ESPP

Holdbarhet?

Hei.

Hvordan er holdbarheten på Seal Feed? Tenker mest på slanger i motorrom - men lurer også på hvordan holdbarheten er hvis de brukes på gummilister utvendig på bilen?

Hvor ofte må Pneu legges på for å opprettholde den matte/glossye dekkglansen?

Mvh!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde at Pneu´en holdt i ca. 3 uker på mine dekk. Selvfølgelig ikke like sterk etterhvert, men ikke noe problem å se at det er dekkfornyer på de. Ser det spesielt på vannet på dekket når det regner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde at Pneu´en holdt i ca. 3 uker på mine dekk. Selvfølgelig ikke like sterk etterhvert, men ikke noe problem å se at det er dekkfornyer på de. Ser det spesielt på vannet på dekket når det regner.

Det er jo ganske greit det da. 15-20 påføringer i året :) Hvor lenge holder en flaske med Pneu?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg brukt Seal Fead på slanger i motorrom og lignende enda men på innvendig dørlister og lignende la jeg seal fead i vinter og de er da like fine enda syntes jeg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ganske greit det da. 15-20 påføringer i året :) Hvor lenge holder en flaske med Pneu?

Det kommer helt ann på hvor spandabel du er med produkt under påføringen. Men tror nok du har den en good stund :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg brukt Seal Fead på slanger i motorrom og lignende enda men på innvendig dørlister og lignende la jeg seal fead i vinter og de er da like fine enda syntes jeg!

Okei, da fungerer den altså flott invendig. Men vil gjerne vite om den er noe holdbar utvendig i vær og vind :)

Trenger noe å bruke på utvendige gummilister rundt vinduer ect. Det jeg har prøvd har forsvunnet i løpet av en uke eller to. Skulle gjerne hatt noe som holdt like lenge som polytrol ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel brukt pneu på 10-15 biler til nå, og flasken er halvfull. Skal sies at det gikk endel på dekkene på en navara 4x4 extreme, merkelig det der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seal fead rekker det med 2 påføringer i året til innvendige lister

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seal fead holder sykt lenge ja. Påfører du 2 ganger i året holder det i massevis. Fint og svart :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seal fead rekker det med 2 påføringer i året til innvendige lister

Knall. :) Utvendig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke testet.Sorry.Mulig Dag kan putte inn litt info her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klinte på Pneu Matt i går....smurte godt på, tok av restene etter 10min med MF. Synes den er ganske matt hvertfall :) Man må jo tørke vekk restene etter en stund?

Står heller ikke noe på flasken om den er matt eller glossy....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke tørke av igjen etter påføring, men kommer litt an på metoden du bruker. Pleier å spraye litt på dekk og litt på en svamp, og deretter fordele det ut. Har ikke hatt noe behov for å tørke over etterpå når jeg har gjort det slik. Blir en matt finish uansett....

Holdbarheten på Pneu er blant de bedre syns jeg. 3 uker'ish høres ikke dumt ut, men er selvsagt avhengig av om det regner mye, og hvordan du vasker bilen. Bruker du felgrens kommer også noe på dekk, og det reduserer også holdbarheten. Samme med prewash som vil redusere holdbarhet noe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte kosten som hører til den, ble litt hvite rester som lå igjen på dekket......derfor jeg tørket av. Svamp er nok bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klinte på Pneu Matt i går....smurte godt på, tok av restene etter 10min med MF. Synes den er ganske matt hvertfall :) Man må jo tørke vekk restene etter en stund?

Står heller ikke noe på flasken om den er matt eller glossy....

Man kan godt tørke av etter ca. 5.10 min for en fin matt finish, og vi anbefaler kosten som følger med for en jevn dekning utover, men man kan jo selvfølgelig benytte andre redskaper. Glossy er merket Pneu Glossy, men den matte utgaven står det Pneu på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pneu holder en stund ja, trodde den var borte etter 2 uker så jeg vasket dekkene med SurfexHD 1:30 og en myk børste fordi jeg hadde tenkt å ta en ny påføring, men etter vasken beadet dekkene fint igjen og det viste seg at den holdt et par uker til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive