Gå til innhold

Hva blir din neste bil?


ESPP

Recommended Posts

Ja, hvordan bil blir den neste bilen du kjøper?, og hvorfor? Håper at det blir litt dypere enn bare bilmerke og modell. Forklar gjerne hva og hvorfor du vil ha den bilen og legg gjerne med bilder :)

Selv står valget mellom 4 biler, akkurat nå... Noe som endrer seg ganske så ofte egentlig, men kommer nesten alltid tilbake til disse fire. Er ganske så bilinteressert, så bruker litt av tiden min til å lese å sjekke opp nye og gamle biler :)

Idag kjører jeg en:

Mazda 6, 2006 5.dørs

2.3 sport AUT, 166 hk.

1. Skoda Fabia 1.4 TSI DSG RS

Pris: 328.000 kr levert Drammen.

HK: 180

NM: 250 fra 2000 rpm.

0-100 kmph: 6,9

En liten bil med masse sprut i. Er det utstyret jeg "må" ha i en bil, ikke mer. Blir sikkert lagt til noe hvis denne skulle bli aktuell. Er også utrolig glad i DSG girkassen til VAG - er vell den absolutt beste automatkassen som finnes, i allefall det jeg syntes.

bb_84900.jpeg

2. Skoda Octavia 1.8 TSI DSG L&K

Pris: 366.000 kr levert Drammen.

HK: 160

NM: 250 ved 4200 rpm.

0-100 kmph: 8,1

En litt større Skoda med ok drag i. Kan hende vi har barn før neste bil kommer, å da er denne mer sannsynlig enn Fabia'en. ;) Masse, masse utstyr i L&K pakken og en utrolig herlig bil å kjøre. Igjen DSG :)

5ES-4_315.jpg

3. Mazda 6 2.2 DE Sport 5d

Pris: 338.000 kr levert Drammen.

HK: 129

NM: 340 ved 1800 rpm.

0-100 kmph: 10,9

Har kjørt den nye typen Mazda 6 flere ganger og liker den kjempegodt. Fin blanding av sport og komfor i en "familiebil". Sportpakken inneholder alt av utstyr (Bortsett fra elektriske seter, skinn og navigasjon)

5HA_315.jpg

4. Toyota Avensis 2.0 D-4D DPF Executive

Pris: 321.000 kr levert Drammen.

HK: 126

NM: 310 ved 1800 rpm.

0-100 kmph: 9,7

Flott bil som også er meget driftsikker. Akkurat det utstyret som jeg ser på som nødvendig, blir nok lagt til litt hvis denne skulle bli aktuell.

4SA_270.jpg

Edit: Lagt til "Hoved eller hobby" i undertekst :)

Endret av ESPP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedbilen har jeg akkuart bytta, så har ikke tenkt så mye på det, men har planer når det gjelder hobbybilen som skal ut for salg sansynlig vis neste år..

Kjører idag:

1967 Buick Skylark med en masse custom

4,9L V8 på 220hk

skylark_wp7.jpg

Neste bil:

1965 Chevrolet Impala Coupe, blir vel å kjøpe noe og gjøre en del customjobb på selv

1965_impala.jpg

Neste bil etter det blir sannsynligvis drømmebilen:

1969 Chevrolet Camaro, blir garantert masse jobbing på denne både med understell, motor og ikke minst lakk

Forhåpentlig vis en oppborra 5,7L V8 på rundt 400hk

1969%20Camaro.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfin hobbybil du har nå og en Chevrolet Impala er virkelig en flott bil! Men Camaro er helt rå, kunne godt tenkt meg en sånn selv! Hadde det bare vært tid, penger og plass til det ;) Men har en "forkjærlighet" til Porche, så hadde nok blitt det hos meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn_A

I dag kjører jeg Bmw E91 2006 modell

post-810-085880000 1276459468_thumb.jpg

Denne bilen skal jeg ha en stund har jeg bestemt meg for :)  Men neste bil kunne godt vært den nye 5 serien F11 :)

BMW-5-Series-Touring-F11-1.jpg

Men har også veldig lyst på Bmw X5 :DBMW_X5_02.jpg

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører bare en 96mod Vectra b jeg :D

2.0 16v 136bhp men det funker da det å? :D

Funker knall det :) Men det som ikke fungerer er at du ikke har bilder, og ikke skriver hva du skal kjøpe neste gang ;)

I dag kjører jeg Bmw E91 2006 modell

Denne bilen skal jeg ha en stund har jeg bestemt meg for :)  Men neste bil kunne godt vært den nye 5 serien F11 :)

Men har også veldig lyst på Bmw X5 :D

Bmw 5 serien E91 er absolutt den peneste Bmw'en som finnes. Sikkert smak å behag, men jeg syntes den er en drømm for øyet. Desverre klarte ikke F11 å nærme seg engang. Ikke at det er en stygg bil, men E91 er helt rå :)

Bmw X5 er absolutt ikke dum ;) Stoor og bøs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker knall det :) Men det som ikke fungerer er at du ikke har bilder, og ikke skriver hva du skal kjøpe neste gang ;)

Har nettop tatt noen bilder etter den fikk stå en helg så kommer bilder i morgen tenker jeg :)

Neste bil er meget vanskelig og si da jeg er såpass ung og har altfor mye drømmer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Tenker nesten hver dag over hva den neste bilen skal være, men blir lenge å tenke siden jeg ikke er gjeldfri på 2-3 år..

Må være noe som er morsomt, har fine former,minimum 300hk,ikke for mye Ferrari stil siden jeg begynner å bli stor gutt nå.. Og ikke er stort mer enn 10 år gammelt.

Kjører for tiden

002-2.jpg

OG

untitled.jpg

Biler jeg har lyst på er:

BlueGTRfrontside.jpg

S1030189.jpg

LotusElise1.jpg

MyOldST205.jpg

SOARER.jpg

EVO.jpg

AE86.jpg

Vel, dette er det jeg har mest lyst på. Kan hende det blir en litt mere normal bil som er enklere å få kjøpt med skilt på også, men det må være morsomt å kjøre.Siste alternativ er å oppgradere mr2n fra 270 til rundt 500hk i motoren(80.000kr+).

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop tatt noen bilder etter den fikk stå en helg så kommer bilder i morgen tenker jeg :)

Neste bil er meget vanskelig og si da jeg er såpass ung og har altfor mye drømmer :P

Hehe, Ser fram til bildene! :)

Vel, dette er det jeg har mest lyst på. Kan hende det blir en litt mere normal bil som er enklere å få kjøpt med skilt på også, men det må være morsomt å kjøre.Siste alternativ er å oppgradere mr2n fra 270 til rundt 500hk i motoren(80.000kr+).

Mange stilige å tøffe biler der :) Surt at vi ikke har noen bane i Tromsø. Blir litt langt å pendle ned til Mo for å få kjørt litt. Hadde vi hatt bane, skulle jeg hatt en banebil! Men blir nok mer realistisk med en veteran for meg, foreløbig.

Edit: Spesielt Skyline kunne jeg hatt! Men en EVO hadde ikke gjort noe..

Endret av ESPP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Må kjøre 11 timer for å komme til norges beste baneanlegg jeg også(ACR). Derfor må jeg ha en bil som er morro både sommer og vinter og som jeg kan kjøre til bane om lysten blir for stor :) Har morsomme her også, men blir mest trollstigen å leke på i juni natta.Liker ikke kjøre fort der det er folk.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kjøre 11 timer for å komme til norges beste baneanlegg jeg også(ACR). Derfor må jeg ha en bil som er morro både sommer og vinter og som jeg kan kjøre til bane om lysten blir for stor :) Har morsomme her også, men blir mest trollstigen å leke på i juni natta.Liker ikke kjøre fort der det er folk.

Støtter den med ikke høy fart der det er folk :) Skulle gjerne hatt en rå bil på skilt, men der sier pengeboken nei. Derfor må en sånn bil bli banebil i mitt tilfelle. Å da er det mer sannsynlig at det blir en veteran på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Støtter den med ikke høy fart der det er folk :) Skulle gjerne hatt en rå bil på skilt, men der sier pengeboken nei. Derfor må en sånn bil bli banebil i mitt tilfelle. Å da er det mer sannsynlig at det blir en veteran på meg.

Veteran banebil? :) Som hva da?

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veteran banebil? :) Som hva da?

Nei, veteran som blir kjøpt en gang i framtiden blir neppe brukt på bane. Alt for redd for lakken ;)

Gammel 911, 944 eller 968 er noen av bilene jeg kunne tenkt meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

RS2en min blir bytta i en 2006 MB E280CDI eller en 2004 BMW 530D neste uke, om ikke noe annet spennende kommer opp.

De blir lagt rett ut for salg, da jeg har en ny Audi med 500hk+ på handen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med å kjøpe en VW Passat stasjonsvogn splitter ny eller et par år gammel...

Da vil jeg gjerne ha: DSG og 170HK R-Line ;) Sporty familiebil,med god plass ;) Veit jo aldri om det plopper ut en unge senere i livet ;) stylingen på denne evt blir:

Felger 18" eller 20"

Modifisert anlegg med god bass uten at det går utover plassen (Bygger inn sammen med en kamerat)

Sota ruter

Fete baklykter...

Chiptune motor opp til en 210HK (ja skal ha diesel)

Effektanlegg til og med grenrør ;) Effekt økning :)

Sikkert noe mere også,men skal ha litt plass ;) som sagt,må gardere seg fremover hvem veit,kansje det blir en liten junior ;)

Endret av Sokki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag har jeg en 2006 Lexus IS200d;

057_1.jpg

Innen høsten 2011 eller første halvdel av 2012 er det stor sjanse for at jeg har byttet til en Lexus CT200h, og den blir IKKE svart, i tilfelle lakken er like ræva som på IS'en;

ct200h_1.jpg

ct200h_2.jpg

ct200h_3.jpg

Mange mener nok jeg går litt feil vei både på den ene og den andre måten, men jeg skal bli enda litt mer økonomisk i bilveien for å få fatt på drømmehuset med kjerringa. Det betyr dobbeltgarasje med goood plass til egenutvikling og egeninnsats ift bilpleie :D

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag har jeg en 2006 Lexus IS200d;

Innen høsten 2011 eller første halvdel av 2012 er det stor sjanse for at jeg har byttet til en Lexus CT200h, og den blir IKKE svart, i tilfelle lakken er like ræva som på IS'en;

Mange mener nok jeg går litt feil vei både på den ene og den andre måten, men jeg skal bli enda litt mer økonomisk i bilveien for å få fatt på drømmehuset med kjerringa. Det betyr dobbeltgarasje med goood plass til egenutvikling og egeninnsats ift bilpleie :D

Åhh, har sikla litt etter CT200H :D Jeg syntes den er smooth! Er ganske spent på prisene på denne, noe som forhåpentligvis ikke er så langt unna?

Siden Audi enda ikke har greid å lage en ny bil uten LED-lys, så veit jeg ikke ass.... :P

Liker du ikke LED-lysene til Audi? Syntes de er flott jeg :)

Regner med å kjøpe en VW Passat stasjonsvogn splitter ny eller et par år gammel...

Da vil jeg gjerne ha: DSG og 170HK R-Line ;) Sporty familiebil,med god plass ;) Veit jo aldri om det plopper ut en unge senere i livet ;) stylingen på denne evt blir:

Sikkert noe mere også,men skal ha litt plass ;) som sagt,må gardere seg fremover hvem veit,kansje det blir en liten junior ;)

Det er absolutt en knallbil. Har kjørt en 170 hk utgave, manuell var det, og den var kjempebra. Absolutt en fin bil med masse drag. Men litt dyr for min pengbok hvis det skal være med 4-motion. :)

RS2en min blir bytta i en 2006 MB E280CDI eller en 2004 BMW 530D neste uke, om ikke noe annet spennende kommer opp.

De blir lagt rett ut for salg, da jeg har en ny Audi med 500hk+ på handen.

Ønsker gjerne bilder av bilen du har og evt av bilen du får bytta til. Er vell viktig med bilder av motorrom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min (eller vår) neste bil håper jeg blir som følger;

VW Multivan 2004 - 2009mod:

Foretrukket modell må være Highline med skinn, og alt det som følger med.

174HK TDI.

Fortrinnsvis manuell.

20" felger

Diskret styling

Senket.

Dette er jo bil til mellom 400.000 og 700.000 avhengig av kjørelengde og stand, men de rimeligste er innenfor rekkevidde av min lommebok - ikke de dyreste desverre ;

eks.bilde lånt fra www.vwbus.no/forum:

dsc00175b.jpg

Er jo ikke akkurat sportsbil-drøm, men har man kone og 4 unger blir vel dette det nærmeste jeg kommer.

Har også vært inne på tanken om å "chippe" denne, men det får tiden vise ;)

Endret av caravelleman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...