Marius

Hvorfor begynner paden å "hompe" bortover?

Nå i det siste så har paden begynt å "hompe" bortover. Kan kjøre den fint i noen sekunder, men plutselig våkner dyret, å det hopper og styrer bortover!

Det har ikke skjedd før. Er snakk om Meguiars Cutting pad. Bruker Hitachi SP18VA og Scholl produkt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye produkt bruker du? Skriker og hyler det litt fra paden også? Produktet har nok gått tørt tenker jeg...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye produkt bruker du? Skriker og hyler det litt fra paden også? Produktet har nok gått tørt tenker jeg...

Bruker ca en 1 kroning på pad`en. Over et lite område. Panseret var lunka når jeg begynte. Er kanskje ikke helt opptimalt?

Nei, syns ikke det skriker noe særlig igrunn.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket Scholl produkt er det snakk om? Grovere polish har gjerne noe mindre oljer i seg, og gjør dermed at paden ikke får like bra smøring. Har du i tillegg litt vanskelig lakk, gjør det ikke saken noe lettere...

Trikset er gjerne å prime paden bedre, evnt blande inn noe produkt med mer oljer. Kan også bruke en quick detailer eller vann til å få opp litt mer fuktighet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jukset litt med å prime pad´n med en finere polish på sist bil jeg tok, rett og slett for å kunne kjøre den grove polishen (S03+) lengre. Dette funket iallefall knall for meg, kanskje ikke så økonomisk i lengden da.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sticky lakk?

Ikke renset padden etter å ha kjørt flere paneler?

For stort panet korrigert av gangen?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå i det siste så har paden begynt å "hompe" bortover. Kan kjøre den fint i noen sekunder, men plutselig våkner dyret, å det hopper og styrer bortover!

Det har ikke skjedd før. Er snakk om Meguiars Cutting pad. Bruker Hitachi SP18VA og Scholl produkt.

Meguiars burgunder er det mest ekstreme når det gjelder cut av alle pads jeg har.Jeg pleier å ha 2 deler S03 som er ganske grovt og en del S40 som gir litt smøring.Kjører på til det blir en del motstand igjen, sprayer ett lite spray med clay-lube på, og kjører til det er nesten tørt igjen, og det går ganske fort med bare vann og litt produkt. :) Har brukt denne metoden kun på biler med hard lakk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er snakk om S03+. Var ute å testet med Lake Country pad nå, og det funket helt kanon :)

Pad`en var helt ny faktisk, så det var ikke behov for rensing av padden :)

Kjørte på ca 40cm x 25cm.

Meguiars burgunder er det mest ekstreme når det gjelder cut av alle pads jeg har.Jeg pleier å ha 2 deler S03 som er ganske grovt og en del S40 som gir litt smøring.Kjører på til det blir en del motstand igjen, sprayer ett lite spray med clay-lube på, og kjører til det er nesten tørt igjen, og det går ganske fort med bare vann og litt produkt. :) Har brukt denne metoden kun på biler med hard lakk.

Akkurat! Kan teste den metoden imorgen, så får vi se ! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt dette problemet også med finere produkt på biler med sticky lakk, måtte faktisk bruke DA på en x-trail her en dag for i det hele tatt få korrigert noe med scholl A15. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utenom det som er nevnt over.. Hvor flink er du til å polere? Holdt på lenge, polert mange biler?

Kan også være erfaringen som mangler.. At du ikke har full kontroll på maskinen enda, og at du ikke får presset sentrert riktig.

Ikke frekt ment :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utenom det som er nevnt over.. Hvor flink er du til å polere? Holdt på lenge, polert mange biler?

Kan også være erfaringen som mangler.. At du ikke har full kontroll på maskinen enda, og at du ikke får presset sentrert riktig.

Ikke frekt ment :)

Har ikke polert så mange biler. Men øving gjør mester! :)

Så nå har jeg gått for komboen S03+ og en liten dært S40. Dette gir selfølgelig hologrammer, så fikk låne 3M Ultrafine Polish av Arnfinn (Autobahn-Bilpleie) !! B) Tok wipedown for å være sikker. Å det så strøkent ut! :)

Takker så mye igjen, Arnfinn! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke S40 være omtrent like fin som Ultrafina? Bare mindre oljete? :)

Jeg ser du skriver at panelet har vært lunkent når du begynte å jobbe på det, som i at bilen har stått i solen? Jeg lar bilene stå i skyggen til de er "kalde" før jeg begynner etter å ha hatt samme problemene som du på halv-varme paneler.

Ellers er det nok en blanding av alt som kan føre til hoppende pads..

Jeg sleit litt med seig og utrolig tørr lakk på Silveradoen jeg tok for noen uker siden, men den ble sykt glatt etter behandling, spesiell lakk. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å legge MG21 over Jetseal 109? ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke noen hensikt å legge sealer over sealer. legg heller evt flere lag av en av dem.

Har du disse eller tenker du å kjøpe?

har litt blannede følelser for jetseal. Føler den kan holde lenge og den kan holde kort!?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke noen hensikt å legge sealer over sealer. legg heller evt flere lag av en av dem.

Har du disse eller tenker du å kjøpe?

har litt blannede følelser for jetseal. Føler den kan holde lenge og den kan holde kort!?

Okey! Har begge. Lagt på 2 lag av Jetseal på hele bilen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da ville jeg heller vurdert å legge en voks over for bedre beading og dypere look

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Fant ut at jeg hadde Souveran Liquid Wax her også. Det må vel være greit å toppe Jetseal med?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke testet denne selv, men funker sikkert bra den. du får legge på og se om det blir bra! ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive