c-w203

Trenger produkt tips til knall rød bil

Hei

Jeg har en knall rød (guards red) Porsche som er 10 år gammel. Bilen er faktisk veldig bra i lakken og kun håndvasket, men alt kan jo bli bedre :-)

Jeg har alltid sverget til Autoglym polish produkter og shampo, men så oppdaget jeg dette forumet.

Så mitt spørsmål er:

Hvilket produkt annbefaler dere til og rense lakken før bilen skal poleres?

Hvilke produkt skal jeg polere/vokse med?

Hvilke produkt bør jeg bruke ved fremtidige vasker?

Noen andre ting jeg bør tenke på for og få en flott bil?

Vil gjærne ha produkt navn, og forhandler (evt nettbutikker).

Takker for info.

Endret av c-w203
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tenkt å kjøpe deg maskin, eller er det håndprodukter du skal bruke?

Eventuellt kan du få ein her på forumet til å polera bilen din med maskin, so kan du vedlikholda lakken med håndprodukter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er en Porsche så er vel kun det beste godt nok?

Swissvax Cleaner Fluid Regular, Swissvax Zuffenhausen voks(Voks til Porsche sitt klarlakksystem) og Swissvax Car Bath som såpe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale å lese guidene her på forumet "bilpleie for dummies" som forklarer mye av det du sikkert har spørsmål om :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

31234_1429054453667_1452005100_31141300_5615249_n.jpgJeep Grand Cherokee 96 modell

Scholl S30+ på Orange Scholl pad og Metabo 12-175

Swissvax Cleaner fluid+ 2x Swissvax Shield.

31234_1429054493668_1452005100_31141301_3723844_n.jpg

På bildene som følger er bilen behandlet med 3M finesse it medium rubb på ull og 3M finesse it polish på sort 3M skum pad med DA maskin. Som forsegling ble 2x CG M-seal. Jeg synes M.seal hevet glansen og dybden i den Røde lakken.

17531_1340489079588_1452005100_30939368_4789032_n.jpg

17531_1340489159590_1452005100_30939369_1095548_n.jpg

Endret av TotenJeep
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale å lese guidene her på forumet "bilpleie for dummies" som forklarer mye av det du sikkert har spørsmål om :)

Det skal jeg selvfølgelig gjøre.

Har brukt timevis i arbeidstiden her inne allerede i dag :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tenkt å kjøpe deg maskin, eller er det håndprodukter du skal bruke?

Eventuellt kan du få ein her på forumet til å polera bilen din med maskin, so kan du vedlikholda lakken med håndprodukter.

Til vanlig så håndpolerer jeg. Blir det mye bedre om man går over til maskin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker man forbruker produkter som inneholder lite eller ingen slipemidler så kan man få bortimot samme resultat for hånd. Men hvis man bruker profesjonell polish (slipemiddel) som de fleste av oss entusiaster bruker så må man ha maskin for å få utnyttet det :) Man vil med maskin og og profesjonelle produkter få ganske mye bedre resultater da man fysisk sliper ned lakken og fjerner permanent både vaskeriper og RDS.

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som de andre sier her så vil du oppnå ett mye bedre resultat med maskin. Jeg har knall rød bil (Opels Magma rot) og skal snart teste denne voksen på min bil http://blankbil.no/ds_product_info.php?cPath=22_77&products_id=438

Den er laget for å fremheve spesielt rød lakk, så burde bli bra :) Her kan du kjøpe en liten prøve krukke som holder til hvertfall 2 lag på bilen din.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke få fullrost Swissvax nok på røde biler. Har riktignok kun polert en som er helt ny, men er imponert over dybden og glansen som vart i den lakken. Til og med selgerene hos Møller (stod og polerte i butikken før den ble levert...) trodde ikke det kunne være så stor forskjell. Nå var jo dette en helt ny lakk som ikke var plaget med riper eller noe, så dette blir å anse som et tips til voksprodukter. Her ser du resultatet:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/6313-audi-a5-sportsback-s-line-faar-swissvaxfoer-levering/page__p__137233__fromsearch__1#entry137233

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke få fullrost Swissvax nok på røde biler. Har riktignok kun polert en som er helt ny, men er imponert over dybden og glansen som vart i den lakken. Til og med selgerene hos Møller (stod og polerte i butikken før den ble levert...) trodde ikke det kunne være så stor forskjell. Nå var jo dette en helt ny lakk som ikke var plaget med riper eller noe, så dette blir å anse som et tips til voksprodukter. Her ser du resultatet:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/6313-audi-a5-sportsback-s-line-faar-swissvaxfoer-levering/page__p__137233__fromsearch__1#entry137233

Så på den der, A5´en lekker sak.

Blir nok Swissvax ja, men ikke helt bestemt meg for type enda.

Lurer litt på Zuffenhausen, men hva mener Swissvax med "voks for nyere porsche modeller"... hva er nyere?

Jeg er jo nybegynner og må på stor handling, har jo ingen enda (bortsett fra mye autoglym da) :-), så jeg sitter her og prøver og lage meg en handleliste for nybegynner :-)

Ellers så venter jeg på en ny Golf 2011 (grafitt blå farge) i løpet av høsten, og ser at det kanskje kan svare seg og få klargjøre den selv?

Leter etter tråder her for hvordan man går frem step by step for klargjøring av ny bil.

Endret av c-w203
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk på at det er grunnarbeidet som gir den store wow-opplevelsen, ikke bare voksen som legges på toppen. Og som det blir sagt ovenfor her så er det nok noen flinke folk i nærheten av deg som kan hjelpe deg med grovarbeidet (ripefjerningen) dersom du ikke har lyst til å investere i fullt utstyr med en gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er startpakke med Swissvax produkter kjøpt.

Men skal det noe produkt på bilen i mellom CF og voks? (tenker da på polish)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er startpakke med Swissvax produkter kjøpt.

Men skal det noe produkt på bilen i mellom CF og voks? (tenker da på polish)

CF er på en måte "polishen", så det skal normalt sett ikke noe i mellom. Husk å claye bilen før du begynner med CF. Så gleder vi oss til å se etterbilder :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte inn produkter for en liten stund siden, men har ikke fått tid til og begynne med de før i dag.

Har vasket bil i 5 timer i dag, og naboene tror det har klikket fullstendig for meg :unsure:

Hadde to runder med citrius wash i foam cannon, og Swissvax Car bath håndvask.

Deretter var det en runde med Clay (som i grunn ikke ga meg den helt store opplevelsen, men den tok nå opp litt da).

Avsluttet dagen med en ny runde car bath håndvask og tørket bilen.

Hadde tenkt og fortsette i morgen med CF, men lurer på om det er / blir noe problem med at det har lagt seg støv på bilen over natten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør nok vakse bilen samme dagen som du skal jobbe med lakken ja, i allefall hvis den står ute?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den står inne i garasje, glemte jo og nevne det :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den står inne i garasje, glemte jo og nevne det :rolleyes:

Hvis du støvtørker forsiktig i morgen, går det bra hvis du skal korrigere. Hvis du bare skal legge sealer/voks ville jeg spylt av og tørket bilen for sikkerhets skyld.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SV Zuffenhausen luktet jo kanongodt, og resultatet var jeg fornøyd med også.

Hvor mange lag med Swissvax annbefales og legge?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 lag holder det, da har du dekt godt over... så kan du legge på et lag etter 2 måneder feks for kos.. husk også Swissvax Nano Express etter vaskene, den booster voksen bra også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive