Gå til innhold

Hvor mange bilder er for mange for S&S??


Tyggern

Recommended Posts

Tyggern

DRiver med litt S&S og lurer litt på hva folket mener er for mange bilder for en S&S...

Sitter med en drøss med bilder og syntes det er vanskelig å velge bort noen, og har ikke tatt ferdig bilder enda en gang...

Sletter selvfølgelig dårlige eksponeringer og uklare bilder.

Men når en gjør mye forskjellig på en bil vil en jo dokumentere alt også.

P.S det er ikke mange "like" bilder....

så del i veti dere meninger..

100-200

200-300

300-400

400+ ???????

Nå er vel 500 bilder maks for et innlegg så mer en det blir det vel ikke ;)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted mellom 100 og 300 bilder rent praktisk sett mht refresh av tråd, lastetider etc. Rent følelsesmessig så sier jeg 1000+ :)

Selv har jeg ikke kommet meg over 50-70 bilder på en tråd ennå, men det er fordi jeg bruker for lang tid på fotograferingen i tillegg til at jeg er sjukt treig med Metabo'n også - kan'ke holde på med 1-stegs i 3 dager... :)

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som mulig er jo fint, men jeg rister ofte litt på hodet når jeg ser mange bilder på rad som er nesten helt like. Og forresten, kvalitet over kvantitet! :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge det er forskjellige bilder og man har noe å si til nesten alle bildene så kan det være så mange bilder man kan for min del :)

Og som sagt over her, kvalitet over kvantitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bilder av forskjellige motiver er bra...mange nesten like bilder er ikke så interessant

Enig med Mighty om kvalitet foran kvantitet men dårlige bilder er alltid bedre enn ingen bilder (sier forumets verste fotograf :rolleyes: )

Fint hvis bildene er resizet såpass mye at det ikke tar år å laste ned - det finnes S&S tråder her inne hvor jeg rett og slett har gitt opp å laste inn fordi bildene er så enorme :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint hvis bildene er resizet såpass mye at det ikke tar år å laste ned - det finnes S&S tråder her inne hvor jeg rett og slett har gitt opp å laste inn fordi bildene er så enorme :mellow:

Hørt om bredbånd? ;)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om bredbånd? ;)

Nei, Hva er det for noe :rolleyes: - åh ja, jo det er noe fra gamledager......

Mulig jeg burde bytte tilbake fra fiber til kobber igjen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du satt på isdn linje jeg, hehe. Men da må det vel bare være tålmodigheten som er problemet da :P Tror aldri jeg har brukt mer enn 20 sek på å laste en tråd. Selv her på jobben med sugen 2mbit linje. Men jeg nedskalerer alltid til 1280 x *** selv :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Jeg er også enig i kvalitet over kvantitet.

Å sletter alle uklare eller bilder som ikke sier noe. Prøver også å dropper 70 bilder av vask som er kliss like bare andre steder på bilen.

Jeg skal prøve å legge en litt annen vri på S&S som kommer til søndag/mandag med tanke på bilder og "trinnene" i jobben.

Så ønsker jeg at dere skriker ut om både ris & ros når den tiden kommer.

Men jeg kan vel si at jeg tror ikke jeg klarer å skjære det ned til unner 300 bilder denne gangen..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt på dette selv etter å ha lest de virkelig lange trådene her, samtidig som jeg lagde boxster-tråden. Mye bilder kan fort bli for mange.

For min egen del i fremtiden kommer jeg til å satse på færre, men bedre bilder, og mere bilder av typen "før-etter" og heller fyldig tekst om arbeidsmetoder og produkter. Bilder av vask vil utgå i fremtiden fra meg, det er bare uinteressant, men mindre man skal vise effekten av en felgrens eller såpe.

Man trenger lizzzzom ikke fem bilder av den samme felgen med såpe på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i den. Det er liksom det samme som går igjen hver gang, så det kan være kjedelig å se bilder av en bil som blir vaska så ofte. Jeg tar som regel bilde før vask, og etter vask.

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Kvalitet over kvantitet helt klart. Før etter bilder er helt supert. Liker godt at det er kommentarer til bildene. Liker også vaskebilder der produkter jobber bra og møkka renner av. Med Fiber venter jeg kun noen sekunder på å laste DCN tråder uansett antall bilder, så kjør på og knips i vei :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bilder er gøy, så lenge det er litt forskjell på bildene. Å se en 15 bilders prosess av vash av en hjulbue som blir vasket kan ha noe for seg så lenge det skjer noe på bildene. Men å vise 15 bilder pr hjulbue er ikke helt nødvendig dersom samme prosessen foregår hver eneste gang, og det ikke er noen spesielle nye utfordringer på de neste, Men igjen, det er ikke noe problem å vise frem resultatene av vasken for å vise at alle sammen faktisk er blitt rengjort bra nok.

200-400 er fint for en "normal" detailing, mens de mest ekstreme tilfellene er det bare gøy med enda flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...