JonA

Wurth roterende/Skil hos Torshov?

Har snart bursdag, og ønsker meg roterende maskin :unsure: Jobber med bil, og wurth er en av de som sørger for at hyllene ikke er tomme for forbruksmateriell.. Jeg forestiller meg at det ikke er helt umulig å få tak i en PM250-E til en fornuftig pris.

Alternativet er Skil maskinen som selges på Torshov Bilrekvisita, den som var anbefalt som en bra nybegynnermaskin her på forumet..

Når jeg ser på specs på Wurth maskinen ser jeg at den har max RPM på 1500.. Er dette kompatibelt med Menzerna/tilsvarende produkter?

Jeg har vært full nok på interwebben til å bestille bakplate fra 3M, og menzerna "prøve-pakke" fra Shinearama, så jeg har på en måte forpliktet meg til å kjøpe ordentlig maskin.,

Har også Kestrel DAS-6/meguiars komboen fra Shinearama, og regner med at MG pad'sene sort, gul, burgunder+ små sonus pads kommer til å funke med en lavbudsjetts roterende maskin?

Blir glad for svar B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet om Wurth maskinens 1500 rpm er ok for f.eks menzerna sine polisher? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste poleringsmidler jobber greit på 1500rpm, men ville selv ha holdt meg til en maskin med litt mer speed tilgjengelig. Tidligere lå jeg sjelden over 14-1500rpm, nå bruker jeg ligge på rundt 2000. Grunnen er rett og slett at min forrige maskin jobbet best/lettest på rundt 1500 og flexen jeg nå bruker liker seg best rundt 2000...

Personlig er jeg ikke særlig glad i wurth sin maskin da den har turtallregulering som for min del er malplassert så er lett å komme borti å justere utilsiktet. Syns og den virker litt i overkant raklete i girhuset. Har prøvd 2stk, en ny og en brukt, begge var likedan. Når det er sagt virker maskinen veldig turtallsstabil og sterk.

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive