Gå til innhold

Imperial blue Cosworth shine!


r_style

Recommended Posts

Skal ta en fullshine på bestekompisen min sin bil, en 88 mod Ford Sierra Cosworth, som er noe av det jeg vil kalle i nydelig forfatning til Cosworth å være...!

Produkter som skal brukes/blir brukt:

Vask/rengjøring

Amazing roll-off

Poorboys SS&S

Washmitt + Wheelbrush på felger

Gritguard bøtte

Watermagnet

Meguiar's Clay

Rens/Polering/LSP

Menzerna 106FF

Duragloss 105

Duragloss 111

DP MaxWax

Innredning/seter

Meguiars Leather Cleaner & Conditioner

Dekk/Plast

DP TireGel

Duragloss 271

Det som skal gjøres er, full rens og shine innvendig, alle dørkarmer/dørken skal vaskes og poleres, motorrom skal shines opp (rense div krom), skinnseter og dørtrekk skal impregneres, stoffmatter renses, taktrekk renses osv osv...

Utvendig skal bilen få en runde med Menz 106FF, samt DG105 og DG111 og ett siste lag med DP Maxwax!

Begynte så smått med bilen i går ettermiddag, renset og smurte inn alle dørtrekk med Meguiars Leather Cleaner & Conditioner, samme ble gjort med skinnsetene, dørlister osv ble smurt inn med noe "listerens" han hadde selv.

Etter dette ble dørkarmer vasket og clayet, og polert med DG105!

Brukte en del tid på dette i går, så ble dårlig med bilder før jeg begynte, men kun bilder av bilen innvendig foreløpig, da dette skulle taes først etter hans ønske..

cossie001.jpg

cossie004.jpg

cossie005.jpg

cossie006.jpg

cossie010.jpg

cossie009.jpg

cossie008.jpg

cossie011.jpg

Kommer flere bilder etterhvert som jeg driver med bilen!

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Nice! Ikke akkurat slurving i karmene nei! ;) Strøkent! Karmene er uansett veldig viktig, det er jo det eier ser hver dag når han setter seg inn.

Moro å se at flere bruker SS&S!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

U-orginal farge på den bilen da , så lakken er vell nyere enn 98

ser ut som e pen bil da

Jepp, bilen ble plukket ned i molekyler i 2004 og total resturert, og ble lakkert opp i focus fargen imperial blue... normalt sett ville ikke en cosworth fra 88 sett slik ut i dørken osv som denne gjør, derfor holdes det ved like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fikk fullført bilen i sommerferien, har litt over 50 bilder liggende på en annen PC, så må få sortert ut de bedre bildene og få lagt de ut, så her kommer noen helt greie bilder tatt ute etter at bilen ble ferdig...

cossie019.jpg

cossie020.jpg

cossie018.jpg

cossie017.jpg

cossie016.jpg

cossie013.jpg

cossie012.jpg

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Brukte tett oppunder 20 timer på bilen, og eieren ble fornøyd :)

Skal legge ut de andre bildene når jeg har de på min PC...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ble vakkert...

Grom bil med en grom farge det der.... mmmm

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Cosworth the money

Hei. kan du som gjorde denn jobben gi meg navn på han som bygget eller eide denne bilen?

kan sende svar på shjoh@hotmail.com.

Denne bilen ser meget fin ut. vet du om den er goft gjennomført oppbygget?

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. kan du som gjorde denn jobben gi meg navn på han som bygget eller eide denne bilen?

kan sende svar på shjoh@hotmail.com.

Denne bilen ser meget fin ut. vet du om den er goft gjennomført oppbygget?

takk for svar

Hei.

Har ikke lyst til å gi ut telefonnr til han som eide den når jeg gjorde denne jobben, er en meget god venn av meg, og gir desverre ikke ifra meg sånt sånn uten videre.

Men kan legge til at han som opprinnelig bygde denne bilen, var en EKSTREMT nøysom og ordentlig kar i 30 årene fra Hønefoss! Bilen er så godt dokumentert og bygd at jeg vil kalle det en av de beste cosworth'ene jeg har sett teknisk og karr/lakkmessig. Nåværende eier av denne (Trondheim distriktet) sitter på 2 fulle bildemapper av bilen fra byggingen startet til den ble ferdig, der ser du hva som er lagt ned i jobb og penger i denne bilen!

Nå skal det sies at denne bilen har hatt 2 eiere etter at jeg polerte denne for kompisen min, å han tok usedvanlig godt vare på denne bilen i hans eie (bilen rullet knapt 2500km i året og stod lagret i garasje om vinteren.), så jeg kan ikke si noe om tilstand etter at denne ble solgt videre desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosworth the money

Hei.

Har ikke lyst til å gi ut telefonnr til han som eide den når jeg gjorde denne jobben, er en meget god venn av meg, og gir desverre ikke ifra meg sånt sånn uten videre.

Men kan legge til at han som opprinnelig bygde denne bilen, var en EKSTREMT nøysom og ordentlig kar i 30 årene fra Hønefoss! Bilen er så godt dokumentert og bygd at jeg vil kalle det en av de beste cosworth'ene jeg har sett teknisk og karr/lakkmessig. Nåværende eier av denne (Trondheim distriktet) sitter på 2 fulle bildemapper av bilen fra byggingen startet til den ble ferdig, der ser du hva som er lagt ned i jobb og penger i denne bilen!

Nå skal det sies at denne bilen har hatt 2 eiere etter at jeg polerte denne for kompisen min, å han tok usedvanlig godt vare på denne bilen i hans eie (bilen rullet knapt 2500km i året og stod lagret i garasje om vinteren.), så jeg kan ikke si noe om tilstand etter at denne ble solgt videre desverre..

ok. men vet ikke om du har peiling på cosworth. vet du hva den ble solgt for å om hva den er verdt i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. men vet ikke om du har peiling på cosworth. vet du hva den ble solgt for å om hva den er verdt i dag?

Hvis du vil ha mer svar, så ta kontakt med nåværende eier, jeg har svart deg på det du lurte på, om bilen er gjennomført bygd, noe jeg vil påstå at den er.. (når den gikk i området her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Cosworth the money

Ohoi. Da var denne bilen i mitt eie :D extremt fin må jeg si.

Men jeg har lyst å gi den litt lakkpleie og skinninteriørpleie å eksosstuss ;).

Hva kan du anbefale meg av produkter og hvor skal jeg bestille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...