Gå til innhold

Scholl produkter på Hex-Logic pads?


FiveInline

Recommended Posts

FiveInline

Heisann..

Første innlegg her :)

Har kjøpt meg Scholl poleringspakke fra ScandicShine..

Fikk med Flex roterende, Scholl S03+, S17 og S40 og 4 pads fra Hex-Logic?

Legger ved link til pads her:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=index&cPath=10&sort=20a&filter_id=5&alpha_filter_id=0

Fikk alle utenom den gule padsen..

Jeg er veldig usikker på hvilke produkter som skal på hvilke pads så prøvde med S40 på litt myk pad nå (Grå)..

Kanskje noen her kan si hvilke produkt som skal på hvilke pads? :)

Jeg prøvde litt på bagasjeluka på bilen min, en Audi med svart metallic lakk!

Jeg hadde 3 flekker med produkt på og kjørte ca halve luka!

Kjørte noen runder med litt press før jeg letta av litt mer slik at jeg bare hadde vekta på maskinen..

Merka at den tok tak noen ganger, så stoppa opp da..

Kjørte på trinn 1 og 2 på maskinen.. Husker ikke hvor mange rpm det er atm!

Den fjerna godt med swirls og riper, men jeg fikk kjørespor her.. Hva gjør jeg galt?

Har lyst å ta hele bilen, men vil ikke gjøre det hvis jeg får disse kjøresporene over alt !

Kan også nevne at det ikke er første gang jeg bruker roterende, men er fortsatt nybegynner :)

Legger ved 2 bilder her som jeg tok underveis:

Prøvekjøring:

DSC02810copy.jpg

Her har jeg tatt hele luka og begynnt på runde nr.2. ser godt hologrammene her.. :

DSC_6636.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert du har gjort noe galt ;) Prøv og gå over en runde med fin polish (S40) og fin pute.Mulig du kan få deg en bedre opplevelse da .

Endret av Arne
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær og sikker på at du får vekk alt av oljer fra polishen så du ikke blir lurt til å tro at du har spøkelser og så er det bare oljene som ligger der og kødder seg

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær og sikker på at du får vekk alt av oljer fra polishen så du ikke blir lurt til å tro at du har spøkelser og så er det bare oljene som ligger der og kødder seg

Enig.. Dette lurte meg. Og etter gode tips fra forum-medlemmer viste det seg at det bare var oljer og svetting som lurte meg trill rundt.

Wipedown og sjekk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Takk for svar her! :)

Som noen sier her så er det ikke sikkert jeg gjør noe galt!

Kanskje jeg bare blir litt lurt :P

Bilen er en Audi urS4 ja usikker på om det er LY9Z eller LY9P fargekode på den. :)

Men Wipedown?

søkte litt her og så at man kan blande det selv?

Kjørte en runde med litt vann på etterpå, og den ble bedre å kjøre over da. Kanskje det blir bedre med litt Quick Detailer på?

Skal prøve litt senere idag igjen hvis jeg får blanda meg noe " wipedown " :)

Noen tips til hva jeg må kjøpe inn til dette?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batterivann og forgasser-rens fra biltema feks.

Personlig mener jeg Menzerna Top Inspection, 3m kontrollspray og andre tilsvarende produkter fungerer bedre, men koster og litt mer.

Bare som et stalltips.

Når det gjelder vann eller qd som spray syns jeg nesten vann er best, qd'en har på enkelte biler ført til en heving av temperaturen og mer bitt, men mulig det skyldtes en litt spesiell lakk og at panelene var gode og varme når jeg sprayet på, slik at vannet i qd'en fordampet litt fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. hvilke pad til hvilket produkt så varierer det med hva du vil oppnå, og hvilken lakktype det er på bilen. Må bare prøves, og det som fungerte på den blå opelen fungerer ikke nødvendigvis på den svarte forden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Sjekka litt i boden og fant ei flaske med Wolfgang Instant Detail Spritz.. Kan denne brukes som wipedown?

Står i teksten at den fjerner fingermerker ol.

Om ikke denne er brukende kan jeg blande selv med batterivann og kondensfjerner? :)

gxi : Kanskje jeg har kjørt for seint da?

Skal prøve å kjøre litt fortere neste gang :)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" med produkter som Scholl er at om man ikke får RPM nok, så vil de aldri kutte jevnt. Høyere RPM => Mindre cut. Lavere RPM => Mer cut. Mye cut uten overgang med lite cut gir hologrammer. Scholl-flaskene sier 1500-2500 om jeg ikke husker feil. Ligger man på under 1500rpm blir det nok aldri helt jevnt. Vil tro Flex med min. 1100 ligger på rundt 1300 på hakk 2, og det blir for lite. 2000rpm er ok. Over 2500 er ikke vits.

Endret av gxi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Vil ihvertfall anbefale deg å bli en smule vant med maskinen før du beveger deg oppover mot 2500rpm ;)

X2..

Er sjelden jeg ligger på 2500 rpm, som regel er jeg på ca 2100 rpm som høyeste.. Blir også fort varmt på 2500..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Igjen, takk for svar! :)

Setter pris på alle tips & triks dere kommer med ;)

Prøvde på nytt idag, og må si det ble forbedring.

Merka også at maskinen var mer samarbeidsvillig med turtall på 1500-1900rpm enn når jeg bare kjørte på 1 steg (1100)!

Den gikk tørr noen ganger men når jeg påførte noen sprut med vann gikk det fint igjen :)

Prøvde også denne sprayflaska fra Wolfgang når jeg var ferdig med maskinen. Vet ikke om den hjelper så mye på wipedown, men føler hvertfall det hjalp :P

Jeg har ikke garasje her jeg bor, men står i skyggen og kjører ut i sola for å se på resultatet!

Ble ikke helt kvitt hologrammene, men jeg ble kvitt endel :)

Tok noen bilder underveis, men litt vanskelig å se siden sola var på vei ned og vinkelen ble da litt feil.

DSC_6645.jpg

Jeg ble hvertfall fornøyd med resultatet idag iforhold til i går når jeg sammenligner bildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Det der er jo en kjempeforbedring i forhold til forrige resultat :)

Et aldri så lite tips når du jobber med scholl produkter er å ikke bevege maskinen for fort over panelet, men heller jobbe seg sakte over det aktuelle området. Du vil merke at maskinen blir mye lettere å styre og at det blir mindre produktrester som "brenner" seg fast i lakken, noe som forøvrig kan fjernes lett med litt mer produkt,.Dette gjelder spesielt de grovere rubbingene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
FiveInline

Har nå fått polert hele bilen..

Fikk ikke så mange bilder underveis, men fikk tatt noen..

Ble fornøyd med resultatet. Ble litt hologrammer igjen på a - c stolpene og litt oppå den ene bakskjermen, men dreit i det :P

Syntes det fungerte greit med Hex-Logic pads sammen med scholl produkter.

Har nå bestillt scholl pads også slik at jeg har dem også..

Litt før bilder : ( Fikk bare tatt av panser siden det var værst.. )

DSC_6314.jpg

DSC_6311.jpg

Underveis :

DSC_6712.jpg

DSC_6711.jpg

Etter LSP:

DSC_6785-1.jpg

DSC_6781.jpg

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...