Gå til innhold
Chris-520e39

Blandingsforholdene på det jeg har kjøpt?

Recommended Posts

Chris-520e39    1
Chris-520e39

Hei! I dag kom pakken fra Scandicshine :D Men før jeg setter i gang trenger jeg litt til hjelp med blandingsforholdene på disse produktene:

• Chemical Guys Window Clean = Skal denne blandes ut eller brukes som den er?
  • Chemical Guys Wheel + rim cleaner = Blandingsforholdet på denne? Skal brukes på felger og hjulbuer.
  • Optimum Car Wash = Hvor mye trenger jeg til en 15l bøtte?
  • Chemical Guys Citrus wash n' gloss = Hvor mye trenger jeg til en 15l bøtte?

Det var vel det, etter hva jeg har forstått skal Optimum Protectant og DP Interior Cleaner brukes som de er. Fint om blandingsforholdet er litt mer forståelig enn 1oz pr 3,7gallon osv. :rolleyes:

Chris :D

EDIT: Kan nevne at bilen er nypolert og nyvokset, så absolutt et must at shampoen ikke tar voksen :)

Endret av Chris-520e39

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine / Ketil    257
Scandic Shine / Ketil

Chemical Guys window og premium blue kan blandes 50/50.

2-3 topper med optimum car wash i bøtten skal holde. Bland mer/mindre etter hvordan det blir.

Citrus wash holder med 1 topp. Ta mer om det blir dårlig skum/gli.

Få se bilder av pakken da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chris-520e39    1
Chris-520e39

Okay, takker og bukker folkens :) Tok en voss-flaske jeg hadde stående og veide vann, slik at jeg få eksakte mengder. Så nå er det bare å fylle til streken og sette i gang :) Knall t-skjorte forreste, Pirex ;) Skal garantert på i dag under vasking osv.

Fikk prøvd DP Interior Cleaner i stad på en av de verste stoffmattene i bilen, resultatet ble knall! Ang. pete's 53 på listene, hvordan skal jeg påføre dette? Prøvde i stad med å bruke swisswaxfolderen som skille mellom list og vinyl for å ikke få voks på vinylen. La på voksen ved å bruke en finger, så fjernet jeg voksen rett etterpå. Noen fremgangsmåter som er enda bedre?

All Purpose Microfiber-ene var langt "finere" enn forventet, så storfornøyd med pakken! SS Klistremerker er pent satt på bøtten, slik at jeg husker hvor jeg skal bestille neste gang ;)

Et bilde av pakken (uten bøtta):

post-145-1213448424_thumb.jpg

Gleder meg til å prøve voksen, for føler jeg har litt forbedringspotensiale når det gjelder beading. Et bilde tatt for et par dager siden:

post-145-1213448490_thumb.jpg

Takk for knall service, Ketil!

Chris :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Prøv følgende:

Ta en vanlig gjennomsiktig plastpose på hånden og dra forsiktig over lakken (etter at du har vasket bilen grundig) Da kjenner du fort om det finnes urenheter/nupper i lakken.

Regner med at du kommer til å høre/merke en friksjon mellom plastposen og lakken, og da er det bare en ting som gjelder:

CLAY!!

Clay+lubricant skal brukes etter grundig vask og før man vokser bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine / Ketil

Han har nok ikke bruk for clay, da bilen er nettopp polert hos et bilpleiefirma!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chris-520e39    1
Chris-520e39

Stemmer det pirex, akkurat behandlet ;) Blir nok en bestilling litt senere hvor jeg skal ha med Quick Detailer, Clay og Leather Scent :)

EDIT: Tok akkurat dører, dash og midtkonsoll med Dp-interior, fy feite så mye dritt jeg vrengte ut av Microfiber-en når jeg skylte den etterpå, skremmende! Blir nok knallbra når jeg går over med Optimum protectant :) Sykt moro å se hvor godt disse produktene fungerer! Hvordan er det forresten med bruk av protectant på dash, blir det for glossy? Har dårlige erfaringer med shiny dashboard fra før :P

Endret av Chris-520e39

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind
Hvordan er det forresten med bruk av protectant på dash, blir det for glossy? Har dårlige erfaringer med shiny dashboard fra før :P

Alle protectant'er blir mattere og jevnere dersom man sprayer produktet på en litt fuktig klut og påfører med denne. Er den enda for glossy kan man matte det ned med en Microfiber.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine / Ketil

Optimum protecant er laget for å være matt, så du får nok ikke noe glossy dashbord! Det er hat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez
Han har nok ikke bruk for clay, da bilen er nettopp polert hos et bilpleiefirma!

Åja... kunne jo ikke jeg vite :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kryppe    0
kryppe
Optimum protecant er laget for å være matt, så du får nok ikke noe glossy dashbord! Det er hat.

Hehe Word!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig