Gå til innhold

Gjør Vertua Bond & SV cleanerfluid Pro samme jobb


Jan Erik Rasmussen

Recommended Posts

Jan Erik Rasmussen

Sikkert et skikkelig dumt spm, men jeg prøver å plasere litt produkter i forhold til hverandre. Har Vertua Bond 408 og Swisswax cleaner fluid Pro samme funksjon, eller brukes det til forskjellige ting ?

Endret av jerasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Erik Rasmussen

Cleaner fluid pro er litt anderledes for den FJERNER defekter (dog små), og den andre skjuler så godt den kan ;)

Vil det si at Vertua Bond, inneholder fillers mens Cleaner fluid inneholder lett slippemiddel ?

Endret av jerasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bruke Vertuabond for hånd eller med DA maskin, mens CF PRO er et produkt for maskinpolering. (DA og roterende)

Fra Swissvax sin hjemmeside :

Cleaner Fluid Professional er en rensepolish for poleringsmaskin av samme høye kvalitet som resten av vår produktportefølje. Den er spesielt konstruert for maskinbruk og den kan avsluttes med før man går i gang med voks i og med at den inneholder samme type oljer som vår standard Cleaner Fluid som brukes for hånd. Cleaner Fluid Professional vil etterlate bilen din med en utrolig blank overflate som gir det beste utgangpunkt for å legge på din Swissvax voks.

Her finner du mye god info om Vertuabond :

http://www.chemicalguys.com/VERTUA_BOND_408_BONDING_AGENT_GLOSS_ENHANCER_SPE_p/gap_107_16.htm

Jeg har ikke brukt CF PRO, men Vertuabond har jeg brukt mye av, og det skulle forundre meg om de ikke ligger i samme gata mht å skjule de aller minste defektene....men hovedforskjellen er her at CF PRO har slipemidler, slik at man også i dette steget har muligheten for litt korrigering av overflaten.

Begge er produkter som har fått masse skryt her inne oppigjennom, og du trår neppe feil med noen av disse hvis de påføres slik de er ment.

Men når det er sagt er vel Vertuabond og ordinær Cleanerfluid fra Swissvax mere i samme gata kanskje ?

mvh

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt vertua bond på min noen ganger. herlig produkt!

har ryddet opp i litt småfjas i lakken med DA+VB og så toppa heile driden med dagens voks fra carnubaplanten min i stuen

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...