Gå til innhold

Hvorfor begynner paden å "hompe" bortover?


Marius

Recommended Posts

Nå i det siste så har paden begynt å "hompe" bortover. Kan kjøre den fint i noen sekunder, men plutselig våkner dyret, å det hopper og styrer bortover!

Det har ikke skjedd før. Er snakk om Meguiars Cutting pad. Bruker Hitachi SP18VA og Scholl produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hvor mye produkt bruker du? Skriker og hyler det litt fra paden også? Produktet har nok gått tørt tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye produkt bruker du? Skriker og hyler det litt fra paden også? Produktet har nok gått tørt tenker jeg...

Bruker ca en 1 kroning på pad`en. Over et lite område. Panseret var lunka når jeg begynte. Er kanskje ikke helt opptimalt?

Nei, syns ikke det skriker noe særlig igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket Scholl produkt er det snakk om? Grovere polish har gjerne noe mindre oljer i seg, og gjør dermed at paden ikke får like bra smøring. Har du i tillegg litt vanskelig lakk, gjør det ikke saken noe lettere...

Trikset er gjerne å prime paden bedre, evnt blande inn noe produkt med mer oljer. Kan også bruke en quick detailer eller vann til å få opp litt mer fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jukset litt med å prime pad´n med en finere polish på sist bil jeg tok, rett og slett for å kunne kjøre den grove polishen (S03+) lengre. Dette funket iallefall knall for meg, kanskje ikke så økonomisk i lengden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Nå i det siste så har paden begynt å "hompe" bortover. Kan kjøre den fint i noen sekunder, men plutselig våkner dyret, å det hopper og styrer bortover!

Det har ikke skjedd før. Er snakk om Meguiars Cutting pad. Bruker Hitachi SP18VA og Scholl produkt.

Meguiars burgunder er det mest ekstreme når det gjelder cut av alle pads jeg har.Jeg pleier å ha 2 deler S03 som er ganske grovt og en del S40 som gir litt smøring.Kjører på til det blir en del motstand igjen, sprayer ett lite spray med clay-lube på, og kjører til det er nesten tørt igjen, og det går ganske fort med bare vann og litt produkt. :) Har brukt denne metoden kun på biler med hard lakk.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snakk om S03+. Var ute å testet med Lake Country pad nå, og det funket helt kanon :)

Pad`en var helt ny faktisk, så det var ikke behov for rensing av padden :)

Kjørte på ca 40cm x 25cm.

Meguiars burgunder er det mest ekstreme når det gjelder cut av alle pads jeg har.Jeg pleier å ha 2 deler S03 som er ganske grovt og en del S40 som gir litt smøring.Kjører på til det blir en del motstand igjen, sprayer ett lite spray med clay-lube på, og kjører til det er nesten tørt igjen, og det går ganske fort med bare vann og litt produkt. :) Har brukt denne metoden kun på biler med hard lakk.

Akkurat! Kan teste den metoden imorgen, så får vi se ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dette problemet også med finere produkt på biler med sticky lakk, måtte faktisk bruke DA på en x-trail her en dag for i det hele tatt få korrigert noe med scholl A15. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Utenom det som er nevnt over.. Hvor flink er du til å polere? Holdt på lenge, polert mange biler?

Kan også være erfaringen som mangler.. At du ikke har full kontroll på maskinen enda, og at du ikke får presset sentrert riktig.

Ikke frekt ment :)

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom det som er nevnt over.. Hvor flink er du til å polere? Holdt på lenge, polert mange biler?

Kan også være erfaringen som mangler.. At du ikke har full kontroll på maskinen enda, og at du ikke får presset sentrert riktig.

Ikke frekt ment :)

Har ikke polert så mange biler. Men øving gjør mester! :)

Så nå har jeg gått for komboen S03+ og en liten dært S40. Dette gir selfølgelig hologrammer, så fikk låne 3M Ultrafine Polish av Arnfinn (Autobahn-Bilpleie) !! B) Tok wipedown for å være sikker. Å det så strøkent ut! :)

Takker så mye igjen, Arnfinn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke S40 være omtrent like fin som Ultrafina? Bare mindre oljete? :)

Jeg ser du skriver at panelet har vært lunkent når du begynte å jobbe på det, som i at bilen har stått i solen? Jeg lar bilene stå i skyggen til de er "kalde" før jeg begynner etter å ha hatt samme problemene som du på halv-varme paneler.

Ellers er det nok en blanding av alt som kan føre til hoppende pads..

Jeg sleit litt med seig og utrolig tørr lakk på Silveradoen jeg tok for noen uker siden, men den ble sykt glatt etter behandling, spesiell lakk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noen hensikt å legge sealer over sealer. legg heller evt flere lag av en av dem.

Har du disse eller tenker du å kjøpe?

har litt blannede følelser for jetseal. Føler den kan holde lenge og den kan holde kort!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noen hensikt å legge sealer over sealer. legg heller evt flere lag av en av dem.

Har du disse eller tenker du å kjøpe?

har litt blannede følelser for jetseal. Føler den kan holde lenge og den kan holde kort!?

Okey! Har begge. Lagt på 2 lag av Jetseal på hele bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...