Gå til innhold

Rød Citroen C1(12/6.2010)


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Jeg og eieren starta kl 9 i morges med avfetning, bøttevask og clay.Er en meget velholdt bil, så clayen var nesten ikke skitten når jeg var ferdig. Skulle begynt med roterende, men hadde uansett tatt lang tid å få bort alle langsgående rds på tak og panser.Ser ut som en børstevask står for alle disse dype ripene. Brukte flex DA, orange og blå sholl pad og S03,S17 og S40 på hele bilen.Men rette valget hadde vært roterende med orange Sholl pad og Da med Orange Sholl og S40 Til slutt. Lakken var hardere enn jeg trodde.Er ikke sikker, men tror denne lakken er sånn omtrent medium hard.

Ferdig vasket og clayet bil.

001-14.jpg

Skulle prøve å ta noen 50/50 bilder, men var ikke fornøyd, så jeg reiv ikke av tapen.. :P Tok vel omtrent alt av swirls, men det ble med de.Fikk dempa rds noe, men ikke nok til at jeg vil skryte noe her,hehe.

003-8.jpg

Eieren lånte bilen min og dro hjem etter at vi hadde maskinpolert, vasket og tørka bilen.Jeg gikk 100 meter bort på stadion og så på bl.a nevøen og niesa mi spille cup :)

004-8.jpg

005-8.jpg

006-8.jpg

Tapte denne kampen Nordlandet(kristiansund)-ÅIF(Åndalsnes idretts forening) 3-2

Litt min skyld.hentet ballen fort ett par ganger, og de satte vinnermålet siste halvminuttet.

Så er bilen tørr og klar for Swissvax Insignis.Gikk ikke mye voks på denne bilen.All plast brukte vi Turtlewax ice på.

På dekk vertua bonds dekkfornyer.Ser denn ikke holder en regnskur omtrent, så blir å bruke noe annet senere.Men den er fin så lenge været er fint :)

Ferdig vokset.

023-5.jpg

024-6.jpg

027-5.jpg

007-7.jpg

009-8.jpg

010-6.jpg

011-6.jpg

012-5.jpg

013-6.jpg

014-6.jpg

015-7.jpg

016-6.jpg

017-8.jpg

019-3.jpg

020-5.jpg

021-4.jpg

022-6.jpg

  • DCN Poeng 1

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en god jobb dette :) Bilen ser strøken ut. Litt småtøff liten bil dette. Har faktisk aldri sett en sånn en etter veien før :huh:

Høres litt "spesiellt" ut med vertua bond som dekkfornyer ja :P men alt må jo prøves :P

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Snerten liten bil dette her ja som er tøff i rødt. ;)

Synd med de RDSene du ikke fikk bort men det ser blankt og fint ut. :D

Hva slags type TW Ice bruker du ? Er det den samme som går på både lakk og plast ? Husker jeg prøvde den da den kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Pent tyttebær du har lagt litt kjærlighet i denne helgen Hans Martin.

Flink og stå på du!!

Takk :) Har det morro, så kan ikke la være å holde på ;)

Ble blank denne ja, men vertua bond dekkfornyer? Er det Chemical Guys vertua bond du mener, så er ikke dette en dekkfornyer så ikke så rart den ikke holder så lenge...

Er ikke sikker hva det heter :) men det er kanskje bare for showcar look.

Ser ut som en god jobb dette :) Bilen ser strøken ut. Litt småtøff liten bil dette. Har faktisk aldri sett en sånn en etter veien før :huh:

Høres litt "spesiellt" ut med vertua bond som dekkfornyer ja :P men alt må jo prøves :P

Er bare en her også.har masse Toyotadeler.Aygo og en liten peugeot har omtrent samme karosseriet.

Snerten liten bil dette her ja som er tøff i rødt. ;)

Synd med de RDSene du ikke fikk bort men det ser blankt og fint ut. :D

Hva slags type TW Ice bruker du ? Er det den samme som går på både lakk og plast ? Husker jeg prøvde den da den kom.

Ja, blankt får vi altid til ihvertfall :D Ja, er den TW ja.meget drøy, og jeg finner ingen andre produkter som varer så lenge på ru plast. Du kan faktisk smøre inn lister med gammeldags turtle wax så de blir hvitskjoldete og enda vil ice gjøre plasten helt svart.holdt nesten ett år på faren min sin Omega. Rart.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Link til produktet?

Finner det ikke hos scandicshine lengre, og ikke google bilder. Er 1 liters flaske.Hvit med etikett md en bil og babe på tror jeg :)

unnskyld...heter optimum bond :)

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=14&products_id=171

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...