Gå til innhold

Første erfaring av Surfex HD


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Var nettopp ute i regnværet og testet SurfexHD med blanding 1:5 i sprayflaske på Transporteren og må si jeg ble mektig imponert over denne!

Prøvde den på og rundt diesellokket på transporteren som var så ogsi helt svart!

Sprayet på og ALT kunne sveipes LETT av med microfiber!!

Ingen andre avfettinger jeg har... ikke engang Prickbort klarte dette.

Surfex erdermed min favoritt når det gjelder avfetting :)

Fikk ikke tatt bilder da det øset ned med regn, men skal ta en mer grundig test senere...

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfex er best på det den er best til for å si det på den måten :) Den duger ikke på det prickbort er god til. Generell møkk og organisk skitt tar den veldig lett. Men bare så du vet det så stripper 1:5 LSP på et blunk. Man må ned på 1:20 for å få den bortimot LSP safe :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Surfex er best på det den er best til for å si det på den måten :) Den duger ikke på det prickbort er god til. Generell møkk og organisk skitt tar den veldig lett. Men bare så du vet det så stripper 1:5 LSP på et blunk. Man må ned på 1:20 for å få den bortimot LSP safe :)

Varebilen (Transporter'en) har faktisk ALDRI sett en voks, så det er nok ikke noen fare med det tror jeg :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Rustfjerner (for de som er plaget med det), Noe av det bedre som finnes, er i gel form så kan smøres på med f.eks pensel :)

Åja... hehe.

Høres bra ut det... men rust har jeg nok ikke på min bil.... og kommer vel heller aldri til å få det...default_cool.png

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange her inne som er plaget med det problemet men greit å tilby det til de som trenger det, fungerer på alt av metall så trenger ikke bare være bilrealtert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hjelp av en mekaniker til å montere drevet på Windyen min for noen uker siden. Han hadde bare gamle hansker med seg, som var brukt noen dager på verkstedet (bil) så de var oljete og deilig. Sa ingenting først, men så tok han de av seg, men da var skaden skjedd. Drevet som hadde fått to strøk med spraybokslakk etter nedpussing og to strøk med klart bunnstoff i tillegg til nye dekaler så ikke ut. Når han var ferdig tenkte jeg at jeg skulle vaske det. Lakken var ganske fersk, så var litt forsiktig. Hadde tilfeldig med CG windowclean, så jeg prøvde dette. Tok nada.

Så sprayet jeg forsiktig på Surfex HD 1:5. Wiped og alt var borte...sykt. Jeg som trodde den var dårlig på oljesøl. Helt konge der også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er Surfex snill mot den naturlige fettblandingen i dekka, slik at de ikke blir hardere og grå istedetfor svarte? Så man ikke blir blir enda mer avhengig av dekkfornyer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Jeg har lest mye skryt om Sufex HD. Men det er mange forskjellige blandingsforhold som brukes. Hva med og sette opp en liten oversikt over hvilket blandingsforhold man bruker til forskjellige oppgaver.?

Motorvask 1:10

Plastikk vask 1:10

LSP safe avfetting 1:20 osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Godt det er flere som har fått øynene opp for surfex HD. Brukt den en god stund nå og den er helt fantastisk.

I vinter sparte den meg for mange problemer ihvertfall. Brukte ca 1:30 som prewash og det tok all vintermøkka.

Og når den er så sykt konsentrert så sliter jeg med å bruke opp de 2 literene jeg kjøpte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...