Gå til innhold

Tips til polering i hverdagens tidsklemme(ferdig)


Bjørgvin

Recommended Posts

Bjørgvin

Har klart å rydde litt plass i timeplanen denne helgen. Nærmere bestemt:

Lørdag: 10.30-14.00

Søndag: 16.00 -07.00 (kan stå hele natten i egnet lokale. Skal ikke på jobb denne dagen:-))

Bilen skal brukes noe i tidsrommet lørdags ettermiddag.

Bilen ser grei ut i lakken. Nylakkert ca 4 år siden og håndvasket skånsomt av meg siden. Men er jo kommet litt swirls alikevel ser jeg.

Noen dypere riper på utsatte steder som ved bagasjeromåpning, topp av skjerm foran etc..

Jeg har brukt roterende 1 gang før. Da sveipte jeg over denne bilen med menzerna 106. For glansen sin skyld.

Produkter til rådighet er:

-menzerna SIP

-menzerna 106

-meguairs ultimate compound

-roterende maskin

-DA maskin

-Sonus blå og gul pute. Stor og liten

Hvordan ville dere brukt tiden på denne jobben? Jeg trenger ikke 100% resultat

Muligens jeg gjør det slik:

Lørdagen starter med vask og claying. Prøver meg derretter på de verste stedene med menzerna og roterende.

Søndagen vasker jeg igjen og går over med Megs UC på DA.

Timene fyker jo i tillegg til at jeg ikke er erfaren...

Noen innspill på dette? Eller ville dere bare begynt panel for panel på lørdagen? Ferdig med LSP og det hele..

Endret av Bjørgvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Bare en ting å tilføre som eg kommer på i farten, husk å maskere alle plast og gummilister. Ellers ser oppsettet greit ut. Sikkert andre som har noe mer å tilføye, men maskering er et av de viktigste punktene ved polering. Lykke til då :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Er det maskeringsteip type blå utendørs maler-teip, eller er det en helt lik i annen forpakning bare 3X så dyr som brukes til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det maskeringsteip type blå utendørs maler-teip, eller er det en helt lik i annen forpakning bare 3X så dyr som brukes til det?

Du må gjerne bruke en som er helt lik og 3x så dyr hvis du føler for det, men vanlig blå 3m tape funker bra det. :P Har brukt hvit tape også, men ikke la den sitte på lenge, da sitter limet igjen på bilen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... limet henger igjen på listene med billigtape - går sikkert greit å fjerne det med noe greier men det tar tid det og. Blå 3M er kjekk

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørgvin

Takker for tilbakemeldinger.

Tok taket med UC, finish pad og kestrel das6. Gikk lekende på vaskeriper. Men må over et sted med roterende da jeg tydeligvis fikk noe i paden som lagde riper. Så det på det ocillerende mønsteret ripene hadde:-)

Tok også veldig bra i området rundt håndtakene.

Blir en lang kveld/natt imorgen... Men bare til å finne roen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørgvin

Da var jeg hjemme igjen. Fant ut at Menzerna SIP på gul sonus og kestrel DAS6 DA maskin ga et resultat jeg kunne leve med om jeg ikke rakk en runde med 106ff. Noe jeg ikke gjorde. Tok swirls og annet knæsk rimelig greit og ga en grei glans.

Spredte på lavt, så 3 pass på 6, så refinet jeg uten press på 4.

Første to bilder er etter IPA. Siste to er etter ett lag med Pinnacle signature2.

21b31018fb616e28a0b93cba4c6dcb10.jpg?ts=

http://www.fotothing.com/photos/121/121a11596748a4c86906f8600d02a7f8_c2c.jpg

http://www.fotothing.com/photos/745/7458b0399005529d0a9561fdfb2a171a_c2c.jpg

http://www.fotothing.com/photos/f89/f8989dd62c9c6a396301e8dd72392406_c2c.jpg

Ser på siste bilde at jeg har slurvet med plastfornyeren!! Mangler et lite felt. Må rettes imorgen:-)

Endret av Bjørgvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først får du honnør fordi du rydder tid og prioriterer i en såpass stram timeplan, deretter

blir det honnør for en voldsom blank bil. B)

Synes dette så veldig bra ut jeg

mvh

Ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørgvin

Takker!

Blankeste 96mod i gaten :-) Så bra ut i solen idag.

Deilig å vaske bilen uten å måtte bruke 2 tørkehåndkler i prossessen med å få vannet av bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...