399.jpg

IMG_6401.jpg

IMG_6402.jpg

IMG_6404.jpg

IMG_6406.jpg

Startet med vask av kriker og kroker og under panser samt rundt i skjermer og bære armer osv… Men ikke motorvask enda.

Utstyr:

-Mac 124 Prickbort

-KCL Micro Royale

-ValetPro Orange Prewash

-HT-spyler med Foam cannon

-Mothers felgbørste

-SV detail brush

IMG_6422.jpg

IMG_6407.jpg

IMG_6408.jpg

IMG_6409.jpg

IMG_6410.jpg

IMG_6411.jpg

IMG_6412.jpg

IMG_6413.jpg

IMG_6414.jpg

IMG_6415.jpg

IMG_6416.jpg

IMG_6426.jpg

IMG_6428.jpg

IMG_6429.jpg

IMG_6432.jpg

IMG_6433.jpg

Allerede her startet det å gå dårlig. Når jeg skulle ha bilen inn i garasjen etter at jeg hadde vasket. Ville ikke bilen starte… Det var ikke mange minuttene på google før jeg fant innlegg etter innlegg på LTX, LS/LT-1, og corvettefever forumene. Hvor det stod om den beryktete ”opticrap” som den heter på folke munnet borte i statene. Optispark som den heter har alle hatt eller kommer til å få problemer med av de som eier 92-93 Corvette eller Camaro. Denne er så dårlig konstruert med tanke på vann at det var skremmende. Var vel en grunn til at det ble gjort om så fort også å bare eksisterer på disse årene.

Folk har hatt problemer med disse bare ved å kjøre i tungt reinvær, vert borti vanndammer osv..

Store å lange tråder med masse info… og sitater som ”i dont drive my car in heavy rain” ”i never wash my engine bay, other than with a slight damp cloth”…… osv osv….

Plasseringen som er nede ved veiva foran på motoren gjør det jo ikke bedre… jakten startet så på deler…. Å ikke minst demontering av den gamle for å se hvordan den så ut… lar bildene tale for seg selv, så siden dette er et detailer forum legger jeg ikke ut mer om den her… en lang avhandlig om mekking og delesøk i usa osv, passer liksom ikke helt inn.

Men siden det ble en del av jobben så valgte jeg skrive noen ord om det allikevel, samt at jeg ved demontering fikk muligheten til å gjøre reint steder en normalt ikke kommer til.

IMG_6451.jpg

IMG_6452.jpg

IMG_6454.jpg

IMG_6466.jpg

IMG_6467.jpg

IMG_6470.jpg

IMG_6471.jpg

IMG_6473.jpg

IMG_6476.jpg

Gjort reint litt mens jeg kunne, så det ble litt koseligere nedi der…

IMG_6733.jpg

Ny vs Gammel…

IMG_6735.jpg

Også var alt på plass igjen og motoren oppe å går rent og pent, uten noen form for fusking..

Kan godt lage en stor plakat som sier at jeg var ganske lettet når bilen startet igjen…..

IMG_6741.jpg

SÅ MORALEN ER, OM DERE ER BORTI EN CORVETTE ELLER CAMARO FRA 92-93 SÅ IKKE ÅPNE PANSERET EN GANG NÅR DET ER VANN I NÆRHETEN!!!!!!!!!!!!

Tilbake til det som det hele dreier seg om. Fremfangeren var ikke akkurat i pollerings stand så denne ble demontert og levert til lakkering. Da den hadde litt sprekker og flassing. Skal det være så skal det være…

Vask av bilen.

Utstyr:

-Mac 124 Prickbort

-Valetpro Orange Prewash

-Chemical guys glossworkz

-Chemical guys Maxi suds II (I bøtta)

-HT-spyler med Foam cannon

-Scandicshine bøtte med Grit guard

-Swissvax Wash pudel

-Swissvax Detail brush

-EZ- brush

Felger:

-Chemical guys sticky wheel gel

-Swissvax wheel brush

-Vikan kost

-EZ-brush

Clay:

-Optimum NO Rinse

-Swissvax paint rubber Gul

IMG_6803.jpg

IMG_6500.jpg

IMG_6508.jpg

IMG_6806.jpg

Viktig å skylle utstyret godt etter jobb, så dritten ikke får sitte I å tørke inn…

IMG_6541.jpg

Prickbort ble lagt på i riklige mengder, før jeg gikk og blandet sammen litt snop til foam cannon.

La på godt med skum, men foam cannon var liksom ikke helt som den skulle. Så da ble det litt demontering mens skummet fikk stå og kose seg på bilen. Etter ca 10minutter spylte jeg ekstremt nøye over bilen. Fant jo noe småsnusk i noen kanaler inne i den så ikke rart den ikke var helt god.

Fikk sammen cannonen igjen og la på litt glossworkz med faom cannon, før håndvask med pudel og Maxi suds II. La på skummet del for del. Og skylte godt av med rennende vann.

Liker å vaske detaljer samtidig som jeg jobber meg rundt bilen med vask. Så dører, luker og detaljer ble med etter vert som jeg jobbet med rundt.

Så da var det bare og DYTTE bilen inn i garasjen igjen da for tørk og calying. Tørk ble med blå SS håndkle og et nytt CG miracle dryer.

Etterfulgt av noen inspeksjonsbilder.. Måtte jo også demontere litt for å komme skikkelig til rundt om kring. Samtidig som jeg maskerte opp de få områdene som var å maskere. Var ikke noen overganger mellom metall og plast og tenke på…

IMG_6477.jpg

IMG_6478.jpg

IMG_6479.jpg

IMG_6480.jpg

IMG_6481.jpg

Alt skal vaskes..

IMG_6484.jpg

IMG_6486.jpg

IMG_6487.jpg

IMG_6488.jpg

IMG_6489.jpg

Prickbort legges på i rikelige mengder..

IMG_6492.jpg

IMG_6494.jpg

Godt med skum utenpå….

IMG_6495.jpg

IMG_6496.jpg

IMG_6497.jpg

IMG_6499.jpg

Dette fikk jo da stå en stund mens jeg holdt på med denne… fant et lite sandkort der hvor slangen går opp i selve blandingsruen og såpe kommer opp fra beholderen.. ikke rart den har vert litt varierende ”performance”..

IMG_6419.jpg

IMG_6420.jpg

Etter spyling var det tid for felgvask.. sticky long name blandet 1:1 på felger og jobbet med koster. Jeg liker å ta de store flatene som er renest først slik at jeg ikke får masse møkk fra inne i felgen f.eks som jeg gnir rundt etterpå. Derfor tar jeg dette til sist.

Spray på å la virke et par minutter før kosten starter å jobbe..

IMG_6503.jpg

IMG_6505.jpg

IMG_6507.jpg

IMG_6509.jpg

Dekk først.

IMG_6510.jpg

Så flater…

IMG_6511.jpg

IMG_6512.jpg

Så detaljer til slutt…

IMG_6513.jpg

IMG_6514.jpg

Etterfulgt av en skylling med masse vann….

IMG_6516.jpg

IMG_6517.jpg

Jeg digger forresten dette ”dusj” hode fra gardena det er digg å jobbe med og tåler en støyt..

IMG_6518.jpg

Skrubbet jo selvfølgelig hjulbuer samtidig som en først satt på knærne… sprayet med en blanding felgrens og prickbort.. (ikke i samme flaske da)

IMG_6519.jpg

IMG_6520.jpg

Dette ble jo selvsagt gjentatt på alle fire felgene, selv om det ikke er bilder av alt sammen.

Så var det tid for håndvask, i deilig sol. Så det ble bare lagt på skum panel for panel. Og vasket godt å nøye både med pudel og koster…

IMG_6502.jpg

IMG_6521.jpg

IMG_6522.jpg

IMG_6523.jpg

IMG_6524.jpg

IMG_6525.jpg

Å nei Skal val kanskje ta av den plasten før en bruker den… håper det ikke ble mye riper…

IMG_6526.jpg

IMG_6527.jpg

IMG_6528.jpg

Så var det bare å jobbe seg videre da med kriker og kroker samt vask……

IMG_6529.jpg

IMG_6530.jpg

IMG_6531.jpg

IMG_6532.jpg

IMG_6533.jpg

IMG_6534.jpg

IMG_6536.jpg

IMG_6537.jpg

IMG_6538.jpg

IMG_6540.jpg

Å kom igjen nå TA I og 1-2-3 DYTT!!!!!

IMG_6542.jpg

Vel tørket var det bare å ta noen ispeksjonsbilder etter vask og starte med claying… startet øverst og tok under dørene og kanaler til slutt før klumpen gikk i søpla for på kanalene var det mye å ta av……

IMG_6544.jpg

IMG_6549.jpg

IMG_6550.jpg

IMG_6552.jpg

IMG_6555.jpg

IMG_6563.jpg

IMG_6564.jpg

Så var det litt demontering før claying og maskering etterpå. Demonterte litt forskjellig for å få en enklere korrigeringsjobb og komme skikkelig til for å få et bedre resultat.

IMG_6569.jpg

IMG_6570.jpg

IMG_6572.jpg

IMG_6584.jpg

Litt snusk var det jo i lakken..

IMG_6574.jpg

IMG_6575.jpg

IMG_6576.jpg

IMG_6577.jpg

Så var det tid for litt lakk korrigering:

Utstyr brukt.

-Flex Roterende

-3M Fast cut plus

-3M Extra fine

-Scholl ull stor og liten

-Swissvax Ull stor og liten (samme som Scholl bare annen farge)

-Scholl Orange pad

-3M grønn pad

-3M gul pad

-Über blå pad

-Swissvax Cleaner fluid proffesional

Steinsprut:

-lakk (base)

-Klarlakk 2k

-3M 9my

-3M Halvmåne pad

-3M trizact papir P1000 og P3000

IMG_6701.jpg

IMG_6583.jpg

Startet sirkuset som vanlig med litt kombo testing, hele denne bilen er jo glassfiber og plast så greit å være litt varsom med varme. Så hadde bestemt meg på forhånd for at det var ull som gjelder til korrigering altså bare finnishing med skumpad.

Startet med å teipe opp et lite område for testing. Kjørte først en test med orange scholl og 3M EF dette fjernet nesten ikke noe som dere vil se av bildene. Der etter gikk det over til scholl ull og 3M EF dette tok også heller lite. Så testet jeg scholl S03 men det ble fort litt varmt (og lageret var lavt så hadde ikke hatt til hele bilen) samme skjedde med 3M FCP ble fort varmt og støvet mye. Så endte jeg opp med denne komboen etter ca 2 timer med litt testing her og der.

Ull pad pluss 2 ”dærter” EF og 2 ”dærter” FCP.. altså ganske mye produkt på padden. Dette ga med muligheten til å kjøre veldig lenge og med ganske litte press. Altså oppnådde jeg bra korrigering ved å kjøre lenge i stedet for med press. Samtidig som varmen holdt seg godt nede. Tok lang tid da….

Ble to runder på hele bilen, og bare rubbing tok vel godt opp mot 30 timer alene….

Det ble etterfulgt av en runde med 3M EF og orange scholl pad. Kjørt et spre pass så to pass med litt press på ca 1500rpm etter fulgt av 3-5 ”kose” pass.

Litt mer info er lagt til rundt bildene nedover..

Samtidig som jeg holdt på med polering i hekken fylte jeg noe steinsprut foran på bilen.

Steinsprut ble vasket med silikon fjerner inspisert for eventuelle løse flak. Og lagt på grunning på de dypeste hakkene. Så ble det 2-3 fyllinger med farge avhengig av hvor dype sårene var. Dette fikk stå noen timer før det ble lagt første lag med klarlakk. Blandet 50/50 herder og lakk denne gangen for å teste. Det forsvinner jo litt mer i fordampningen med lakken blir fort hard….. og veldig HARD… slett med å slipe ned toppene da det forsvant nesten mer rundt fyllingen…. Skal blande 1:3 som vanlig neste gang.

Riper og merker var ganske tunge å få vekk, siden lakken er middels hard og glassfiber og plast ikke er så glad i varme var det vanskelig å kjøre hardt på RDS og andre merker. Så da endte jeg opp med å slipe ned alle riper og merker med enten 3M rondeller 9my eller halvmåne og P1000 etterfulgt av P3000 3M Trizact papir. Da forsvant merkene så lett som bare det. Og det var mye enklere å ha kontroll på varmen, da det ikke var nødvendig å kjøre så hardt. Ble bare kjørt som vanlig ellers på bilen med 2-3 ekstra pass over det slipte området.

Startet det hele med litt flekklakk reperasjoner. Slipte ned noen gamle fyllinger og slipte ned topper rundt noen nye.

IMG_6579.jpg

IMG_6580.jpg

IMG_6581.jpg

IMG_6582.jpg

Så var det teiping og litt mer demontering fant jeg ut….

IMG_6585.jpg

IMG_6586.jpg

Teipet og klart for litt kombo testing….

IMG_6587.jpg

Ble slik etter 1 runde med orange pad og EF… ikke akkurat noen kjempe forbedring..

IMG_6589.jpg

Litt bedere etter EF og Ull men fortsatt ikke noe å rope hurra for..

IMG_6592.jpg

IMG_6591.jpg

Dette var komboen jeg endte opp med etter litt annen testing også.

Ble bra men littegranne hollogrammer. Ikke noe krise da de lot seg lett fjerne. En må jo regne med at det blir litt effektlakk etter en slik kombo.

IMG_6594.jpg

IMG_6593.jpg

IMG_6595.jpg

IMG_6597.jpg

IMG_6598.jpg

IMG_6600.jpg

IMG_6604.jpg

Ende vel opp slik etter en runde med Orange scholl og EF. Helt greit blankt..

IMG_6605.jpg

IMG_6606.jpg

Nå over til litt random arbeidsbilder.. og noen 50/50 shots må til

IMG_6611.jpg

IMG_6612.jpg

IMG_6614.jpg

IMG_6615.jpg

IMG_6616.jpg

Litt kose polering…

IMG_6620.jpg

50/50

IMG_6621.jpg

IMG_6622.jpg

IMG_6623.jpg

IMG_6624.jpg

IMG_6626.jpg

IMG_6627.jpg

Må jo innimellom vaske og tørke litt pads da så de er rene og tørre til dagen der på.

Blir brukt pad brush mellom hvert panel, for uten det hadde det bare blitt ball…

IMG_6634.jpg

IMG_6646.jpg

Her Koser jeg meg virkelig….

IMG_6647.jpg

IMG_6653.jpg

IMG_6654.jpg

IMG_6650.jpg

IMG_6652.jpg

IMG_6649.jpg

Tid for litt panser 50/50 shots….

IMG_6655.jpg

IMG_6656.jpg

IMG_6657.jpg

IMG_6658.jpg

IMG_6659.jpg

Slutt på tull og komme seg tilbake i arbeid….

IMG_6661.jpg

IMG_6662.jpg

Slett med å få vekk alle ripene på panseret og ville jo ha skikkelig bra finnish på denne bilen så det var bare å finne frem slipe papiret og fjerne noen riper og merker.

Slipt med P1000 og P3000 på de store feltene og 9my papir rondell på ”stripene”. Ble også strafferunde da tydlig en av MF hadde noe bøss i seg og lagde ”micro” riper……..

IMG_6663.jpg

IMG_6664.jpg

IMG_6668.jpg

IMG_6679.jpg

IMG_6680.jpg

Micro riper etter dårlig/møkkete MF se til venstre i bildene.

IMG_6727.jpg

IMG_6729.jpg

Før…

IMG_6566.jpg

Underveis

IMG_6641.jpg

Etter

IMG_6681.jpg

Fåreløpige resultater etter orange og EF

IMG_6683.jpg

IMG_6684.jpg

IMG_6686.jpg

IMG_6687.jpg

Begynte å bli litt lei så da måtte vi teste litt andre stiler…. Ingen av de ble noen stor hitt for kroppen i lengden men er jo greit å bryte det opp litt..

IMG_6688.jpg

Spark throwing FLEX som trenger litt stell etter hvert.. (ikke det beste bildet)

IMG_6700.jpg

Interiør:

Utstyr:

-Foma Mimo

-Chemival guys Green clean

-interiør børste

-Scholl ice 9000

-Scholl purple 9000

-Swissvax leather cleaner

-Swissvax leather milk

-Swissvax leather brush

-Swissvax Seal feed

-div MF og håndkler

IMG_6804.jpg

IMG_6797.jpg

Startet med støvsuging etter beste evne for å få opp mest mulig “løs” skitt før jeg startet med noen annet, alle detaljer, luftsluser osv ble tatt med datastøvsuger settet fra biltema.

Fant også noen billetter fra en ”Rogers” kamp, og bilen har vert i Norge i ca 14 år. Etter dette

Startet jeg med rens av tepper innvendig og gulvmatter. Det var litt sand i denne kan du si.

Seter ble renset ble leather cleaner og børste, ble to runder for å fjerne mest mulig før de fikk stå og tørke mens jeg vasket resten av interiøret med greenclean og microfiber som jeg skyller i vann ofte.

Tar mye møkk den green clean, var ikke lenge før vannet var helt svart. Fulgte opp dette med et par spray med purple 9000 og lett tørk med en tørr MF. Denne etterlater seg en fin halvmatt finnish og gir et ”nybil” inntrykk. Og til slutt ble matter lagt inn og seter satt inn med leather milk.

Alle pakninger fikk seg en god runde med seal feed, og fikk stå uten berøring over natten. Dvs dører og topp åpne. Og til slutt fikk vinduer en innvendig vask med Ice 9000 og Glass MF.

Utgangspunktet:

IMG_6710.jpg

IMG_6711.jpg

IMG_6714.jpg

IMG_6719.jpg

IMG_6720.jpg

IMG_6721.jpg

IMG_6724.jpg

IMG_6725.jpg

IMG_6726.jpg

Runde med seal feed

IMG_6744.jpg

IMG_6746.jpg

IMG_6747.jpg

IMG_6748.jpg

Teppe rensing… sprayet med greenclean og jobbet med børste før ”sugejobb”

IMG_6749.jpg

IMG_6750.jpg

Skinnrensing.. lar bildene tale det meste her…

RUNDE 1 ding ding.. mangler dama med skilt da..

IMG_6751.jpg

IMG_6752.jpg

IMG_6753.jpg

RUNDE 2

IMG_6754.jpg

IMG_6755.jpg

IMG_6756.jpg

IMG_6758.jpg

Interiør ferdig….

IMG_6760.jpg

IMG_6763.jpg

IMG_6764.jpg

IMG_6767.jpg

IMG_6770.jpg

IMG_6772.jpg

IMG_6769.jpg

Herfra og utover er det dårlig med bilder da det har klikket for minnekortet til kamera tydeligvis vil ikke kamera lagre alle bildene som blir tatt. Og det er helt vilkårlig hvilke bilder det lagrer.. så det var enda en sak som gikk dunken i dette prosjektet…. Hele den planlagte før og etter seksjonen er borte da det nesten ikke er ferdig bilder….

Beskyttelse:

Utstyr:

-Swissvax Concorso US (måtte jo ha dette til en US bil)

-Swissvax Autobahn

-Swissvax pneu glossy

-Swissvax seal feed

-Nanolotus proff glassforsegling

-3M scoth gard (impregnering)

-Chemical guys bare bones

-chemical guys new trim look gel

IMG_6704.jpg

IMG_6805.jpg

Men først en rask spyling av bilen med litt kontrollspray i kriker og kroker for å få vekk polish støvet.

Taket ble da også vasket med green clean og børste. Frontruten ble også i samme slengen rengjort med nanolotus vindus rens. Og skylt med mye vann. Når bilen var inne i garasjen igjen sugde jeg opp restene i sufleen med Mimo før det fikk stå og tørke ut resten.

Litt spyling med IPA og Kontrollspray sammen med vindus rensen til nanolotus.

IMG_6705.jpg

IMG_6706.jpg

IMG_6707.jpg

Reservehjulet måtte jo selvfølgelig også vaskes..

IMG_6708.jpg

IMG_6709.jpg

Motorrommet fikk så en ny runde med greenclean og mf før slanger fikk seal feed og alle deksler fikk new trim lokk gel.

Impregnering av sufle og siste totch på motorommet før runden utvendig.

IMG_6736.jpg

IMG_6737.jpg

IMG_6740.jpg

IMG_6742.jpg

Bilen fikk igjen sin nylakkerte frontfanger og deler ble vasket og satt inn med new look trim gel før montering. Så ble hele bilen ble kjørt med Cleaner fluid Pro. Ble litt med roterende og blå über og litt med DA og grønn über. Da flexen min begynte å spytte flammer og gnister. Å gå i det turtallet den ønsket selv. Trolig er børstene slutt, bare håper at ikke ankeret på rotoren gikk i samme slengen. Alle pakninger i motorrom fikk seal feed. Frø hele bilen fikk 2 lag med concorso US. Denne var snadder å jobbe med. Var egentlig ikke så veldig overbevist etter buffing, men når den hadde stått noen timer før jeg la lag nr to ble jeg stående å titte på den en stund med haka på brystet og tenke WOW… Så gikk jeg til med lag to med et smil fra øre til øre. Og tenkte håper eieren blir like fornøyd som meg.. dekk fikk pneu og felger fikk et lag med autobahn etter en kjapp runde med autosol og CG polerings ball. Hjulbuer fikk sitt andre lag med bare bones.

En liten vask og plast fornyer før montering av leppa.

IMG_6773.jpg

IMG_6774.jpg

Kjøre litt CFPDA da siden roterende ikke ville mer…..

IMG_6775.jpg

Voks av alle kriker og kroker før paneler..

IMG_6776.jpg

Voksen får stå å kose seg 10-15minutter før buffing

IMG_6777.jpg

IMG_6780.jpg

Noen skarve og få ferdig bilder av bilen…….

IMG_6781.jpg

IMG_6784.jpg

IMG_6787.jpg

IMG_6788.jpg

IMG_6789.jpg

IMG_6791.jpg

IMG_6792.jpg

IMG_6793.jpg

IMG_6794.jpg

IMG_6795.jpg

Så da var den bilen unna gjort. Kunden virket storfornøyd og var ikke sikker på om han ville kjøre den hjem. Og mente at nå burde han kanskje dra på utstilling noe jeg er helt enig i. tror ikke det er mange slike i landet som er like godt holdt.

Da har jeg bare brukt opp, en motor, en flex, en batteridrill og et minnekort på denne bilen…..

Flaks kan jeg vel ikke påstå jeg har hatt denne gangen….

Endret av Tyggern
  • DCN Poeng 39

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kort og presist... ble blankt dette Tyggern :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Funka som ei kule dette her. Teaser-lurte meg trill rundt i hvert fall :P

Cred for mistanken om at dette blir en skikkelig grom SS tråd ;)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

UPDATE!!!!! :D :D :D

Håper dere liker det.. selv om det er litt dårlig med ferdig/etter bilder..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Dette var en veldokumentert jobb Torgeir:-) Leste hele og likte best midtpartiet og slutten:-) Når jeg så hvor mye du har lagt ned av tid til skriving, så gruer jeg meg litt på å skulle begynne på to write-ups selv...

Bilen ble utrolig pen, og føler samtidig med deg på frustrasjonen du nok har hatt underveis med spesielt motoren her..

Uansett, en verdig oppfølger til forrige jobb kan man vel si :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Velly velly nise Tyggern... moro med demontering av motor også ved vask....

Cred til deg :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

DETTE var jobben sin det! En av de mest omfattende jeg har lest på lenge. Skikkelig bra dokumentert med bilder og bra writeup. Og ikke minst vanvittig god jobb. Creds fra meg :thumbup:

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Very nice ms :D Creds fra meg!!

takk ms ;)

Dette var en veldokumentert jobb Torgeir:-) Leste hele og likte best midtpartiet og slutten:-) Når jeg så hvor mye du har lagt ned av tid til skriving, så gruer jeg meg litt på å skulle begynne på to write-ups selv...

Bilen ble utrolig pen, og føler samtidig med deg på frustrasjonen du nok har hatt underveis med spesielt motoren her..

Uansett, en verdig oppfølger til forrige jobb kan man vel si :thumbs:

Jeg prøver å gjøre så godt jeg kan, og en dag om mange år kanskje jeg klarer å nærme meg dine jobber..

Men takker, litt venlig "press" på hverandre gjør bare at vi gjør en bedre jobb..

Bare jævlig sur for at minnekortet fucket opp hele opplegget mitt med detajer hvor jeg hadde lagt opp til en før og etter bilde seksjon.

Måtte bare fjerne den for å ha masse før bilder uten noe å følge de opp med ble bare rart...

Tror nok ikke alle mine S&S blir like omfattende i fremtiden...

Ja, denne jobben er det virkelig klasse over. :thumbs: Cred er sent .

hjertlig takk for det Christian

supert dette tyggis!

takk Hr LP

DETTE var jobben sin det! En av de mest omfattende jeg har lest på lenge. Skikkelig bra dokumentert med bilder og bra writeup. Og ikke minst vanvittig god jobb. Creds fra meg :thumbup:

Hyggelig å høre mighty82

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

UPDATE!!!!! :D :D :D

Håper dere liker det.. selv om det er litt dårlig med ferdig/etter bilder..

Jeg likte den mye. Write-upene dine er fabelaktig bra. Mange erfaringer som deles og fremgangsmåten er grundig forklart. Bilen ble flott. Cred for en detail-jobb det er lagt ned mye tid i. Flaks at bilen havnet hos en som ikke bare polerer, men også kan skru, når f***skapet ikke startet. ;)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Puh, da er jeg igjennom også Mr. ChewingGum..

Flott og veldokumentert jobb, og som du sier, eier burde absolutt være fornøyd.. Regner med at han skryter litt av jobben du har gjort til bekjente også..

Neste gang du treffer Popp når han er drita så har dere også noe å snakke om igjen når det gjelder am cars ;)

Cred er gitt og vel fortjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Torgeir,

Takk for en meget god og informativ tråd med glimrende forklaringer, ypperlige bilder og et aldeles strålende sluttresultat. Jeg leser mellom linjene at det var en del frustrasjon underveis - kanskje ikke med hensyn til selve bilen (bortsett fra motoren, men tidlig 90-talls amcars er ikke glade i vann der akkurat) men mer på at utstyret sviktet litt underveis. Regner med at Flæx'n har fått seg nye børster nå og at den fungerer som den skal - samt at nytt minnekort er handlet inn.

Avslutningsvis vil jeg gjerne si at jeg gleder meg til fremtidige tråder fra deg - de er alltid smekkfulle av god informasjon og bra tips for alle her inne. Unødvendig å si at kred-knappen er trykket, men jeg gjør nå det allikevel :)

:thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Med vennlig hilsen

- e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...