Gå til innhold

Hvilke bøtte?


Arild81

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle kjøpe meg ei sånn bøtte med grid i.

Noen som har prøvd noen av disse?

Shinearama White Bucket with Red Grit Guard (2 items)

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=SHI-BUCKET-SET2

Stjärnagloss See-Through Bucket with Red Grit Guard (2 items)

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=STG-BUCKET-SET1

Meguiar's Bucket with Grit Guard & Lid (3 items)

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=MEG-BUCKET-SET

Eller andre som er bedre men i ca samme prisklasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Bruker den Meguiars bøtta du linker til og den fungerer utmerket til mitt bruk. Har også Scandicshine bøtta på 18,9 liter. Meguairs bøtta er vel 13 liter og jeg kan ikke se at jeg skulle trenge noe større enn det. Skal investere i noen av de Stjarnagloss bøttene til Shinearama etterhvert

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den Meguiars bøtta du linker til og den fungerer utmerket til mitt bruk. Har også Scandicshine bøtta på 18,9 liter. Meguairs bøtta er vel 13 liter og jeg kan ikke se at jeg skulle trenge noe større enn det. Skal investere i noen av de Stjarnagloss bøttene til Shinearama etterhvert

Ok, for vente litt å se jeg da. Syns det er litt drøyt å bruke flere hundre på ei bøtte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Ok, for vente litt å se jeg da. Syns det er litt drøyt å bruke flere hundre på ei bøtte.....

Er drøyere å bruke mange tusen på lakkering når du plutselig har en stein som har blitt med på et vis og du drar den over lakken istedenfor. De hundrekronene en skikkelig bøtte med gritguard koster, er bare en sikkerhet for en blankere, og mer velholdt bil. Koster deg én stor pizza med 1,5l brus på Peppes.

;)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er drøyere å bruke mange tusen på lakkering når du plutselig har en stein som har blitt med på et vis og du drar den over lakken istedenfor. De hundrekronene en skikkelig bøtte med gritguard koster, er bare en sikkerhet for en blankere, og mer velholdt bil. Koster deg én stor pizza med 1,5l brus på Peppes.

;)

Sant nok, har jo allerede brukt en god del tusen på produkter og verktøy..... ;)

Har allerede brukt 8000kr denne mnd, selv om jeg har masse i fra før av......

So what the hell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler dere virkelig at 16 liter er stort nok? Hvis jeg vasker med redskap som tar mye fann, f.eks CG 3" washpad (den tar myyyye vann) så går bøtta tom før jeg er ferdig. Volumøkningen til 5-gallon bøtter (18,5 liter) synes kanskje ikke voldsom, men husk at gritguard tar bort det samme volumet i alle bøttene. Slik sett blir den "opplevde" forskjellen mye større med en større bøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler dere virkelig at 16 liter er stort nok? Hvis jeg vasker med redskap som tar mye fann, f.eks CG 3" washpad (den tar myyyye vann) så går bøtta tom før jeg er ferdig. Volumøkningen til 5-gallon bøtter (18,5 liter) synes kanskje ikke voldsom, men husk at gritguard tar bort det samme volumet i alle bøttene. Slik sett blir den "opplevde" forskjellen mye større med en større bøtte.

18 liter er ett minimum etter min mening....har selv 20 liters bøtter som gjerne kunne vært 25 liter for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til de som er på jakt etter større bøtter enn 20 liter er "vinbøtter" fra Europris. Rommer et sted mellom 25-30 liter tror jeg.

Eneste minuset er at Grit Guarden blir litt liten i bunn av bøtta, da bøtte har litt større diameter. Koster ca 80-100,- pr bøtte inkl. lokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inzane2012

går det ikke ann å kjøpe bare grit guard'n da? ei bøtte er nå vel bare ei bøtte, med mindre den er lagd av nanorør og superslick teflon? kan liksom ikke helt se for meg at ei bøtte skal vere bedre enn noen andre, bortsett fra at volumet kan vere litt større ;)

Endret av Inzane2012
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Wolfgang bøtta med skrulokk (blankbil).

går det ikke ann å kjøpe bare grit guard'n da? ei bøtte er nå vel bare ei bøtte, med mindre den er lagd av nanorør og superslick teflon? kan liksom ikke helt se for meg at ei bøtte skal vere bedre enn noen andre, bortsett fra at volumet kan vere litt større ;)

Det er viktig at grit guarden er tilpasset bøtta, slik at den sitter helt inntil kantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt 18L hittil og synes det er alt for stort da jeg aldri bruker opp halvparten. Så jeg har nettop bestillt et par av disse bøttene fra shinearama.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scandicshine kommer med bøtter med skrulokk og gritguard til rundt 250 kr nå. BILLIG

Når kommer disse for salg da?

Er de på 18 liter?

Høres ut som en god deal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...