Gå til innhold

Ny VW Golf Candy White


_Christian

Recommended Posts

_Christian

Får min nye VW Golf TDI Highline snart og lurte på om noen hadde noen bra tips for hva som bør legges på lakken når jeg har fått den.

Bilen er som sagt Candy White.

SW voks?

Kommer nok til å legge på for hånd da jeg ikke har mulighet til å ta med maskinen hjem til Kristiansand (Bor i Bergen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Christian

Er ganske så fersk på bilpleie området, så trenger som sagt noen tips til behandling før voksen også.

Har også sett for meg at det blir SV Glacier.

Gå over bilen med Cleaner Fluid først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Jupp over med CF først, da får du fresha opp lakken og danner bra heft grunnlag for voksen

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske så fersk på bilpleie området, så trenger som sagt noen tips til behandling før voksen også.

Har også sett for meg at det blir SV Glacier.

Gå over bilen med Cleaner Fluid først?

Mitt tips til Swissvax er vår blå clay, Cleaner Fluid og Glacier. CF bruker du kun 2 erter pr. panel; jobbes og inn fjernes med en gang. Glacier kan du legge på hele bilen, vente 10 min og fjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips til Swissvax er vår blå clay, Cleaner Fluid og Glacier. CF bruker du kun 2 erter pr. panel; jobbes og inn fjernes med en gang. Glacier kan du legge på hele bilen, vente 10 min og fjerne :)

clay kun etterfulgt av CF? Blir det ikke vel mye claymerker liggende igjen i lakken da? Vanlig CF har vel ikke noe slipemidler i seg, så den fjerner vel nada. Clay etterfulgt av CFP kanskje, men helst kanskje en S30+, 3M UF eller tilsvarende før CF/CFP vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kommer nok litt ann på clay/lakk også det.. Blå Swissvax clay lager ikke mye merker syntes jeg (evo/kangoo) så kan fint være det fungerer med CF etterpå, men Uansett er det ikke dumt med CFP (Swissvax cleaner fluid pro) etter en god clayrunde samt at en dynker bilen i Prickbort avfetting før vask etc...

Golf Candy White er nok ikke claymerker så synlige vil jeg tro..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clay kun etterfulgt av CF? Blir det ikke vel mye claymerker liggende igjen i lakken da? Vanlig CF har vel ikke noe slipemidler i seg, så den fjerner vel nada. Clay etterfulgt av CFP kanskje, men helst kanskje en S30+, 3M UF eller tilsvarende før CF/CFP vil jeg tro?

Når jeg brukte den blå ble det faktisk ingen merker på min brors sorte 2010 Polo. Han skrev at han skulle gjøre jobben for hånd, derfor CF Regular. Men CFP er absolutt å anbefale hvis han har tilgang på maskin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Blå Swissvax clay er mild og fin, og enda bedre og lettere å klemme og forme om du legger den i en bolle med varmt vann.. Husk rikelig med lube for å skåne lakken enda mer mot claymerker.. Etterfulgt av CF Regular så blir det veldig bra..

Vi hadde en liten runde på Ekkoj's Golf MkV igår og det ble veldig bra, nada claymerker etter blå Scholl clay ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå Swissvax clay er mild og fin, og enda bedre og lettere å klemme og forme om du legger den i en bolle med varmt vann.. Husk rikelig med lube for å skåne lakken enda mer mot claymerker.. Etterfulgt av CF Regular så blir det veldig bra..

Vi hadde en liten runde på Ekkoj's Golf MkV igår og det ble veldig bra, nada claymerker etter blå Scholl clay ihvertfall..

Så flott! Hvit megs clay lager mye merker, men den er kanskje mer agressiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Forbruker clay el proff utgaven du har? Du har jo også ganske myk lakk på bilen din da :) Har du lagt ut litt bilder etter søndagen enda el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Megs clay tenker du på da? Den gråhvite som er i Quik Clay og Smooth Clay kit'et?

Den synes jeg det virker nesten umulig å lage merker med. Selv ikke på smørmyk Corolla lakk har jeg fått riper med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Christian

Igjen tusen takk for alle svar:-)

Hvor mange lag med voks pleier dere å legge på?

Hvis man skal legge på to lag, hvor lang tid pleier dere å gi voksen til å herde før dere legger på neste lag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen tusen takk for alle svar:-)

Hvor mange lag med voks pleier dere å legge på?

Hvis man skal legge på to lag, hvor lang tid pleier dere å gi voksen til å herde før dere legger på neste lag?

Vent ca. 3-4 timer før du legger neste lag, gjerne med en Quick Finish wipedown mellom lagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruker clay el proff utgaven du har? Du har jo også ganske myk lakk på bilen din da :) Har du lagt ut litt bilder etter søndagen enda el?

forbruker, smooth clay kit´et: Min link

Er vel ikke såååå myk den lakken min, men er jo ikke steinhard heller.

Hvilken Megs clay tenker du på da? Den gråhvite som er i Quik Clay og Smooth Clay kit'et?

Den synes jeg det virker nesten umulig å lage merker med. Selv ikke på smørmyk Corolla lakk har jeg fått riper med denne.

claymerker som er lage med denne clayen på min egen bil. Så ja, den klarer definitivt å lage merker.

_MG_9641.jpg

_MG_9642.jpg

_MG_9631.jpg

sorry OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj :shocking2:

Det var litt av noen merker også. Jeg har akkurat det samme kit'et, skjønner lite av det der.

Jeg har pressa skikkelig hardt med bare en finger/tommel på noen rustflekker også uten antydning til claymerker etterpå, men har alltid brukt QD som lube. Kan hende den er mindre snill med ONR eller andre såpblandinger som lube? Eller har du brukt QD også?

Endret av sruben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Christian

Brukte også Megs clay kit på gamle bilen ( Audi TT sølv), og fikk heller aldri clay merker uansett hvor "hardt " den ble brukt.

Brukte også QD som lube hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj :shocking2:

Det var litt av noen merker også. Jeg har akkurat det samme kit'et, skjønner lite av det der.

Jeg har pressa skikkelig hardt med bare en finger/tommel på noen rustflekker også uten antydning til claymerker etterpå, men har alltid brukt QD som lube. Kan hende den er mindre snill med ONR eller andre såpblandinger som lube? Eller har du brukt QD også?

på denne brukte jeg en annen såpeblanding, men den gir superglid. Sikker på at du har tatt bilder med blitz for å se etter claymerker da. Synes ikke uten blitz (og/eller Led/Sungun i innebelysning) eller direkte sollys. Nå har ikke jeg clayet så veeldig mange biler, men de jeg har tatt har alle fått merker av denne clayen, uavhengig om det har vært brukt tilhørende QD eller annen lube.

Uansett, samme f. Clayer kun om jeg skal korrigere og dette lar seg jo lett fjerne med den mildeste komboen i samlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...