Gå til innhold

Cleaner Fluid


Andreaskarm

Recommended Posts

Andreaskarm

Hei

Det er sikkert svart på før men, jeg spør alikevel.

Si jeg legger på 3 stegen til Meguiars, og avslutter med ett lag eller to med Dodo Juice Rainforest Rub WAX.

Spørsmålet mitt er som følger:

Ville jeg få noe igjen for å legge på Cleaner Fluid mellom 3 stegen og Dodo Juicen?

Hilsen en nybegynner.

Endret av Vegamannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Nå har ikke jeg brukt clener fluid, bruker selv Dodo lime prime som egentlig er noe av det samme.

Og jeg ville droppet hele 3-steget og heller bare lagt cleaner fluid og så Dodo RR etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaskarm

Gjør den samme nytten som 3 stegen? Har kikket litt på den der, men kan den brukes på maskin? Vet at Cleaner fluid ikke skal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er den vanlige Cleaner Fluid kan den brukes sammen med en DA-maskin med en myk pad. Fjerner nok litt urenheter i lakken og slik, men tar ikke noe riper, bare sånn at du er klar over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Har fryktelig lite erfaring med megs 3-steg. Har bare brukt det et par ganger, før jeg endte opp på duragloss-kjøret. ;)

Men dersom jeg skulle oppsummert megs 3-steg så er målet å få renset lakken så godt som mulig så legger på beskyttelsen.

Og å rense lakken gjør du like greit med SV cleaner fluid eller lime prime.

Den vanlige Lime prime er helt topp å bruke sammen med maskin, mens lime prime lite brukes for hånd.

For å forvirre deg enda mer så kan du med fordel heller bruke Poorboys black hole istedenfor cleaner fluid/lime prime før voks dersom lakken din ikke er helt perfekt polert.

Denne inneholder masse fillere som vil skjule litt vaskeriper og gjøre lakken mye blankere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-steg'en til Meguiars inneholder jo

DC1 - Lakkrens

DC2 - Polish

DC3 - Voks

Ingen av de andre alternativene i denne tråden gjør alt dette i ett produkt. Ikke det at de ikke er gode produkter av den grunn altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaskarm

Var det jeg også trodde. Men så har jeg sett her inne at noen kjører CF etter en slags full tre stegs fra andre produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg også trodde. Men så har jeg sett her inne at noen kjører CF etter en slags full tre stegs fra andre produkter?

Det som er noenlunde vanlig er å kjøre CF etter maskinkorrigering og wipedown for å gi lakken det lille ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaskarm

Det som er noenlunde vanlig er å kjøre CF etter maskinkorrigering og wipedown for å gi lakken det lille ekstra :)

For hånd da? Ja, det var det jeg også tenkte, for å gi det lille ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hånd da? Ja, det var det jeg også tenkte, for å gi det lille ekstra.

For hånd ja. CF Regular kan også brukes med DA med fin pute og lav hastighet. Ellers finnes CF Pro, den er en profesjonell CF beregnet for roterende maskin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redigert, dumt spørsmål ;-)

Men vil det hjelpe mye på?

Kommer an på hvordan prosessen din er, har du lagt alt fra Megs først - vil nok CF bare fjerne alt dette da den renser lakken. Den er best i bruk alene med en Swissvax-voks. Men det går sikkert fint å legge den først med annen voks oppå også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaskarm

Kommer an på hvordan prosessen din er, har du lagt alt fra Megs først - vil nok CF bare fjerne alt dette da den renser lakken. Den er best i bruk alene med en Swissvax-voks. Men det går sikkert fint å legge den først med annen voks oppå også :)

Så det beste er egentligt å kun bruke denne da og en voks i fra Swissern. Men gir en så "enkel" behandling samme glansen som en 3 stegs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det beste er egentligt å kun bruke denne da og en voks i fra Swissern. Men gir en så "enkel" behandling samme glansen som en 3 stegs?

Det er opp til hver enkelt å avgjøre, men siden du spør meg så definitivt ja :) (Har prøvd begge forresten) Uansett så er forarbeidet du gjør det viktigste grunnlag for voksen. Så en grundig clayrunde etterfulgt av CF - så inspiser om du er fornøyd(hvis ikke må du grovere til verks, f.eks CF Medium/Strong) - deretter voks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Men kan CF kombineres med andre produkter. Jeg har selv nettopp gått til innkjøp av en Dodo Juice Rainforest Rub.

Skal gå fint det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaskarm

Så da kan jeg egentligt bruke DA maskinen min på biltema, kjøre den på lav hastighet? meg cleaner fluid. Hvorfor lav hastighet? Skal denne tørke eller er det ett panel om gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kan jeg egentligt bruke DA maskinen min på biltema, kjøre den på lav hastighet? meg cleaner fluid. Hvorfor lav hastighet? Skal denne tørke eller er det ett panel om gangen?

Det er fordi produktet egentlig er beregnet for hånd og vil tørke ut relativt fort på maskin hvis du ikke bruker lav hastighet. Anbefaler fin pute for ikke å lage microswirls i lakken. Par erter på padden, jobb inn med lite press til produktet blir "klart", da er det ferdigjobbet og du kan tørke av. Kjør sammen prosess på neste panel. Husk lite produkt og tørk av med en gang etterpå så skal det gå greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...